Veiligheidsdiensten (zoals de AIVD en de NCTV) en politie-onderdelen zoals TOOI en ID-WIV, worden ontmanteld."Ik kan me prima voorstellen dat mensen niet vrolijk worden van plannen als:
"Daarnaast versoepelen we de onteigeningswetten op het gebied kapitaal, aandelen en bezit van grond"
"Veiligheidsdiensten (zoals de AIVD en de NCTV) en politie-onderdelen zoals TOOI en ID-WIV, worden ontmanteld."
"Teelt, fabricage, bezit en verkoop van alle drugs wordt gelegaliseerd en gereguleerd."
"Nederland herstelt de schade van het slavernijverleden en de doorwerking daarvan in het heden. (..) Deze reparaties zullen materieel en immaterieel zijn, maar de precieze invulling wordt besloten door de bewoners samenlevingen van de eilanden."
En we moeten niet doen alsof het voor Bij1 onmogelijk is om plannen te hebben die niet rechtsstatelijk zijn. Ik heb dus mijn twijfels over de plannen voor ontwapening. Maar ik denk wel dat dat in véél mindere mate zal zijn dan bij een partij als FvD.
Dit puntje las ik nog over heen. kijk zolang je de wet aanpast is het vast rechtsstatelijk, maar vind dit behoorlijke absurde punten. een land kapot maken en de ziel eruit halen.