Rock Werchter 2026

Mijn gok (al zie ik liever Gorillaz hier maar pkp gaat er wss mee lopen)

Rock Werchter:
Mumford And Sons
Florence & The Machine
Twenty One Pilots
The Cure

Werchter Boutique:
Sabrina Carpenter

TW Classic:
Foo Fighters
Kan wel eens kloppen. Wel geen gitaren op RW.

• Sad
Waarderingen: Mr. Y
Als we dachten dat het na vorig jaar niet slechter kon qua headliners, gaan we precies nog een niveautje triestiger dit jaar :confused:
Dit jaar had je Linkin Park, Green Day, Olivia Rodrigo en in eerste instantie Sam Fender.
Vorig jaar Lenny Kravitz, Maneskin, Dua Lipa en de Foo's.

Aankomend jaar heb je sowieso The Cure al.

Hoezo slecht?

Ah want Linkin Park, Green Day en Sam Fender zijn geen gitaren?

Soms wordt er hier echt te hard gesproken over "gitaren" maar niet elke gitaar is blijkbaar een gitaar ...
Ja en dan zijn foo fighters en muse ook weer niet goed als gitaren want die komen te vaak 😝

• Leuk
Waarderingen: Mr. Y
Geen fan van the Cure??
Neen, maar die naam vind ik nog headliner waardig en een grote naam, want je kan natuurlijk niet van alles fan zijn.

Maar de rest zijn gewoon niet headliner waardig...

Olivia Rodrigo en in eerste instantie Sam Fender.
Vorig jaar Lenny Kravitz, Maneskin, Dua Lipa
Voor mij persoonlijk, iedereen zijn smaak natuurlijk, geen probleem :) maar totaal geen headliners.

Ik zeg niet dat het slechte namen zijn en elk genre mag en moet komen en iedereen zijn smaak natuurlijk, geen probleem mee.
Maar sorry, hebben voor mij totaal geen headliner statuut.

Bijvoorbeeld Radiohead of Oasis of..... ben ik totaal geen fan van, maar dat zou ik nog snappen als headliner.

• Leuk
Waarderingen: phil en timmyx4
Neen, maar die naam vind ik nog headliner waardig en een grote naam, want je kan natuurlijk niet van alles fan zijn.

Maar de rest zijn gewoon niet headliner waardig...

Voor mij persoonlijk, iedereen zijn smaak natuurlijk, geen probleem :) maar totaal geen headliners.
Maar dat heeft niets met smaak te maken. Rodrigo en Dua Lipa zijn objectief gewoon headliners.

No, but I still think that name is worthy of a headliner and a big name, because of course you can't be a fan of everything.

But the rest just aren't headline-worthy...

For me personally, everyone has their own taste of course, no problem :) but no headliners at all.
Headline the biggest festivals in the world yet you don’t see them as a headliner. Feels more like a you problem tbf.

• Leuk
Waarderingen: JelleCa en swissepfan
Ah want Linkin Park, Green Day en Sam Fender zijn geen gitaren?

Soms wordt er hier echt te hard gesproken over "gitaren" maar niet elke gitaar is blijkbaar een gitaar ...
Een banjo is niet een gitaar die ik verkies.
Het riedeltje blijft hetzelfde hier. Voor mij was vorige editie 1tje om snel te vergeten qua MainStage. Ik ben er 1 keer geweest op 4 dagen voor FDC, Raye had gekunnen/ gemoeten maar ik verkoos de vrienden van Manchester in de tent ( ook subliem concert) gelijktijdig.
SF wilde ik zien, het vervolg kennen we. Green Day was een excuustruus om de boomers te plezieren maar dat bleek niet voldoende.
Ja ik heb me geamuseerd met de rest van het programma maar ik wil terug meer main deze editie. The cure is een goede aanzet maar N.C. had nog beter geweest.
Om dan de banjo’s broers te zien( meermaals gezien, onderhoudend), Florence( mooi, leuk,) en 21 pilotes ( niks mee). Dit is niet voldoende.
Er zit geen knaller bij, geen must see voor velen. Het schuurt niet.
Ondertussen mijn ticket binnen voor Nick Cave en verbroederen met boomers die daar nostalgisch spreken over de indie/ dance tijden van RW.
Vorig seizoen zaterdag niet uitverkocht en over het algemeen meer sfeer in barn/ slope als op main.

Dus graag meer grain, meer schuren Schuurmans?

Ondertussen mijn ticket binnen voor Nick Cave en verbroederen met boomers die daar nostalgisch spreken over de indie/ dance tijden van RW.
De enige naam die tot dusver is aangekondigd is The Cure. Die exact in dat straatje valt.

• Leuk
Waarderingen: johanra
Ja en dan zijn foo fighters en muse ook weer niet goed als gitaren want die komen te vaak 😝
Wetende dat dit het aantal keer is dat genoemde bands op de Werchter wei stonden de laatste 15 jaar
2: The Cure, Foo Fighters, TOP, Gorillaz (1 keer Boutique)
3:
4: Mumford
5: Muse (1 keer boutique)
6: Florence + Machine (1 keer TWC)

En buiten The Cure stonden ze er allemaal de laatste 3 jaar nog maar.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Ronboy zei mij net op IG dat ze zomer festivals zal doen in België. Wat ver gezocht misschien maar die zit in de band van Matt Berninger. Ronboy Slope en Matt Barn zou wel geweldig zijn.

• Geweldig
Waarderingen: Everyknight

Users who are viewing this thread