Graspop Metal Meeting 2026

Rammstein heeft al aangekondigd om in 2026 geen shows te spelen dus die hoop kan je laten varen
Ook in ander jaren natuurlijk geen kanshebber voor Graspop overigens
Blijf die zekerheid waarmee iedereen dat zegt raar vinden. Snap het grote productie gegeven wel maar das niets dat niet aangepast kan worden in een festivaljaar..

Metallica staat toch ook nog op festivals + ze hebben er ook al eens gestaan dus kennen het festival.

Geen idee waarom dat dan volledig uitgesloten is. (Iets als de metallica - werchter band lijkt me bij Rammstein niet te bestaan)

Tis dat of elke 2 jaar afwisselend Maiden en dan Guns en roses op donderdag (wat ik toch wel als dag voor een heel grote naam blijf zien)
Denk niet dat Def Leppard en Twisted Sister beiden gaan headlinen
Met 2/8 headliners die niet je ding zijn een doemscenario schrijven lijkt me wel overdreven :)
Heb je Gojira al eens live gezien? Is wel typisch zo'n band waarbij het vaak pas klikt als je ze live ziet (was bij mij ook het geval)
Ga ze idd wel een kans geven moesten ze komen, maar het sprak me de laatste keer datk ze luisterde minder aan.. kan nog wel veranderen tegen juni 2026, vorig jaar met imminence ook voorgehad, staan nu dagelijks op 😄

Blijf die zekerheid waarmee iedereen dat zegt raar vinden. Snap het grote productie gegeven wel maar das niets dat niet aangepast kan worden in een festivaljaar..
De laatste tour verkocht Rammstein met gemak twee stadions uit in Nederland en België.
Een band die richting de 200k aan tickets verschuift gaat niet op Graspop staan
Geen enkele band van deze grootte heeft ooit op Graspop gestaan.
De tijd dat die nog festivals deden was voor dat ze een stadionband waren
Mochten ze toch nog besluiten om een festival te doen in de toekomst omdat ze het leuk vinden dan is het voor Livenation veel aantrekkelijker om die op Werchter te zetten, aangezien die toch de boel uitverkopen ongeacht waar ze staan. (net als Metallica of SOAD bijvoorbeeld)
Geen idee waarom dat dan volledig uitgesloten is. (Iets als de metallica - werchter band lijkt me bij Rammstein niet te bestaan)
Dat is niet correct, het was wel degelijk een vaste klant bij Rock Werchter, in 2010, 2013 en 2016 stonden die daar en Livenation heeft ze 2017 een keertje kunnen overtuigen om Graspop te doen ipv Werchter maar in principe dus gewoon een RW band.

Maar goed in 2026 doet Rammstein geen optredens dus de discussie is sws niet heel relevant voor dit topic
Ga ze idd wel een kans geven moesten ze komen, maar het sprak me de laatste keer datk ze luisterde minder aan.. kan nog wel veranderen tegen juni 2026, vorig jaar met imminence ook voorgehad, staan nu dagelijks op 😄
Ik kon er zelf op album ook niet in komen en vond ze toen op Graspop wel fantastisch dus hoop voor je dat hetzelfde kan gebeuren, als ze er dan staan.

• Leuk
Waarderingen: DaanV en Lars.
Ja, verwacht die ook wel op werchter, spreken ook vrij ruim publiek aan. Zie die wel werken in de club/barn of zelfs vroege mainstage.
Ik vind dit maar een raar beeld, ik weet dat ze nu een breder publiek aanspreken, maar als ik denk aan Knocked Loose, dan zie ik nog steeds gewoon de shows voor me waar je niet zonder minimaal een bloedlip wegkomt :ROFLMAO:

Ik vind dit maar een raar beeld, ik weet dat ze nu een breder publiek aanspreken, maar als ik denk aan Knocked Loose, dan zie ik nog steeds gewoon de shows voor me waar je niet zonder minimaal een bloedlip wegkomt :ROFLMAO:
Bij hun concert in de ab dit jaar passeerde er na enkele minuten mij al iemand met een bloedneus richting de uitgang (stond zelf ook wat meer veilig aan de zijkant)

Dit keer echt namen? Of weer een biertje?
Likeur was het de vorige keer :)

Verwachten we van Sweden rock een grote lading namen met headliners en undercard, of kondigen die normaal ook eerste losse headliners aan? Heeft iemand daar een idee van?

kan nog wel eens een interessante aankondiging zijn, als daar bijvoorbeeld Gojira of Ghost tussen zit.

• Leuk
Waarderingen: Lars. en El_Leipo
Likeur was het de vorige keer :)

Verwachten we van Sweden rock een grote lading namen met headliners en undercard, of kondigen die normaal ook eerste losse headliners aan? Heeft iemand daar een idee van?

kan nog wel eens een interessante aankondiging zijn, als daar bijvoorbeeld Gojira of Ghost tussen zit.

Vorig jaar kondigden ze een groep namen aan inclusief headliners! Dus zal dit jaar ook wel zo zijn, verwacht ik

• Leuk
Waarderingen: festivalryo
Iron Maiden, Def Leppard, Twisted Sister, Judas Priest, Extreme, Helloween, Accept, Powerwolf, Megadeth zoiets...

Zou wel mooi zijn, past ook wel bij de soort lineups die ze daar in Zweden altijd weten neer te zetten! Verwacht er wel 1 heftigere headliner bij

Is judas priest in juni weer op tour?

Helloween verwacht ik sowieso niet daar, die headlinen liever kleine festivals dan dat ze een lagere positie accepteren op een groot festival

Sabaton net aangekondigd voor 2 Franse festivals half juni. Als die niet op Graspop staan eet ik een heel weekend vegetarisch en drink ik heel het Graspop weekend geen bier.
Hebben hier nog een optreden staan op 2 december....mogelijkheid dat deze maar bevestigd worden na deze datum maar verwacht ze ook wel...

Users who are viewing this thread