Pinkpop 2026

zucht!!
in de tent. een band de headliner is op bks of dtrh??!!
Als je headliner bent, sta je in het donker. Geloof me: dat is bij The War on Drugs echt een wereld van verschil. Ik heb ze inmiddels al bijna tien keer gezien. In zalen, tent en bij daglicht op Pinkpop (Zuid). Dat laatste was echt niet slecht, maar zoveel minder dan in de intimiteit van het (schemer/)donker.

• Pray
  • Geweldig
Waarderingen: AlexD en TBK
TWOD niet boeiend op de main ? Op RW pakken ze een 80.000 man in hoor. Toen ze klaar waren viel de avond een beetje. Pearl Jam mocht daarna, wat een 1-2tje was dat zeg!
Natuurlijk ben ik fan, dan maakt mijn mening misschien niet objectief. Maar Ik denk dat elke passage van TWOD in Werchter o een hele goede indruk heeft achter gelaten (op Cactus waren de recensies als; ''2 uur durende masterclass / meesterzet/ magistraal/zelfs de cover van Tom Petty was stampend en retestevig'' enz enz. Op LiveisLive speelden ze verschrikkelijk goed, ook op een open podium, wel in het donker uiteraard als afsluiter.

Dat het niet je cup of tea is; oke. Maar deze band neemt genoegen met een sub-plaats. En wat zou daar niet aan verdiend zijn?

TWOD niet boeiend op de main ? Op RW pakken ze een 80.000 man in hoor. Toen ze klaar waren viel de avond een beetje. Pearl Jam mocht daarna, wat een 1-2tje was dat zeg!
Natuurlijk ben ik fan, dan maakt mijn mening misschien niet objectief. Maar Ik denk dat elke passage van TWOD in Werchter o een hele goede indruk heeft achter gelaten (op Cactus waren de recensies als; ''2 uur durende masterclass / meesterzet/ magistraal/zelfs de cover van Tom Petty was stampend en retestevig'' enz enz. Op LiveisLive speelden ze verschrikkelijk goed, ook op een open podium, wel in het donker uiteraard als afsluiter.

Dat het niet je cup of tea is; oke. Maar deze band neemt genoegen met een sub-plaats. En wat zou daar niet aan verdiend zijn?
Het viel compleet dood op de main in 2023. Ongeïnteresseerd publiek. Het is niet dat het niet verdiend is, het is meer dat het niet tot zijn recht komt op de main. Dat ligt niet aan de band maar aan het publiek.

Vol verwachting klopt ons hartje 😉 Volgende week de eerste drop verwacht ik ook! Maar als we eens verder kijken: Fontaines DC hoop ik echt op als sub! Die hebben nog niets staan en op LL vorig jaar top! Verder zal War on Drugs ook nog een optie zijn. En in de tent Haunted Youth.

Reeel of kansloos?
Kansloos. DC is niet voor Pinkpop

Het viel compleet dood op de main in 2023. Ongeïnteresseerd publiek. Het is niet dat het niet verdiend is, het is meer dat het niet tot zijn recht komt op de main. Dat ligt niet aan de band maar aan het publiek.
Eens, komt ook deels doordat het hele voorvak bezet gehouden werd voor P!NK fans. 😅 Ik heb wel van die show genoten overigens maar het was inderdaad niet de juiste plek/tijd.

Helemaal eens hiermee! Ik verbaas me er heel sterk over dat The War On Drugs nog steeds genoegen neemt met een positie als sub. Ik vond TWOD mogelijk nog beter dan Pearl Jam op deze dag en dat wil heel wat zeggen. Als TWOD dit jaar effectief geboekt wordt als sub voor The Cure en dan daarvoor nog A Perfect Circle (waar het toch op begint te lijken) dan is dit bij uitstek de meest memorabele festivaldag van het jaar, op voorhand al.

Helemaal eens hiermee! Ik verbaas me er heel sterk over dat The War On Drugs nog steeds genoegen neemt met een positie als sub. Ik vond TWOD mogelijk nog beter dan Pearl Jam op deze dag en dat wil heel wat zeggen. Als TWOD dit jaar effectief geboekt wordt als sub voor The Cure en dan daarvoor nog A Perfect Circle (waar het toch op begint te lijken) dan is dit bij uitstek de meest memorabele festivaldag van het jaar, op voorhand al.
A Perfect Circle lijkt me sterk. Ze spelen al op de donderdag voor Pinkpop in Zwitserland, op de zaterdag in Frankrijk, de zondag in Duitsland en daarna dinsdag en woensdag in Tilburg en Amsterdam.

• Leuk
Waarderingen: ChrisV
Ze zijn helemaal geen poprichting ingeslagen. Ze boeken gewoon wat er dat jaar te boeken valt. Lijkt dit jaar weer de rockrichting in te slaan, wellicht volgend jaar weer de popkant. Geen peil op te trekken.
Helemaal eens dat Pinkpop qua line-up niet heel veel veranderd is als het gaat om pop-acts t.o.v. jaren geleden.
Echter het feit dat we het nu (terecht) hebben over dat een Radiohead of een TWOD niet meer passen bij een Pinkpop, geeft wel aan dat er iets veranderd is in de afgelopen jaren op Pinkpop. Is het publiek dan zo erg veranderd? En is het publiek wat iets meer richting de alternatieve muziek gaat naar een BKS, RW of DTRH verhuisd?

Ik ken er helemaal niks van. Die worden eigenlijk alleen op het forum genoemd. Dan weet je al dat dat niet voor het PP publiek is.
Wat een onzin zeg. Fontaines DC is niet alleen hier populair, maar ook bij 3FM, OOR, streamingsdiensten. Op Lowlands kon het ook gewoon in de Alpha.
Als FDC niet meer kan, dan kan een IDLES, Last Dinner Party & Amyl & the sniffers ook niet meer en die stonden er allemaal nog in de afgelopen jaren.

Als dit al een band is die te moeilijk/onbekend is voor PP, kan je Pinkpop net zo goed omdopen tot een vrienden van Amstel vs Skyradio outdoor festival, en daar zijn ze gelukkig nog niet.

Wat een onzin zeg. Fontaines DC is niet alleen hier populair, maar ook bij 3FM, OOR, streamingsdiensten. Op Lowlands kon het ook gewoon in de Alpha.
Als FDC niet meer kan, dan kan een IDLES, Last Dinner Party & Amyl & the sniffers ook niet meer en die stonden er allemaal nog in de afgelopen jaren.

Als dit al een band is die te moeilijk/onbekend is voor PP, kan je Pinkpop net zo goed omdopen tot een vrienden van Amstel vs Skyradio outdoor festival, en daar zijn ze gelukkig nog niet.

Ik ken Fontaines DC ook alleen maar van hier… Het kan er vast prima staan, maar denk ook niet dat het een ticketkanon gaat zijn

Zullen we het er maar op houden dat er betere podia zijn voor Fontaines D.C., The xx of TWOD dan het podium van Pinkpop?
Ja er zijn misschien wel betere podia, maar is daarmee Pinkpop dus al wel op een punt aangekomen dat dit soort acts blijkbaar niet meer kunnen? Terwijl jaren geleden ook dit soort acts gewoon welkom waren op PP? Doodzonde.

Hoop voor Pinkpop dat naast de wat plattere en makkelijkere acts, dit soort acts nog gewoon geboekt blijven worden. Zeker een Fontaines DC en TWOD wat gewoon hele bekende bands zijn en ook nog is redelijk toegankelijk.

Thja, op PP moet je ook een beetje geluk hebben waar je staat. Ik heb in het voorvak intens genoten en de Pink fans om mij heen waren overdonderd.. daar weer achter zaten mensen ongeïnteresseerd op de grond. 😅

• Leuk
Waarderingen: BvdS en ChrisV

Users who are viewing this thread