Rock Werchter 2026

Pixies is toch veel te klein om de barn te headlinen?
Deden ze wel tijdens Pearl Jam een jaar of 10 terug.

Het is zo'n zet die ze kunnen doen, en het zal zeker genoeg publiek trekken.
Op LiveIsLive stonden ze gewoon aan de vooravond in een halflege tent. (nieuw festival dus dat zal ook niet helpen) en ze zijn in elke middelgrote zaal te vinden in BE/NL
Wel echt een festival-act waar 'Monkey goes to heaven' er voor de 1239023x weer gewoon goed in zal gaan.

Ik ben voor Pixies! (als blijkt dat A Perfect Circle, Pendulum enz enz enz geen opties waren........ ;) )

• Leuk
Waarderingen: phil en Timmetje
Deden ze wel tijdens Pearl Jam een jaar of 10 terug.

Het is zo'n zet die ze kunnen doen, en het zal zeker genoeg publiek trekken.
Op LiveIsLive stonden ze gewoon aan de vooravond in een halflege tent. (nieuw festival dus dat zal ook niet helpen) en ze zijn in elke middelgrote zaal te vinden in BE/NL
Wel echt een festival-act waar 'Monkey goes to heaven' er voor de 1239023x weer gewoon goed in zal gaan.

Ik ben voor Pixies! (als blijkt dat A Perfect Circle, Pendulum enz enz enz geen opties waren........ ;) )
Zullen we afkloppen op volgende barn headliners in willekeurige dagvolgorde? Dan heb ik steeds een goed alternatief voor als het mij niet ligt op de main.

• David Byrne
  • Pixies / Turnstile (de andere gewoon ergens als sub op de main)
  • Pendulum
  • A Perfect Circle
Wel mooi dat we daarvan nog kunnen dromen (tot die droom snel doorprikt wordt)...

Zullen we afkloppen op volgende barn headliners in willekeurige dagvolgorde? Dan heb ik steeds een goed alternatief voor als het mij niet ligt op de main.

• David Byrne
  • Pendulum
  • A Perfect Circle
Strik erom! Turnstile zal wel sub staan lijkt me.

Dan nog Richard Ashcroft voor Pixies in de Barn.

• Leuk
Waarderingen: Wout_VS en abzurd

• David Byrne
  • Pendulum
  • A Perfect Circle
Ik weet niet waarom mensen Pendulum maar steeds blijven noemen. Da's toch geen naam die RW nog zou boeken?

• Leuk
Waarderingen: koolket
Pixies is toch veel te klein om de barn te headlinen?
Te klein denk ik nog niet zo zeer. Denk alleen dat iedereen die ze wil zien ze de afgelopen jaren al meerdere keren heeft gezien. Desalniettemin, als ze rond een uur of 7 in de Barn ga ik zeker kijken, ga er geen headlinershow voor laten schieten

• Leuk
Waarderingen: phil
Jawelllll, zoiets hoort er te staan. a la Bloody Beetroots, Die Antwoord, Prodigy in verschillende groottes hebben er allemaal al gestaan
Ja, ooit. En Pendulum ook. Maar dat zijn toch geen namen die RW anno nu prioriteit geeft?

• Leuk
Waarderingen: koolket

• David Byrne
  • Pendulum
  • A Perfect Circle
Wel mooi dat we daarvan nog kunnen dromen (tot die droom snel doorprikt wordt)...
De trend van de afgelopen jaren is dat minstens 2 afsluiters in de Barn (en ook die in Klub C) dansbaar zijn. Heeft mogelijk ook te maken met beschikbaarheid van andere namen, maar eerlijk gezegd denk ik wel dat het een lijn is die ze gaan doortrekken.

laat pendulum maar weer de marquee op graspop afsluiten, wat een feest was dat
Ik zeg niet of het al dan niet een feestje is hoor. Heb er in 2009 ook wat van meegekregen weet ik nog, bezweet naar Oasis vertrokken toen. Maar zie dit of de Bloody Beetroots, Die Antwoord enzovoort niet echt meer prioriteit voor een RW anno 2026. Al hoor ik nu dat Pendulum weer relevant is blijkbaar, dus wie weet.

• Leuk
Waarderingen: BlackwaterPark
Ja, ooit. En Pendulum ook. Maar dat zijn toch geen namen die RW anno nu prioriteit geeft?
Ik denk dat je daar toch een beetje de plank mee misslaat. Ze hebben jarenlang inderdaad geteerd op hun legacy van de eerste platen. Maar die tijd is voorbij. De legendarische show in de Graspop lees ik al veel genoemd worden (en legendarisch was het!) en nu ook een nieuwe plaat die aanslaat. Pendulum is niet meer die has been D&B act van enkele jaren geleden maar een relevante dance act die meerdere generaties aan het bewegen krijgt. Als RW ze een keer wil boeken dan is nu juist het moment.

Users who are viewing this thread