Pinkpop 2026

ik heb toch echt mijn twijfels of de The Cure/Pinkpop combinatie een succesvolle combi is tegenwoordig, echt twijfels
Het ding is ook gewoon dat op Pinkpop bijna alles kan. Behalve de "hardere" headliners zoals bv Iron Maiden en Korn kan eigenlijk alles wel. Tenminste dat idee heb ik dan toch....

Het ding is ook gewoon dat op Pinkpop bijna alles kan. Behalve de "hardere" headliners zoals bv Iron Maiden en Korn kan eigenlijk alles wel. Tenminste dat idee heb ik dan toch....
Heb het idee dat er met het jaar steeds minder kan op Pinkpop. Als ik even kijk naar de afgelopen 20 jaar. Ook veel op herhaling, waar niks mis mee is natuurlijk. Ik zie pinkpop bijv weer Nothing but thieves boeken. Bepaalde keuzes blijven me gewoon verbazen, waar pinkpop vroeger het festival was waar bijna wel elke artiest wilde spelen heb ik nu dat idee totaal niet meer. Merk ook aan mezelf dat ik er steeds minder voor begin te voelen. En je kunt me echt in het straatje van Dennis scharen hoe gek ik op Pinkpop ben. Maar het gevoel is weg aan het gaan en de drang om te gaan.

• Leuk
Waarderingen: degrotegeneraal
Heb het idee dat er met het jaar steeds minder kan op Pinkpop. Als ik even kijk naar de afgelopen 20 jaar. Ook veel op herhaling, waar niks mis mee is natuurlijk. Ik zie pinkpop bijv weer Nothing but thieves boeken. Bepaalde keuzes blijven me gewoon verbazen, waar pinkpop vroeger het festival was waar bijna wel elke artiest wilde spelen heb ik nu dat idee totaal niet meer. Merk ook aan mezelf dat ik er steeds minder voor begin te voelen. En je kunt me echt in het straatje van Dennis scharen hoe gek ik op Pinkpop ben. Maar het gevoel is weg aan het gaan en de drang om te gaan.
Volg je heel goed en heb helaas hetzelfde en met mij haken er steeds meer af. Koop dit jaar ook voor het eerst niet zomaar een weekendkaart. Zeg Pp echt niet meteen vaarwel, maar mijn komst in 2026 hangt wel af van de line up en niet van sentiment.

Laatste jaren merk je steeds meer dat niet alles "werkt"...

De houding 'we verkopen toch wel rond 60.000' helpt tegenwoordig niet meer, mensen zijn selectief in aankopen en kijken ook naar ticketprijzen. Dan blijft Pinkpop laatste jaren ook wel dagen onder de 45.000 hangen. Dat kan niet goed blijven gaan. Pinkpop heeft imo aankomende editie een goed verkocht weekend nodig, elke dag > 60.000 imo, niet 1 dag > 60.000, ook niet 2 dagen > 60.000... Nee, kritisch kijken naar willen ze imo financieel overeind blijven, is alle dagen > 60.000 nodig.

Of aankomende editie afstappen van de lijn die afgelopen jaren is ingezet of teruggrijpen op oude zekerheden... Maar het publiek dat afgelopen jaren is aangetrokken, gaat dat daar in mee en de oude Pinkpop gangers die teleurgesteld afgehaakt zijn afgelopen jaren win je die weer terug. Daar ligt de uitdaging!

imo, begin met de ticketprijzen kritisch onder de loep te nemen. dat is in mijn ogen grootste struikelblok om mensen de keuze voor wel of niet naar Pinkpop te geven. Minstens terug naar ticketprijzen voor Pinkpop 2023, waren €135,- voor een dagticket en €275,- voor een weekendticket. Dat is 20 minder op de dag ticket en 30 minder op het weekend, dat gaat verschil maken imo

Volg je heel goed en heb helaas hetzelfde en met mij haken er steeds meer af. Koop dit jaar ook voor het eerst niet zomaar een weekendkaart. Zeg Pp echt niet meteen vaarwel, maar mijn komst hangt wel af van de line up en niet van sentiment.
Precies mijn idee. Heb na een dikke 19/20 jaar festivals en concerten een dikke 1500+ shows gezien dus laat het voor nu echt aan de line up over en ook wat ik echt graag wil zien. Dus ook niet meer op sentiment teren zoals ik jaren toch wel heb gedaan met Pinkpop ( daarnaast wel nog een aantal leuke dingen gezien de afgelopen jaren)

Tip voor de twijfelaar:
Maak door het jaar heen een lijstje met artiesten die je graag wilt zien. En kijk dan gewoon welke line up van dit lijstje de meeste doet afkruisen.

Laatste jaren merk je steeds meer dat niet alles "werkt"...

De houding 'we verkopen toch wel rond 60.000' helpt tegenwoordig niet meer, mensen zijn selectief in aankopen en kijken ook naar ticketprijzen. Dan blijft Pinkpop laatste jaren ook wel dagen onder de 45.000 hangen. Dat kan niet goed blijven gaan. Pinkpop heeft imo aankomende editie een goed verkocht weekend nodig, elke dag > 60.000 imo, niet 1 dag > 60.000, ook niet 2 dagen > 60.000... Nee, kritisch kijken naar willen ze imo financieel overeind blijven, is alle dagen > 60.000 nodig.

Of aankomende editie afstappen van de lijn die afgelopen jaren is ingezet of teruggrijpen op oude zekerheden... Maar het publiek dat afgelopen jaren is aangetrokken, gaat dat daar in mee en de oude Pinkpop gangers die teleurgesteld afgehaakt zijn afgelopen jaren win je die weer terug. Daar ligt de uitdaging!

imo, begin met de ticketprijzen kritisch onder de loep te nemen. dat is in mijn ogen grootste struikelblok om mensen de keuze voor wel of niet naar Pinkpop te geven. Minstens terug naar ticketprijzen voor Pinkpop 2023, waren €135,- voor een dagticket en €275,- voor een weekendticket. Dat is 20 minder op de dag ticket en 30 minder op het weekend, dat gaat verschil maken imo
De line up gaat het verschil maken en niet de ticket prijzen, LL is duurder, maar had dit jaar een veel betere line up en was in een mum van tijd weer uitverkocht. PP moet zich echt gaan focussen op een goede line up en niet weer met een hele zwakke dag komen.

Ik denk dat het idd meer te maken heeft met welke acts ze boeken. En dan met name de headliners. De vergelijking met Europa League en Champignons League is hier al vaker gemaakt.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje en Festivalgek
Ik denk dat het idd meer te maken heeft met welke acts ze boeken. En dan met name de headliners. De vergelijking met Europa League en Champignons League is hier al vaker gemaakt.
Champignons League is een leuke spelfout haha.

Dance Dancing GIF by mushroommovie

Nog effe en we hebben keukendivisie niveau, net als onze voetballende buren.Voor die dagprijzen anno '25 mag je toch wel een behoorlijke line-up verwachten,keuze genoeg in festivalland dan wordt het helaas geen PP.Zijn al genoeg vrienden afgehaakt en die trend zet zich alleen maar door....

En waar blijven Mumford and Sons en Sabrina Carpenter? Worden bijna overal genoemd zonder nog maar 1 festival in Europa te hebben bekend gemaakt......
Al is het wel aannemelijk dat ze hier zijn...

En waar blijven Mumford and Sons en Sabrina Carpenter? Worden bijna overal genoemd zonder nog maar 1 festival in Europa te hebben bekend gemaakt......
Al is het wel aannemelijk dat ze hier zijn...
Het is toch pas half oktober dus kan makkelijk nog komen er moeten nog heel veel plekken gevuld worden in europa

• Leuk
Waarderingen: PJ
Nee, dat is de line-up. Alle prijzen stijgen, andere festivals verkopen wel zo uit. Met een echt goed programma betalen en komen de mensen wel.
Dat is wel zo ja. DTRH was 290 en LL 350 meen ik. Dus mensen hebben het er blijkbaar wel voor over.

Line-up zal belangrijkste zijn en ook het gevoel dat je er bij moet zijn.

Gaan niet komen, tour is klaar. Zullen pas weer komen als er een nieuw album is. Ergens belachelijk dat pinkpop ze niet heeft weten te boeken afgelopen 2 jaar... Gelredome en Ziggo beide uitverkocht en Werchter had ze wel.... naar alle 3 geweest en echt 3 top shows gezien. Waarvan de Gelredome show top 3 beste shows allertijden is voor mij ( na 1500+ shows gezien te hebben ).

Tegenvaller voor @DennisvdBr .
Krijgen we straks The Cure Katy Perry en 21P als headliners....
Dan wordt het een dagkaart als er rond the Cure verder genoeg te zien is.

Users who are viewing this thread