Rock Werchter 2026

The XX nog na ToP misschien? Dat verkoopt wel uit toch. Misschien beetje rare combi dat wel

Er komt wel een coheadliner. Maar is de kans, omdat ze TOP al als 2e naam aankondigen, niet groot dat er een grote vis vóór hen komt te staan? Of het moet een dance afsluiter a la Fred of CDW worden.

Voor 2022 werd TOP overigens als 3e naam aangekondigd. Net als Pearl Jam en Metallica al voor de start van het festival van '21 (!). Dat was dus ruim voor de uiteindelijke afsluiter Imagine Dragons. Al werd TOP toen - in tegenstelling tot nu - natuurlijk sowieso nergens als headliner gepresenteerd. Dus zoveel zegt de timing van die aankondiging nou ook weer niet.

Wel hoopvol en veelzeggend dat het persbericht van vandaag de term headliner ontwijkt. We kunnen echt wel rekening houden met nog een grote toevoeging aan die zaterdag-bovenkant.

The Cure was persoonlijk mijn nummer 1 van de potentiële, realistische headlinergeruchten. 21 Pilots wellicht de allerlaatste in mijn voorkeurslijstje, maar is zeker een verdedigbare boeking. Nu hopen dat ze ofwel niet afsluiten, ofwel er een alternatief is, wat ik bij Werchter toch vaak wat problematisch vind. Zo was er vorig jaar tijdens de afsluiters eigenlijk nooit een alternatief voor wie niet into dance-acts als Purple Disco Machine, Used of Maribou State is.

• Leuk
Waarderingen: phil en MrScissorhands
Blij met 21P!
Hun losstaande concerten waren altijd heel goed, hun festivalsets iets minder... Hopelijk volgend jaar beter! Ze doen altijd wel wat bijzonder dus ik zie ze het wel waar maken die headliner slot

The Cure was persoonlijk mijn nummer 1 van de potentiële, realistische headlinergeruchten. 21 Pilots wellicht de allerlaatste in mijn voorkeurslijstje, maar is zeker een verdedigbare boeking. Nu hopen dat ze ofwel niet afsluiten, ofwel er een alternatief is, wat ik bij Werchter toch vaak wat problematisch vind. Zo was er vorig jaar tijdens de afsluiters eigenlijk nooit een alternatief voor wie niet into dance-acts als Purple Disco Machine, Used of Maribou State is.
vorig jaar wel
maar jaren ervoor best wel ok hoor
2024
donderdag alternatieven the streets & jane's adiction
vrijdag snow patrol & against the current & james arthur
zaterdag benjamine clementine - roisin murphy
zondag parcels
2023
donderdag royksopp
vrijdag wardruna
zaterdag dean lewis
zondag rufus du sol

2022
donderdag lianne la havas
vrijdag moderat
zaterdag jamie xx
zondag meute

dus geen lijn uit te trekken
maar vaak proberen ze wel net iets anders aan te bieden imo

Mee eens. Ik vind zelf dat iedereen zn smaak moet hebben. en als je in je bubbel zit van nick cave, zal hij daar vast populairder zijn: Gemiddelde werchter ganger kent cave amper. ik vind TOP met cave vergelijken alsof je ajax met sparta vergelijkt.
Maar dan is TOP wel Sparta en Cave Ajax of PSV haha. Kom op zeg. Maar: prima headliner voor RW.

• Leuk
Waarderingen: Piranha43 en visdave34
Bruce Springsteen has entered the chat.

Goed, dan pak je ook wel de muzikant + band die zonder show ook wel het meest ijzersterk is denk ik, al ik zou er zelf niet 3 uur naar kunnen luisteren omdat ik er niet mee ben opgegroeid ben en het deels mn smaak is.

21 Pilots tja, het zal eraan liggen wat er tegenover staat of ik er ga kijken. Vind ze wel wat goede nummers hebben, maar die show op Pinkpop 2022 was niet best. Ach ja tegen die tijd zijn we 4 jaar verder, misschien is hun show dan ook wat volwassener.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Staat donderdag in de AFAS Dome en is nog niet uitverkocht, vandaar waarschijnlijk.
Dat zijn resale tickets of plaatsen die wel achter het podium lijken te zijn? Ze zetten het Sportpaleis toch zelden zover open? Of het moest een 360 opstelling zijn.

21 Pilots tja, het zal eraan liggen wat er tegenover staat of ik er ga kijken. Vind ze wel wat goede nummers hebben, maar die show op Pinkpop 2022 was niet best. Ach ja tegen die tijd zijn we 4 jaar verder, misschien is hun show dan ook wat volwassener.

dat laatste denk ik zeker. volg ze sinds 2018 en elk jaar groeien ze weer meer. nu 7x live gezien dus ik zou ze nog wel een kans zeker geven ;)

Users who are viewing this thread