Rock Werchter 2026

much like Fontaines last year, an easy 3rd/4th down main stage
Nah, Fontaines is WAY bigger in Belgium than Kasabian atm.

Fontaines will be a headliner, or at least a sub the next time they pass by. Kasabian would be playing around 16h I guess. Even at their peak Kasabian had difficulties to sell out a venue like Vorst Nationaal, while Fontaines does it in a minute these days.

Nah, Fontaines is WAY bigger in Belgium than Kasabian atm.

Fontaines will be a headliner, or at least a sub the next time they pass by. Kasabian would be playing around 16h I guess. Even at their peak Kasabian had difficulties to sell out a venue like Vorst Nationaal, while Fontaines does it in a minute these days.
Kasabian played 4th down last time they played so presumed it would be 3rd/4th again if they did

21 Pilots: nieuw album Breach nr 1 in de Verenigde Staten met beste eerste week sales van een rock album in zes jaar, nr 3 in Ultratop Vlaanderen na Ed Sheeran en Yong Yello en nr 4 in het Verenigd Koninkrijk. Hopelijk nieuwe headliner op RW 2026. Dan the Cure en Gorillaz nog als headliners en wie weet overweeg ik een combi ticket. Vierde headliner Olivia Dean zou een extra bonus zijn.

• Leuk
Waarderingen: jules1994
21 Pilots: nieuw album Breach nr 1 in de Verenigde Staten met beste eerste week sales van een rock album in zes jaar, nr 3 in Ultratop Vlaanderen na Ed Sheeran en Yong Yello en nr 4 in het Verenigd Koninkrijk. Hopelijk nieuwe headliner op RW 2026. Dan the Cure en Gorillaz nog als headliners en wie weet overweeg ik een combi ticket. Vierde headliner Olivia Dean zou een extra bonus zijn.
Olivia Dean al als headliner ja? zou het een mooie naam vinden voor sub of de plek ervoor maar nu al headliner vind ik wel heel snel

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Sub LP? Staan Papa Roach en Papa ZG wel laag dan.
Staan zelfde weekend op Tons of Rock. Dag is nog niet duidelijk, maar als de headliners per dag op affiche staan, dan staan ze op zondag en kan je ze eigenlijk toch al schrappen. Dan is het sowieso Graspop lijkt me.

En Papa Roach is op zich geen sub op gelijk welke festivaldag, dus op zich zou dat niet zo bijzonder zijn mochten zij derde laatste spelen. Idem voor ZG. Maar onder LP zie ik het wel gebeuren. Limp Bizkit was enige die ik daar nog boven zag staan.

Arcane roots hinten op comback! Mooie naam voor de slope lijkt me! Maar kan evengoed graspop. Pukkelpop of gewoon nergens zijn…

Knocked loose (leak tons of rock + Metallica voorprogramma) zou voor mij wel een heerlijke naam zijn voor ergens in een tent een uurtje te beuken!

21 pilots doen het ind zeer goed en the cure zou ook geweldig zijn, deze 2 overtuigen mij al voor een combi.

1758533617704.png
enkele mogelijke voor werchter zoals de 3 headliners, als Iron Maiden waarschijnlijk wel ees graspop zal skippen.

Van deze namen verwacht ik eigenlijk alleen Limp Bizkit. En die zouden net zo goed naar Graspop, Lokerse, Zottegem of Pukkelpop kunnen gaan.
BMTH en Iron Maiden zouden best wel eens geboekt kunnen worden, hoop zelf op Anthrax in The Barn, zou erg vet zijn maar zullen logischerwijs wel naar Graspop gaan.

• Leuk
Waarderingen: Piranha43 en jules1994
BMTH en Iron Maiden zouden best wel eens geboekt kunnen worden, hoop zelf op Anthrax in The Barn, zou erg vet zijn maar zullen logischerwijs wel naar Graspop gaan.
Zolang Maiden enkel op metalfestivals wordt aangekondigd, verwacht ik die niet op Werchter. Zowel vanuit de band als vanuit Werchter is er ook niet de behoefte denk ik.

Anthrax zou gaaf zijn (zeker in de Barn), maar zal in principe ook op Graspop, Alcatraz of de Lokerse metaldag.

BMTH dan nog het meest, maar weet of Werchter ze de headline positie wil geven of net zoals parkway drive en Volbeat een treedje lager.

Users who are viewing this thread