Rock Werchter 2026

Stop hier gewoon eens mee. Het heeft niks met Werchter te maken. Next.
Elo, ga je met andere zaken afreageren. Als David Byrne op RW 2026 speelt is het wel relevant dat hij meer hits van Talking Heads speelt.
Je noemt namen die al in dat rijtje staan met vrijwel exact dezelfde onderbouwing....
Nope als er staat 21 Pilots (sterk gerucht) dat betekent voor mij dat er geruchten zijn dat ze naar Europa komen maar dat er nog geen datum in Europa bekend is. In dit geval is er wel al een datum bekend van Hurricane/Southside festival waar ze headlinen (tourt in de zomer in Europa is meer correct dan)

• Leuk
Waarderingen: koolket en Piranha43
Elo, ga je met andere zaken afreageren. Als David Byrne op RW 2026 speelt is het wel relevant dat hij meer
Kap nou ff met spoilen. Voor dit soort dingen zijn spoilertags bedacht.

En als we elke setlist hier van potentiële artiesten moeten doornemen gaat het helemaal een warboel worden. Daar zijn specifieke topics voor.

Ik vraag me wel af als er iets stevigs zal staan op Werchter dan. Misschien dat Volbeat wel een jaartje Werchter doet, subben voor 21 pilots?

• Thinking
Waarderingen: BlackwaterPark
Ik ga 'zeker' uit van:

- Twenty One Pilots

- Mumford and Sons

- The Cure (volgens mij waren ze gepland voor 2025, maar zijn ze, op vraag The Cure zelf, een jaar opgeschoven (net zoals bij vele festivals het geval zal zijn))

- Pearl Jam (die sterke hints op de Schuerkalender in combinatie met de recente communicatie van 'De Griek', dat is geen toeval!)

Denk dat je hieruit ook wel een rijtje headliners kan puren niet?

The Cure - Mumford/21 Pilots - Gorillaz/The XX - Nick Cave
Inderdaad niet het méést spannende rijtje maar zou er wel content mee kunnen zijn. Opzich maar 1 act die echt een must see is (Cave) en de rest prima om mee te pakken of een mooie naam in de tent

• Leuk
Waarderingen: NoLifeIzegem
Ik ga 'zeker' uit van:

- Twenty One Pilots

- Mumford and Sons

- The Cure (volgens mij waren ze gepland voor 2025, maar zijn ze, op vraag The Cure zelf, een jaar opgeschoven (net zoals bij vele festivals het geval zal zijn))

- Pearl Jam (die sterke hints op de Schuerkalender in combinatie met de recente communicatie van 'De Griek', dat is geen toeval!)
Denk niet dat ze 2 classic acts als headliner zullen programmeren. Wellicht 1 van de 2 en die ander op TW Classic. Daarnaast is het bijna verplicht om ook een vrouwelijke headliner te hebben.

Dus ik ben niet zo 'zeker':)

Inderdaad niet het méést spannende rijtje maar zou er wel content mee kunnen zijn. Opzich maar 1 act die echt een must see is (Cave) en de rest prima om mee te pakken of een mooie naam in de tent
Ik hoop wel dat Cave dan zn setlist wat opschudt.

Ik ga 'zeker' uit van:

- Twenty One Pilots

- Mumford and Sons

Pearl Jam is echt koffiedik kijken. Ik zie het niet voor me eigenlijk.

The Cure zal 'm wel worden gok ik. Die twee anderen misschien ook wel maar hoop dat de feitelijke headliner van hun dag wat meer gewicht heeft dan.

Elo, ga je met andere zaken afreageren. Als David Byrne op RW 2026 speelt is het wel relevant dat hij meer hits van Talking Heads speelt.
Ja zo ken ik er nog een paar.

"Ik zag dat Hayley Williams bij Turnstile op het podium stond gisteren."

"Joost staat op Coachella"

"Bob Vylan deed geen gekke uitspraken in Doornroosje"

"The Kooks naar AFAS live"

Zo kun je al futiliteiten wel opnoemen onder het mom van "ja misschien staan ze op Werchter" maar kom op he. En nee, je doet dit veel vaker, dus kom nu niet af met "daar is een forum toch voor".

En nu ben ik klaar hoor 😉

In ander nieuws: ik vraag me dus echt af waar Werchter The XX kwijt ze kunnen/mogen. The Barn zou natuurlijk subliem zijn, maar ik gok dat de boeker wel wat anders voor ogen heeft.

Ik ga 'zeker' uit van:

- Twenty One Pilots

- Mumford and Sons

PJ mag voor mij elk jaar ;)
Het fijne aan Werchter is ook de 4 volle dagen. Er komt genoeg kwaliteit.

Maar SOAD is alweer een afvallers. Maarja, waarschijnlijk zijn nog niet eens alle grote namen bekend. Neem een PJ of pak 'm beet Depeche Mode. Er kan zooooveel gebeuren nog t/m november. Spannend!

In ander nieuws: ik vraag me dus echt af waar Werchter The XX kwijt ze kunnen/mogen. The Barn zou natuurlijk subliem zijn, maar ik gok dat de boeker wel wat anders voor ogen heeft.
Lijkt elk jaar hier op het forum voor verbazing te zorgen. Wij Nederlanders schatten hen steevast lager in dan de Belgen hier op het forum. In mijn ogen is dit absoluut niet dé naam van de respectievelijke dag, hoogstens een soort 'danceslot' na een grotere headliner. Zou ze wel heel erg graag zien.

Hier juist een goed optreden van blondshell gezien in de Botanique.
Ze mogen zeker naar Werchter komen

• Leuk
Waarderingen: ChrisV
Headliner/afsluiter/sunset spot. Iets anders moet je zelfs niet aan twijfelen.

• Leuk
Waarderingen: DirkG

Users who are viewing this thread