Lowlands 2026

Armin zou op het ringfeest eigenlijk samen met Benwal het festival afsluiten, ze hebben daarna duidelijk gezegd: die hebben jullie nog van ons te goed, toen het niet door mocht gaan. Dat lijkt me best realistisch als Alpha afsluiten, mits ze de dance afsluiter trend door willen zetten. Een dance legend met een zeer populaire artiest uit het nu.
Ik zou dan eigenlijk toch denken dat Audio Obscura dat genoegen krijgt, maar wie weet.

• Leuk
Waarderingen: davadude en Novis95
In ieder geval niet op een hoog slot nee, vind Moby vandaag de dag nou niet bepaald relevant meer. Misschien leuk voor de Bravo/Heineken. Als ik een gokje naar de headliners moet doen zou ik denken aan: Tame Impala/The XX/Gorillaz, Tyler the Creator/Doechii, Froukje & S10/Joost/De Jeugd. Maar ik zal er zoals ieder jaar wel weer naast zitten 🙃
Gaan we weer. Wat is relevant? Moby verkocht vorig jaar het sportpaleis uit en was een uniek, geweldig optreden. Bravo zal uitpuilen. Vind het overigens eerder een headliner voor bks of dtrh.

• Leuk
Waarderingen: CVS en @Marc
Tja wat is de definitie van relevant? Veel optredens geven? Nieuwe albums brengen? Moby is toch gewoon een groot artiest? Groter dan andere namen die schijnbaar wel goed genoeg zijn voor een headliner spot.

Gaan we weer. Wat is relevant? Moby verkocht vorig jaar het sportpaleis uit en was een uniek, geweldig optreden. Bravo zal uitpuilen. Vind het overigens eerder een headliner voor bks of dtrh.
Over de definitie van relevant kun je natuurlijk twisten. Puntje bij paaltje denk ik simpelweg dat Moby niet genoeg 'leeft' bij de meeste Lowlands gangers om een headline slot te krijgen. Als ik hem dan moet vergelijken met eerdere headliners zou ik denken aan Underworld, en daar was er de laatste keer bakken met ruimte op de Alpha ondanks dat het goed dansbaar was. Bij Moby zie ik het dan echt gebeuren dat de de helft van het publiek alleen maar zit te wachten tot de hitjes als Porcelain komen. Op een Bravo of Heineken als afsluiter vind ik hem dan veel geschikter. Kan natuurlijk ook prima zijn dat ik het mis heb omdat hij minder in mijn bubbel zit.

Zie dat ik in mijn eerste bericht ook 'op een hoog slot' heb gezegd, dat had 'op een headliner slot' moeten zijn.

Over de definitie van relevant kun je natuurlijk twisten. Puntje bij paaltje denk ik simpelweg dat Moby niet genoeg 'leeft' bij de meeste Lowlands gangers om een headline slot te krijgen. Als ik hem dan moet vergelijken met eerdere headliners zou ik denken aan Underworld, en daar was er de laatste keer bakken met ruimte op de Alpha ondanks dat het goed dansbaar was. Bij Moby zie ik het dan echt gebeuren dat de de helft van het publiek alleen maar zit te wachten tot de hitjes als Porcelain komen. Op een Bravo of Heineken als afsluiter vind ik hem dan veel geschikter. Kan natuurlijk ook prima zijn dat ik het mis heb omdat hij minder in mijn bubbel zit.

Zie dat ik in mijn eerste bericht ook 'op een hoog slot' heb gezegd, dat had 'op een headliner slot' moeten zijn.
Tja relevant, blijft een moeilijk begrip. QOTSA is ook niet bepaald relevant, toch stonden ze dit jaar ook headliner. System of a Down, relevant? Denk het niet, hebben niks uitgebracht in de afgelopen decenia, toch zouden heel veel mensen het geweldig vinden als ze Lowlands zouden headlinen. Relevantie kan prima worden afgewisseld met exclusiviteit denk ik. Als een act exclusief is zoals Moby (die al jaren niet in Nederland heeft opgetreden), dan maakt de relevantie ook even een pak minder uit. Laatste voorbeeld Radiohead, iedereen op dit forum wilt hen op Lowlands zien, maar toch hebben ze al bijna 10 jaar niks nieuws uitgebracht. Nu is Moby wel een ander kaliber dan bovengenoemde en heeft hij nooit die populariteit behaald. Toch zie ik geen reden waarom hij niet als een co-headliner geprogrammeerd kan worden.

Ik moet zeggen dat Moby een erg lastige is. Aan de ene kant ben ik het er helemaal mee eens dat en is hij gewoon niet relevant genoeg voor de headline slot van LL. Maar aan de andere kant heeft Moby echt een grote impact gehad en komen de vocals uit een hoop van zijn nummers nog dagelijks voorbij (in ieder geval in mijn bubbel) in de vorm van bijvoorbeeld remixen en dergelijke.
Ik gok dat een deel van het LL publiek bij het zien van de naam zou denken; wie is dat... Maar na het horen van de muziek wel in verbazing vallen omdat ze een hele hoop teksten kennen.
Ik heb geen idee waar hij precies moet staan op de "relevante" meter, maar ik denk dat hij in ieder geval in de buurt van de hier boven genoemde Underworld die afgelopen DTRH naar mijn mening een van de drukst bezochte optredens waren.

Ik moet zeggen dat Moby een erg lastige is. Aan de ene kant ben ik het er helemaal mee eens dat en is hij gewoon niet relevant genoeg voor de headline slot van LL. Maar aan de andere kant heeft Moby echt een grote impact gehad en komen de vocals uit een hoop van zijn nummers nog dagelijks voorbij (in ieder geval in mijn bubbel) in de vorm van bijvoorbeeld remixen en dergelijke.
Ik gok dat een deel van het LL publiek bij het zien van de naam zou denken; wie is dat... Maar na het horen van de muziek wel in verbazing vallen omdat ze een hele hoop teksten kennen.
Ik heb geen idee waar hij precies moet staan op de "relevante" meter, maar ik denk dat hij in ieder geval in de buurt van de hier boven genoemde Underworld die afgelopen DTRH naar mijn mening een van de drukst bezochte optredens waren.
Moby is toch juist gewoon vet omdat die ook echt al heel lang niet in Nederlands is geweest. New Order in 2019 was ook relevent in de zin dat ze al heel lang niet in NL waren geweest.

Moby is toch juist gewoon vet omdat die ook echt al heel lang niet in Nederlands is geweest. New Order in 2019 was ook relevent in de zin dat ze al heel lang niet in NL waren geweest.
Maar dat is toch sowieso wel toffer een act waarbij de kans dat je hem in Nederland of uberhaupt ziet erg klein is? In dat geval lijkt mij Moby een prima naam.

Norman Cook aka Fatboy Slim is ook een naam die ik graag nog eens zou zien op LL.

Maar dat is toch sowieso wel toffer een act waarbij de kans dat je hem in Nederland of uberhaupt ziet erg klein is? In dat geval lijkt mij Moby een prima naam.
Zeker, ook uit luxe omdat ik tegenwoordig al behoorlijk veel artiesten heb gezien, dus nieuwe/nog niet geziene acts zijn altijd welkom

• Leuk
Waarderingen: CVS
Zeker, ook uit luxe omdat ik tegenwoordig al behoorlijk veel artiesten heb gezien, dus nieuwe/nog niet geziene acts zijn altijd welkom
Thuishaven zegt me niks maar goed jaren terug keer optreden gemist van hem (helaas) dus staat nog keer op het lijstje.

Daarom zou ik ook SOAD graag nog een keer zien maar goed das geen LL act gok ik zo.

Prodigy moet ook nog maar keer terug komen op LL. Optreden op Glastonbury terug gekeken maar vond het helaas niet zo.

Thuishaven zegt me niks maar goed jaren terug keer optreden gemist van hem (helaas) dus staat nog keer op het lijstje.

Daarom zou ik ook SOAD graag nog een keer zien maar goed das geen LL act gok ik zo.

Prodigy moet ook nog maar keer terug komen op LL. Optreden op Glastonbury terug gekeken maar vond het helaas niet zo.
Prodigy is natuurlijk niet meer de hipste naam, naar na de beelden van Glastonbury te hebben gezien zou ik ze nog graag willen zien op Lowlands. Nog altijd zonde dat ik ze niet heb kunnen aanschouwen met Keith in 2019 😢

The prodigy staat voor mn gevoel ook bijna ieder naar in NL op wat voor festival dan ook. Liever wat anders

Maar goed alle Nederlandse artiesten staan natuurlijk ook bijna overal dus die hoeven dan ook minder te komen 😋

Ah helder. Ben het met je eens hoor, denk dat Moby een vrij grote naam is die je niet zomaar even in de Bravo of zelfs Heineken zet. Maar denk ook niet dat de act genoeg leeft onder het publiek om het als headliner neer te zetten. Daarom mijn suggestie dat het beter op bks zou passen. Daar zou hij met open armen als headliner worden ontvangen gok ik.

Edit; overigens denk ik hetzelfde over Radiohead. Ik denk dat de Alpha een stuk voller staat bij sugababes dan bij Radiohead.

Users who are viewing this thread