Rock Werchter 2026

Toch wel een duidelijke andere koers in deze. The Cure zeggen ze duidelijk afsluiter. Hier niet.

Dit staat in persbericht:
Twenty One Pilots komt terug naar Rock Werchter! Het Amerikaanse duo staat op zaterdag 4 juli op de Main Stage en brengt hun unieke mix van alternative rock, pop, hiphop en electronica. Shows van Twenty One Pilots kenmerken zich door rauwe emotie, intens contact met het publiek en een bovenal onvergetelijke performance!

The same people who didn't even know The Cure.....
Tja. Het publiek van RW, en vele andere festivals, bestaat voor een groot deel uit dat publiek. Laat staan dat ze gehoord hebben van David Byrne. En dat publiek heeft ook zijn bands nodig en dan heb ik echt tig keer liever 21 Pilots dan rommel zoals Benson Boone, Noah Kahan en Fred Again (sorry, kan er weinig mee). 21 Pilots spreken in die zin een breder publiek en meer generaties aan.

Toch wel een duidelijke andere koers in deze. The Cure zeggen ze duidelijk afsluiter. Hier niet.

Dit staat in persbericht:
Twenty One Pilots komt terug naar Rock Werchter! Het Amerikaanse duo staat op zaterdag 4 juli op de Main Stage en brengt hun unieke mix van alternative rock, pop, hiphop en electronica. Shows van Twenty One Pilots kenmerken zich door rauwe emotie, intens contact met het publiek en een bovenal onvergetelijke performance!
Op social media staat het volgende...

Happy to unveil another headliner for Rock Werchter 2026! twenty one pilots are coming back to the festivalpark!
💥
Catch them headlining the Main Stage on Saturday 4 July. It’s going to be wild.
🤘

Op social media staat het volgende...

Happy to unveil another headliner for Rock Werchter 2026! twenty one pilots are coming back to the festivalpark!
💥
Catch them headlining the Main Stage on Saturday 4 July. It’s going to be wild.
🤘
Maar nogmaals: bij Werchter spreken ze snel van headliner (is vaak ook op vraag van de band), maar zijn het er soms twee per dag. Dus het kan echt nog alle kanten uit.

• Leuk
Waarderingen: Paddy
Ik had dan toch liever Nick Cave gehad.
als afsluiter? dat is toch geen vergelijking qua alles met wat je kan bedenken met TOP

ik snap de negativiteit niet, ookal ben ik duidelijk al 10 jaar fan van ze,
ziggo dome show was in 1 seconde uitverkocht. ze konden als moest met gemak nog 2-3x vullen.
dragen op veel festivals al de headline show.
Qua streamaantallen (zegt niet alles) maar loopt soms per nummer in de miljarden. Iedereen kent wel stressed out, heathens of ride van ze.
Productie is tegenwoordig enorm gegroeid: t is echt een show met goede muziek: niet een lullig bandje wat het 5-8 jaar geleden nog wel was. ik denk dat veel mensen zich daarop nog baseren.
En daarbij wil je ook de wat 'nieuwere' generatie eens een kans geven ipv zoveelste keer een iron maiden, metallica.

als afsluiter? dat is toch geen vergelijking qua alles met wat je kan bedenken met TOP
Ja. Pilots al eens live gezien en dat was wel aardig maar hoef ik niet nog een keer te zien. Laatste albums deden me ook weinig. Vallen voor mij ook niet meer echt in nieuwe generatie. Die band bestaat ook al sinds 2009. Blurryface stamt uit 2015. 11 jaar geleden.

Dan zie ik liever Cave.

• Leuk
Waarderingen: Piranha43 en elo
Ja. Pilots al eens live gezien en dat was wel aardig maar hoef ik niet nog een keer te zien. Laatste albums deden me ook weinig. Vallen voor mij ook niet meer echt in nieuwe generatie. Die band bestaat ook al sinds 2009. Blurryface stamt uit 2015. 11 jaar geleden.

Dan zie ik liever Cave.
Alleen al omdat Cave een 1000000000000 beter oeuvre heeft dan TOP.

Maar TOP brengt tegenwoordig meer $$$ op en kost minder $$$. Dan is de keuze snel gemaakt.

• Leuk
  • Haha
Waarderingen: koolket en Timmetje
Ja. Pilots al eens live gezien en dat was wel aardig maar hoef ik niet nog een keer te zien. Laatste albums deden me ook weinig. Vallen voor mij ook niet meer echt in nieuwe generatie. Die band bestaat ook al sinds 2015.

Dan zie ik liever Cave.
mm, nieuwe generatie bands is maar welke definitie je aan geeft. Je hebt zeg maar de echt nieuwe headliners (carpenter, harry styles bijv, benson boone) die na 2020 zijn opgekomen. En je hebt daaronder nog een generatie met relatief nieuwe aanwas (maar wel aantal jaren ervaring ook als headliner) zoals eilish, capaldi, TOP etc.

allebei schaar ik nog wel onder de moderne headliner generatie. Alles vanaf muse, coldplay en ouder schaar ik onder de oudere generatie. maar ieder zn definitie.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel

ik snap de negativiteit niet, ookal ben ik duidelijk al 10 jaar fan van ze,
ziggo dome show was in 1 seconde uitverkocht. ze konden als moest met gemak nog 2-3x vullen.
dragen op veel festivals al de headline show.
Qua streamaantallen (zegt niet alles) maar loopt soms per nummer in de miljarden. Iedereen kent wel stressed out, heathens of ride van ze.
Productie is tegenwoordig enorm gegroeid: t is echt een show met goede muziek: niet een lullig bandje wat het 5-8 jaar geleden nog wel was. ik denk dat veel mensen zich daarop nog baseren.
En daarbij wil je ook de wat 'nieuwere' generatie eens een kans geven ipv zoveelste keer een iron maiden, metallica.
Zal best dat de productie en streaming cijfers top zijn, maar voor veel hier, waaronder mezelf, is de muziek gewoon ontzettend matig

ik denk dat iedereen zichzelf hier aan het opzetten is om heel teleurgesteld te zijn. TOP is headliner en zal afsluiten lijkt mij.
Klopt. Telkens dat ene woordje niet in de aankondiging staat, denken we hier dat er nog een naam komt die zal afsluiten, de eerste namen die RW prijs geeft zijn afsluiters, en dat zal bij TOP niet anders zijn.

Ik zal er niet staat, maar denk wel prima boeking.

Werchter gave themselves 7 full weeks between The Cure announcement and ticket sales day. We know before that date we’ll get 4 headliners (as a min) and a package of names. So I personally believe they’ve given themselves 2 extra weeks to announce a couple of co-headers too.

I actually think 21 Pilots will close but there’ll be someone strong on the top line with them

Alleen al omdat Cave een 1000000000000 beter oeuvre heeft dan TOP.

Maar TOP brengt tegenwoordig meer $$$ op en kost minder $$$. Dan is de keuze snel gemaakt.

dat eerste is subjectief. zal het eens luisteren maar ik ken ze alleen van naam.

Dat 2e heeft meer te maken met dat TOP een veel groter publiek bediend. vraag aantal willekeurige mensen op straat of ze twentyonepilots of nick cave kennen. Meeste kennen de 1e naam veruit meer.

Dus logisch. En ik denk dat ze geen goedkope headliner zijn hoor.:)_

Users who are viewing this thread