Down the Rabbit Hole 2026

• Onderwerp starter Onderwerp starter Joris
  • Startdatum Startdatum
Ik vind ze wel passen bij DTRH; denk dat het zelfs beter aanslaat dan The National toen. Maar denk te groot/duur.
Als het niet te duur is voor Rock en Seine, met 35% minder bezoekers en 35% lagere ticketprijs per bezoeker, dan zal het voor DTRH ook wel te betalen zijn.

Eens!
Al eens eerder genoemd in dit topic geloof ik: hier is onder het DTRH publiek ook echt veel animo voor volgens mij. Volle tenten bij de optredens die jij noemt, maar ook Sticks, Joey Bada$$ en Kneecap in de afgelopen jaren. Zowel Little Simz als Doechii op een hoge positie zou ik sterk toejuichen.

Eigenlijk hoort er ook in mijn ogen elk jaar wel een sterke Nederlandse hiphopact te staan op DTRH, zat keuze voor. Dan denk ik aan de hoek Sticks, Fresku, Typhoon, Winne etc. Zeker qua leeftijd van het publiek slaat deze categorie jaren '00 en (begin) '10 nederhop erg goed aan. Ik gok dat ze het afgelopen jaar de Jeugd daaronder schaarden, maar dat gaat eerder wat richting de pop.

Als ik er dan toch eentje mag opperen die me heel vet lijkt en zowel bij liefhebbers als ander nieuwsgierig publiek goed zal vallen: Ares. Unieke stijl en zowel muzikaal als tekstueel mega sterk. Niet Nederlands, maar wel Nederlandstalig: Zwangere Guy mag ook wel weer eens terugkeren.
Mee eens dat hiphop goed past op DTRH. Ares aan de 'Lakeside', zou inderdaad perfect zijn! In dit rijtje zou Hef (met Adje en Crooks) ook nog wel passen denk ik. Typhoon als gastheer?

In het rijtje Joey Bada$$, zou ik graag JID, Earthgang, IDK of een Denzel Curry verwelkomen. Als (hiphop) legacy act zou bijv. Lauryn Hill ook wel passen.

Zou Stormzy ook wel een goede headliner vinden.

Ach, waarschijnlijk verwacht (of droom) ik te veel hiphop 😅

• Leuk
Waarderingen: Luidspreker
Van mij mag the Cure wegblijven en ik denk ook niet dat het een dtrh naam is. Eerder wat voor de liefhebbers op bks of de oude lullen op Pinkpop (met een knipoog ;))

The Cure zou ik nog wel vet vinden. Toch een legacy act met veel hits. Heb ze live nog nooit gezien of uberhaupt liveopnames. Ik zou het zelf ook nog wel mooi vinden om Zach Bryan te zien maar dat zou waarschijnlijk niet echt een match zijn met DTRH.

The Cure zou ik nog wel vet vinden. Toch een legacy act met veel hits. Heb ze live nog nooit gezien of uberhaupt liveopnames. Ik zou het zelf ook nog wel mooi vinden om Zach Bryan te zien maar dat zou waarschijnlijk niet echt een match zijn met DTRH.

Ik ben een groot voorstander van meer country op DTRH. Eeuwig zonde dat we Tyler Childers hebben moeten missen door corona op de line-up van 2020.

Zach Bryan is dan wel weer een ingewikkelde kandidaat omdat hij doort best wat controverse achtervolgd wordt. Lees o.a. hier: https://theneedledrop.com/opinion/the-zach-bryan-drama/

• Leuk
Waarderingen: LuukvdDobbel
Ik ben een groot voorstander van meer country op DTRH. Eeuwig zonde dat we Tyler Childers hebben moeten missen door corona op de line-up van 2020.

Zach Bryan is dan wel weer een ingewikkelde kandidaat omdat hij doort best wat controverse achtervolgd wordt. Lees o.a. hier: https://theneedledrop.com/opinion/the-zach-bryan-drama/
Ik ben helemaal niet thuis in de country of bekend met Zach Bryan, maar ik vind dit artikel vooral erg veel speculatie, vingerwijzen en overhaaste conclusies. Dit lijkt me niet het type controverse waar je een artiest niet voor gaat boeken, toch? Of is er ook wat meer substantie dan een blogpost van Fantano?

Ik ben helemaal niet thuis in de country of bekend met Zach Bryan, maar ik vind dit artikel vooral erg veel speculatie, vingerwijzen en overhaaste conclusies. Dit lijkt me niet het type controverse waar je een artiest niet voor gaat boeken, toch? Of is er ook wat meer substantie dan een blogpost van Fantano?
Dit was het eerste artikel dat ik vond, maar toegegeven niet de beste bron. Hieronder wat andere bronnen.

Zijn ex beschuldigt hem van emotioneel en verbaal geweld, tot het punt dat ze bang voor hem was. Ook zou hij haar miljoenen hebben geboden om een non-disclosure agreement te tekenen, iets wat volgens haar ook bij andere exen gebeurde. Geen lichte beschuldigingen dus, al is het lastig in te schatten of dit hem echt heeft achtervolgd.

Dergelijke zaken zijn imoeilijk te bewijzen of te ontkrachten. Dan blijft de vraag of je als festival het risico wilt nemen hem te boeken, zeker als je niet bekendstaat om country-acts. Ik zeg hiermee niet wat een festival zou moeten doen, maar wel dat de zaak niet klip-en-klaar is.

In ander nieuws, de eerste drop voor Primavera Barcelona is bekend. Kunnen we vast ook veel namen op de Nederlandse Festivals van verwachten.

Zelf kan ik er een best mooie line-up van maken met The Cure, My Bloody Valentine, Little Simz, Big Thief, Kneecap, Father John Misty, Ethel Cain, Dijon, Amaarae, Blood Orange, 2hollis, Oklou, Ravyn Lenae, Slowdive, caroline, Ecco2k, Alex G, Ralphie Choo, JADE, Geese, Grace Yves, rusowsky en Iglooghost1000037240.jpg

Laatst bewerkt:
Skrillex of the XX misschien als afsluiter op de zaterdagavond? Skrillex is niet meer de grootheid van een paar jaar terug. Hoop stiekem nog steeds op rufus als afsluiter maar daar zijn nog geen data van aangekondigd. PinkPantheress is weer even geleden dus kan goed dat die weer een keer op DTRH staat.

Betekent de bekendmaking van een Tame Impala-concert in de Ziggo in mei 2026 dat we hem kunnen wegstrepen als mogelijke headliner voor DTRH?

Self Esteem is weer aan het touren (en komt binnenkort naar de Benelux). Zou het toch wel heel tof vinden als ze terugkomt om de gecancelde show van 2023 in te halen.

img_2855-jpeg.16330

Mooi gaatje voor DTRH....

• Leuk
Waarderingen: BelugaBob en breadant

Users who are viewing this thread