Pinkpop 2026

Put it in the RW thread but Northside announcing a fair few names tomorrow which no doubt will crossover with Pinkpop too

• Leuk
Waarderingen: PJ
Camping voor daggasten en dat is ook gecoverd. Als gigantisch festival dat Landgraaf bekendheid geeft, is ook vast genoeg druk uit te oefenen dat je wat langer door kan.

Denk dat het echt zo eenvoudig is.
Naja, zo werkt het niet. In die omgeving is er nauwelijks capaciteit voor extra campingmogelijkheden. Daarnaast dicht op bewoond gebied en natuurgebied. Overlast moet simpelweg zoveel mogelijk beperkt worden. Nachttreinen (en ander OV) zijn wat mij betreft de oplossing.

• Winning
Waarderingen: DennisvdBr
Naja, zo werkt het niet. In die omgeving is er nauwelijks capaciteit voor extra campingmogelijkheden. Daarnaast dicht op bewoond gebied en natuurgebied. Overlast moet simpelweg zoveel mogelijk beperkt worden. Nachttreinen (en ander OV) zijn wat mij betreft de oplossing.
Het kan én én. Er is echt wel een hoop mogelijk met wat goede wil. Heus ook niet iedereen met een dagticket zal willen kamperen. Een hoop mensen vindt het niet erg met de auto te rijden na afloop. Dan maakt om 12 of 2 rijden ook niet zo veel meer uit.

Sowieso weekendticket en camping loskoppelen, want volgens mij zijn er best een hoop die er toch geen gebruik van maken. De romantici zeggen dan dat het er gratis bij in zit, maar dat is natuurlijk niet zo.
Weet je precies hoeveel er blijven slapen

• Leuk
Waarderingen: MadMandra27 en Oasiss
Het kan én én. Er is echt wel een hoop mogelijk met wat goede wil. Heus ook niet iedereen met een dagticket zal willen kamperen. Een hoop mensen vindt het niet erg met de auto te rijden na afloop. Dan maakt om 12 of 2 rijden ook niet zo veel meer uit.
Dat is zeker waar. Kijk maar naar RW. Maar je benoemde specifiek een camping voor daggasten in je vorige post. Dat is echt zo goed als onmogelijk (in de buurt). Iets verderop zijn veel meer overnachtingsmogelijkheden, die zelfs met OV goed te bereiken zijn. Als OV dan in de nacht actief blijft, is zelfs een Pinkpop camping in Valkenburg (bijvoorbeeld) mogelijk.
Blijft het probleem van de nachtvergunning op het Megaland terrein staan. Volgens mij is er wel ruimte mogelijk bij liveshows in tenten, maar open air zeker niet. Dan wordt het dus blijven vasthouden aan 3 open air podia en om 12 uur 's nachts alles gedaan of minder open air podia en meer tenten, zodat de eindtijd een paar uur verlengd kan worden. Al blijft die laatste optie onzeker.

• Leuk
Waarderingen: DennisvdBr
Is een nieuwe locatie dan ook een optie? Of is dat te gek?
Zal financieel lastig te realiseren zijn. Megaland is eigendom van MOJO. Al kunnen ze er uiteindelijk voor kiezen om Megaland net als Goffertpark te gebruiken i.p.v. voor een jaarlijks terugkerend festival. Ik heb ooit met Jan en Niek wel 'ns gemijmerd over 'n locatie in Born/Geleen, maar daar wilde MOJO niks van weten.

een locatie onder eigen beheer, dat zou van de gekke zijn om dat uit banden te geven! Het is onder eigen beheer, Megaland Beheer B.V. is eigendom/onderdeel van Festival Limburg B.V., waar Buro Pinkpop (dus Pinkpop) onderdeel van uitmaakt. Zo'n evenement locatie die naar eigen hand is gezet opgeven, dat doe je niet na zo veel investeringen

Afgelopen jaar had je heel camping C beschikbaar...

Je kan vgm prima een paar veldjes reserveren voor daggasten en daarvoor een camping dagticket verkopen in beperkte oplage van wat op die gereserveerde veldjes past. Iedere dag worden die velden dan leeg geveegd.

Afgelopen jaar had je heel camping C beschikbaar...

Je kan vgm prima een paar veldjes reserveren voor daggasten en daarvoor een camping dagticket verkopen in beperkte oplage van wat op die gereserveerde veldjes past. Iedere dag worden die velden dan leeg geveegd.
Dat kan zeker, maar dan moet je dus de capaciteit van weekendtickets aanpassen. Of campingtickets los verkopen. Dat laatste zit er wel aan te komen.

Het is simpelweg gewoon zo dat donkerte vaak daadwerkelijk iets toevoegt, dat hoef ik hier verder niet uit te leggen.
Ik snap de 12 uur politie hier dan eigenlijk ook niet zo goed. Je kan wat later naar het terrein gaan zodat je netto even lang op je benen staat of bijvoorbeeld om 12 uur je eerste biertje nemen ipv 11. Daar krijg je dan 3x een vetter optreden voor terug.
Maar goed ik ben dan ook een beetje allergisch voor "dat trek ik echt niet" etc. Tenzij je echt fysieke ongemakken krijgt
Ik heb die allergie eerlijk gezegd een beetje met "veel te vroeg afgelopen, het moet donker"
De kwaliteit van de muziek gaat het niet meer om, men wil een circus.. lasers, salto's, op elke hoek een Indisch restaurant, het liefst 100 verschillende stands qua eten!

De romantiek verdwijnt niet bij het festival maar bij de mensen, Bruce in 2009 iam on fire horen spelen.. waarbij de zon onderging! Een prachtig moment, 2011 de regenboog bij foo fighters mooi moment (deze zul je in het donker niet zien).

En ik begrijp dat er hier word geroepen dat we met de tijd mee moeten gaan, maar gooi voor de jongeren (en waarschijnlijk ook voor bepaalde ouderen) er een dj achteraan! Lekker in de tent of als afterparty op stage 4..

Het gras lijkt overal groener en is momenteel ook groener bij de buren!
Maar dit heeft ups and downs, je kan niet verwachten dat 50 jaar achter elkaar gaat uitverkopen.. pinkpop niet werchter niet niemand niet

De romantiek verdwijnt niet bij het festival maar bij de mensen, Bruce in 2009 iam on fire horen spelen.. waarbij de zon onderging! Een prachtig moment, 2011 de regenboog bij foo fighters mooi moment (deze zul je in het donker niet zien).
In 2024 met Keane als head Noord hetzelfde gehad. Hele dag viel de regen met bakken uit de lucht en tijdens hun optreden klaarde het wat op + regenboog, zalig moment!

Ik heb die allergie eerlijk gezegd een beetje met "veel te vroeg afgelopen, het moet donker"
De kwaliteit van de muziek gaat het niet meer om, men wil een circus.. lasers, salto's, op elke hoek een Indisch restaurant, het liefst 100 verschillende stands qua eten!

En ik begrijp dat er hier word geroepen dat we met de tijd mee moeten gaan, maar gooi voor de jongeren (en waarschijnlijk ook voor bepaalde ouderen) er een dj achteraan! Lekker in de tent of als afterparty op stage 4..

Het gras lijkt overal groener en is momenteel ook groener bij de buren!
Maar dit heeft ups and downs, je kan niet verwachten dat 50 jaar achter elkaar gaat uitverkopen.. pinkpop niet werchter niet niemand niet
Volgens mij gaat het bij de meeste liefhebbers van optredens in het donker helemaal niet om de special effects, maar juist om de intiemere sfeer in de duisternis om puur van de muziek te genieten. Dat neemt niet weg dat je ook overdag of in de schemering memorabele optredens en momenten kunt hebben.

De afsluiter vind ik dan toch het lekkerst in het donker. Dat geeft altijd meteen een sfeertje. Maar ook voor andere acts kan het veel toevoegen. Zo'n Hollywood Vampires op het hoofdpodium om 18u in het felle zonlicht is dan toch jammer.

Dat kan zeker, maar dan moet je dus de capaciteit van weekendtickets aanpassen. Of campingtickets los verkopen. Dat laatste zit er wel aan te komen.
De campingtickets loskoppelen van de weekendtickets is misschien geen verkeerd idee. Risico is wel dat je dan weer duurder uit bent als weekendcamping bezoeker. Dat houd dus in dat je de weekend tickets goedkoper moet maken, wat het gat tussen dag tickets alleen nog maar kleiner maakt of nagenoeg geen daling.
Naderhand komen de kosten van de campingtickets er weer bij. Dan gaan we dik over de 300,= voor een weekendje pinkpop. Dat zou weleens een averechts effect kunnen hebben.
Een camping voor ééndagsvliegen zou wel eens goed kunnen uitpakken.

Users who are viewing this thread