Festileaks Draft XVIII: draft of the future

Afsluitende act voor momenteel op de Ghost dag, maar nog afhankelijk van welke andere acts we te pakken kunnen krijgen, kan ook nog afsluiter van de Northstage worden op een andere dag.

Na betovert te zijn door de headliner nog even helemaal los gaan zoals in 1996 ook al gebeurde in Landgraaf:

The Prodigy

Uitgegeven budget: 250k (1,250M totaal)
Bespaard op de begroting: 350k 👌

@WesleyNoH en daarna @warriorandweirdo

Pinkpop leeft nu nog deels in de jaren 90, misschien over 5 jaar zijn ze ook in de 21e eeuw aanbelandt

• Leuk
Waarderingen: Oasiss
Het is Pinkpop hé. 12u is max je eindtijd.:p
volgens mij heeft pinkpop niet echt de mogelijkheid om 2 acts in het donker te hebben toch?

Klopt, maar zelfs dan heb je Ghost in het begin in de schemering en is een groot deel gewoon in het donker. Bijvoorbeeld Prodigy van 23:00-00:00 en Ghost daarvoor van 21.20-22.50 met vanaf 22:00 in het donker en dat eerste deel is dan ook niet in volledig daglicht natuurlijk. Is wel een wereld van verschil met de laatste keer Graspop waar ze om 21.45 al klaar waren met spelen, hier hebben ze nog een uur te gaan.

Maar wie weet houd ik wel genoeg budget over om de gemeente Landgraaf om te kopen, half miljoentje, moet genoeg zijn.

Het originele plan was overigens System of a Down met daarna afsluitend Ghost als co-headline constructie, maar dat gaat niet meer en ook andere acts als Bring Me The Horizon zijn al met de horizon vertrokken, dus het wordt even afwachten welke acts er allemaal nog overblijven later in de draft voor een definitieve indeling. The Prodigy zal een dag afsluiten, en Ghost zal een dag (co-)headlinen, dat is wel zeker!

• Leuk
Waarderingen: Loek123
Klopt, maar zelfs dan heb je Ghost in het begin in de schemering en is een groot deel gewoon in het donker. Bijvoorbeeld Prodigy van 23:00-00:00 en Ghost daarvoor van 21.20-22.50
Maar dan heb je Ghost op Noord en Prodigy op Zuid?

Ik dacht gewoon aan Ghost op Zuid en Prodigy op Noord, maar dat maakt met zo'n veld niet zo veel uit. Is alleen een kwestie van de startvolgorde omwisselen en je bent er
Je gooit wel extreem het roer om voor Pinkpop in 2030. 😉

Ik dacht gewoon aan Ghost op Zuid en Prodigy op Noord, maar dat maakt met zo'n veld niet zo veel uit. Is alleen een kwestie van de startvolgorde omwisselen en je bent er
Er is nooit een eindact op Noord volgens mij haha. Dus vandaar. Subheadliners heb je niet echt op Pinkpop. Dat is soms wat ingewikkeld. In dit geval is Prodigy dan volgens mij je main headliner.

• Leuk
Waarderingen: Koekdoos
Mogen we trouwens wel de eindtijd van Pinkpop wat rekken? Ook gelet op met de tijd meegaan (I know, het is Pinkpop, maar toch..)

Je gooit wel extreem het roer om voor Pinkpop in 2030. 😉
Er is nooit een eindact op Noord volgens mij haha. Dus vandaar. Subheadliners heb je niet echt op Pinkpop. Dat is soms wat ingewikkeld. In dit geval is Prodigy dan volgens mij je main headliner.

Zo ver had ik nog niet gedacht over hoe Pinkpop precies te werk gaat, maar in dat geval gooi ik het roer flink om inderdaad en dat is ook nodig gebleken de afgelopen jaren!

Maar ook in het geval van het bericht van Tim is dat geen probleem, want Ghost is in deze draft op papier een co-headliner en die mag je nog combineren met een andere act als co-headline-duo (in dit geval dus The Prodigy). Dan hebben we het gewoon puur over welke band welke term aan zich gekoppeld krijgt. Mocht ik nog een co-headliner boeken, dan verschuift The Prodigy sowieso naar een andere dag overigens. Dus spel-technisch valt alles precies op z'n plek!

De rest is puur flavour tekstueel om Pinkpop van de ondergang te redden (zoals aangegeven hebben ze net twee geannuleerde edities gehad met last minute cancels van achtereenvolgend Stromae en Sam Fender, dus knap van @WesleyNoH dat hij Stromae nog durft te boeken na wederom de cancel van 2028)

• Leuk
  • Haha
Waarderingen: Loek123 en MadMandra27
We zijn blij een nieuwe headliner voor Rock Werchter 2030 te mogen bekendmaken! Tame Impala is de afsluitende act op de Main Stage op zaterdag 6 juli. 14 (!) jaar na hun laatste vijf sterren-passage in The Barn is de formatie rond Kevin Parker helemaal klaar om je mee te nemen op een heerlijke psychedelische trip. Op Pukkelpop bewezen ze enkele jaren geleden alvast dat de openlucht nog steeds de beste omgeving is om een impala te spotten.

Rock Werchter 2030 vindt plaats in het Festivalpark in Werchter van donderdag 4 juli tot zondag 7 juli. Eerder werd bekendgemaakt dat Gojira op vrijdag 5 juli naar Werchter komt. Meer namen worden snel bekendgemaakt.

@mattman
@Oasiss

Laatst bewerkt:
Nee. De organisatie heeft het anders aan de rekker met de gemeente.
Ik voorspel de komende gemeenteraadsverkiezingen als zeer hoopvol voor een vergunning tot 01:00 uur.

Geintje, ik houd mij aan de conservatieve tijden

Users who are viewing this thread