Best Kept Secret 2026

Nog zo'n krappe 3 maanden voor de volgende worp namen mag worden verwacht. Ik vermaak me ondertussen door me door de 120+ albums te worstelen van de aangekondigd artiesten. Hoe gaat het eigenlijk met jullie qua inluisteren ?

Nog zo'n krappe 3 maanden voor de volgende worp namen mag worden verwacht. Ik vermaak me ondertussen door me door de 120+ albums te worstelen van de aangekondigd artiesten. Hoe gaat het eigenlijk met jullie qua inluisteren ?
Ik heb vooral vaak de laatste plaat van Ethel Cain gedraaid. Die vind ik prachtig. Ook vermaak ik me goed met de laatste EP van Ata Kak.

Verder zijn er voor mij nu eigenlijk nog wat te weinig namen die ik in een 'inluisterplaylist' wil gooien. Op een gegeven moment, meestal al na de eerste worp, check ik eerst welke acts ik eventueel zou willen zien (dat zijn er vaak best veel) maar waarvan ik eerst nog meer wil horen. Daarvan zet ik dan een nummer of 5 die vaak live worden gespeeld in een eigen playlist.

Van de namen die nu bekend zijn, vallen er relatief weinig in de categorie 'moet ik eerst meer van horen'.

Van Jack White, Gorillaz en Nick Cave ken ik al best veel.
Aamarea (goede plaat, matig op Lowlands), Sef (prima platen, erg leuk op Lowlands), Getdown Services (vrij belachelijk op London Calling) en Mên An Tol (degelijk op London Calling) heb ik laatst al live gezien.
Sophie Straat, Mac DeMarco, Wolf Alice, Tramhaus, Don West en Etella ga ik vrijwel zeker skippen. De DJ's hoef ik niet in te luisteren.
Blood Incarnation en Tropical Fuck Storm zijn het type act dat ik thuis niet zo snel zal draaien, maar dat ik live wel wil ervaren.

Blijven eigenlijk alleen echt over: Skullcrusher, Joey Valence (zat al in de lijst van BKS24, toen uiteindelijk niet gezien), Bruno Berle en misschien nog Mavi. Die zet ik t.z.t. wel in een lijst met meer nieuwe namen.

• Leuk
Waarderingen: Ferraroo
Artiesten op het Friendly Fire-roster die niet zouden misstaan op BKS26:
Alex G
Father John Misty
Samia
King Krule
Nation of Language
The Haunted Youth
Real Estate (die Atlas spelen)
Bill Callahan
underscores
Just Mustard
SORRY
Mono
Ik zag gisteren MONO in een goed gevuld Trix. Het was magistraal en dat mogen ze van mij wel over komen doen in de TWO eind van een middag.

• Leuk
Waarderingen: DJ_Tjorre en Bubba
Ik heb eigenlijk nog weinig in te luisteren. Dat wat in mijn straatje past qua muziek en genre ken ik al goed en wat me me op voorhand niet zo past blijkt ook na een korte beluistering bevestigd te worden, met uitzondering van Sophie Straat. Kende haar vaag van een soort moderne variant op de smartlap ( vreselijk) maar ze blijkt ook uit een ander vaatje te kunnen tappen. Ethel Cain kende ik ook niet zo goed en dat is echt wel de kroonjuweel van deze lichting voor mij.

• Leuk
Waarderingen: Ferraroo

Users who are viewing this thread