De vergeten band

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
12.396
9.018
Misschien is het wel leuk om hier wat bands op het woord te gooien die vroeger best wel awesome waren, maar waar je nu anno 2025 niets meer van hoort. Hoeft niet per direct een one hit wonder te zijn.

Ik begin met Matt And Kim

Frightened Rabbit:

Pete And The Pirates

The Futureheads:

Jaren '90 editie:

bis
Carter The Unstoppable Sex Machine
Propellerheads
Tocotronic (in Duitsland nog steeds groot, maar in NL na de eeuwwisseling niks meer over gehoord - is dat Grote Zaal van Paradiso dat ik zie in de clip?)

Laatst bewerkt:
Als ik denk aan de vergeten band, kom ik met name op Nederlandse acts of bands uit

Go Back to the Zoo en Dazzled Kid, nice! Dat waren rondom mijn studententijd en net erna echt de NL indierock namen die ik een paar keer live gezien heb. Met name die eerste leek een grote toekomst te hebben tor ze opeens zelf de stekker eruit trokken

• Leuk
Waarderingen: Paddy en wenteldave
- is dat Grote Zaal van Paradiso dat ik zie in de clip?)
Scherp, jazeker! De witte hekjes van het balkon zijn onmiskenbaar (bron: ik heb ze talloze keren schoongemaakt toen ik daar werkte in mijn studententijd :p)

Jullie doen de naam van dit topic overigens eer aan, want ik heb van al deze bands nog nooit gehoord 😅 al is het de vraag in hoeverre iets vergeten is als je het nooit geweten hebt, maar vergeten uit het collectieve geheugen zullen we maar zeggen…

Go Back to the Zoo en Dazzled Kid, nice! Dat waren rondom mijn studententijd en net erna echt de NL indierock namen die ik een paar keer live gezien heb. Met name die eerste leek een grote toekomst te hebben tor ze opeens zelf de stekker eruit trokken
Gbttz is daarna nog even verder gegaan als St Tropez. Ook daar al een aantal jaren radiostilte.

• Leuk
Waarderingen: wenteldave en Joslittel
A Brand: Die gingen even focussen op solowerk, maar dat duurt intussen al ruim 10 jaar.

Scherp, jazeker! De witte hekjes van het balkon zijn onmiskenbaar
Dat ze grote zaal Paradiso hebben gespeeld is wel een teken dat ze ooit "een ding" waren, bands die in die tijd grote zaal Paradiso speelden zouden in deze tijd in AFAS Live staan. Bis heb ik daar ook ooit gezien, hun bekendste nummer is natuurlijk de volgende:

Gbttz is daarna nog even verder gegaan als St Tropez. Ook daar al een aantal jaren radiostilte.
En 4B2M, hebben daarmee nog op BKS22 gestaan.

The Futurehead ja, ik denk daar nog wel eens aan als ik een saai gesprek met een vage bekende beland (We could talk, if you'd like. Let's forget it, for the meantime...)

• Leuk
Waarderingen: Sjakie de Wit
Leuk topic!
Ideaal voor de avonden als mevrouw weg is, dan kan ik zelf wat uitpluizen en in de spotify-lijstjes verdelen

Wat te denken van deze; Steeeeevast in mijn eindejaarslijstjes. Wat jonge jeugd-sentiment. Maar dit is toch nog een pareltje?

Laatst bewerkt:
Precies deze 3 liedjes van Saybia hebben ook regelmatig in de top 2000 gestaan. Ik zag de band toen ze er net waren op Lowlands, viel me toen ook al wel positief op.

Zelf denk ik nog wel aan Nada Surf, al ben ik die band nooit helemaal uit het oog verloren.

Users who are viewing this thread