ES Primavera Sound Festival 2026

Niet perse de behoefte om een ticket te halen. Wel fijne lineup maar mist de wowfactor.
Ik denk dat we verwend worden en een beetje spoiled door op voorhand 10 headliners te noemen. De Radioheads sloegen ons om de oren.

Uiteindelijk gaat dit gewoon weer de sterkste lineup van het jaar blijken.

• Leuk
Waarderingen: DanielNedelko
Ik denk dat we verwend worden en een beetje spoiled door op voorhand 10 headliners te noemen. De Radioheads sloegen ons om de oren.

Zeker, maar ik merk voor mezelf dat de drempel voor een festival in het buitenland toch behoorlijk hoog moet liggen, omdat ik anders aan het eind van het jaar echt geen geld meer heb 😅

• Leuk
Waarderingen: Timmetje en mattman
Zeker, maar ik merk voor mezelf dat de drempel voor een festival in het buitenland toch behoorlijk hoog moet liggen, omdat ik anders aan het eind van het jaar echt geen geld meer heb 😅
Ik wil hier ook echt heel graag heen, maar tickets kopen zit 'm er ook pas in voor december ofzo. Duur jaar geweest al.

• Leuk
Waarderingen: Joris
Heel blij met wat er midden en onderaan op de poster staat, er staat meer dan genoeg dat ik graag wil zien. Bovenaan had ik stiekem nog op wat meer gehoopt (een Tame Impala of Rosalia?!). Ook ik klink een beetje verwend maar het helpt hierbij niet dat ik Gorillaz, Peggy Gou en Skrillex die hoog op de poster staan allemaal nog relatief recent heb gezien.

Wel fijne lineup maar mist de wowfactor.
Hier een beetje dezelfde reactie, maar dat is een combinatie van (vooral) smaak (heb weinig met The xx bv) en het feit dat ik een paar parels binnenkort ook al in zalen ga zien (Simz, Big Thief bv.) En van de tien namen in het grootste font zijn er (maar) 3,5 zijn die ik écht graag wil zien.

Wij hadden echter al besloten dat we volgend jaar gaan, dus we gaan volop genieten van wat er wél staat!

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en Timmetje
Ken echt geen festival ter wereld dat zo scherp boekt. En de namen waar ik op hoopte komen niet (strokes, radiohead, tyler the creator, lorde) en toch is er zoveel om van te genieten.

• Leuk
Waarderingen: Martijn76

Dit vooral ja, maar toch ik ben bang dat 2026 niet het jaar van vernieuwende line-ups gaat worden als ik dit zo zie. Het is nog steeds super dik, stel je voor dit zou de BKS line-up zijn. Dan koop je instant een ticket lijkt me.

Maar een echte toffe reünie o.i.d. zie ik er nog niet snel tussen staan, al moet ik me wel inluisteren in Texas Is The Reason dan, was voor mij een onbekende naam. Ben benieuwd.

Dit vooral ja, maar toch ik ben bang dat 2026 niet het jaar van vernieuwende line-ups gaat worden als ik dit zo zie. Het is nog steeds super dik, stel je voor dit zou de BKS line-up zijn. Dan koop je instant een ticket lijkt me.

Maar een echte toffe reünie o.i.d. zie ik er nog niet snel tussen staan, al moet ik me wel inluisteren in Texas Is The Reason dan, was voor mij een onbekende naam. Ben benieuwd.
Ja je kan wel stellen dat The XX een reünie is waar veel festival/Primaveragangers naar uitkeken. Dat kleur zo’n lineup ook wel wat.

Of het jouw ding is, is een tweede.

Ja je kan wel stellen dat The XX een reünie is waar veel festival/Primaveragangers naar uitkeken. Dat kleur zo’n lineup ook wel wat.

Of het jouw ding is, is een tweede.
Ik vind The XX echt tof live, dus ja. Maar die kunnen overal terechtkomen, ik ga het maar eens zeggen hier, die kunnen ook gewoon nog een sub spot krijgen op Pinkop o.i.d. Voor mij voelt het echt niet echt als een "reünie" maarja dat is maar ook net wanneer je die grens stelt inderdaad.

Fcukers staan trouwens twee jaar achter elkaar op het festival, das wel apart. Tevens valt het me nu pas op dat Cara Develinge als act geboekt staat. Die gaat live de Vattenfall-reclame doen ofzo?

• Haha
  • Winning
Waarderingen: davadude en Indiaantje89
Fcukers staan trouwens twee jaar achter elkaar op het festival, das wel apart. Tevens valt het me nu pas op dat Cara Develinge als act geboekt staat. Die gaat live de Vattenfall-reclame doen ofzo?
Fred Again ging destijds van een zijpodium naar headliner het daaropvolgende jaar. Niet zo vreemd dat er wat herhalingen zijn. Had CMAT ook wel verwacht op herhaling, de Cupra stond net als bij Wet Leg, ramvol.

Prima line up, the Cure als enige echte must see voor mij, maar met o.a. The XX, Little Simz, Geese, Anna von Hausswolff, Big Thief, FJM, Water from your eyes, Wet Leg, Slowdive, Massive Attack en MBV meer dan genoeg leuks om me op te verheugen.

Benieuwd wie de woensdagact wordt. Wet Leg wellicht, of zouden die al te populair zijn?

Cara Delevigne is vnl gekend als model en actrice. Maar in 2011 en 2012 had ze twee albums opgenomen en kreeg ze een record deal.......op voorwaarde dat ze haar naam zou veranderen. En dat weigerde ze. Ze kan zingen, gitaar spelen en drummen. Goed voor haar dat ze nu onder eigen naam vermeld staat op Primavera Sound. En weet je dat Leondardo Di Caprio lang geleden als tiener ook zijn naam moest veranderen omdat zijn naam te etnisch zou zijn. De nieuwe voorgestelde naam zou Lennie Williams zijn De vader van Leo weigerde en ontsloeg de agent die dit durfde voorstellen.

• Leuk
Waarderingen: fred alweer..
Wij hebben de tickets in ieder geval binnen.
Voor mij een van de sterkste line-ups die ik in jaren gezien heb, dus no-brainer om tickets te halen.
Grapje is in vergelijking met andere jaren dat ik in Spanje naar festivals ben geweest wel op alle fronten een stuk duurder geworden, schrok ik wel van (appartement, tickets etc.).
Erg veel zin in, in ieder geval!

• Leuk
Waarderingen: Brian
Wij hebben de tickets in ieder geval binnen.
Voor mij een van de sterkste line-ups die ik in jaren gezien heb, dus no-brainer om tickets te halen.
Grapje is in vergelijking met andere jaren dat ik in Spanje naar festivals ben geweest wel op alle fronten een stuk duurder geworden, schrok ik wel van (appartement, tickets etc.).
Erg veel zin in, in ieder geval!
Gewoon zien dat uw hotel niet te ver is van een metrolijn. En goed uitrusten overdag😅

Users who are viewing this thread