Festileaks Draft XVIII: draft of the future

Ik ben nog op het werk en moet thuis zijn voor de visuals en dergelijke, dus ik laat jullie nog ff wachten

• Wow
Waarderingen: BlackwaterPark
Message from the Clergy: we wish to inform you that Ghost is headlining Pinkpop 2030!

We zijn inmiddels toegekomen aan Papa VI en met een gloednieuw album op zak, zal Papa ons verblijden met een optreden als afsluitende act van één van beide hoofdpodia. Welke dat is, dat is nog even afhankelijk van alle andere boekingen.

We gaan de komende boekingen proberen geld te besparen om te eindigen met een stel dikke headliners, maar Ghost was de allereerste genoteerde naam en mocht absoluut niet ontbreken op het nieuwe Pinkpop anno 2030. Vooraf alle posities door het weekend heen een geschatte waarde gegeven op basis van enkele interessante combinaties en namen.

Uitgegeven budget: 1M
Bespaard budget: 0...

1757947937963.jpeg

Nog steeds de beurt aan @Brian

Pinkpop zie ik voor me als een festival met grote en aansprekende namen. Dat topdown model zal altijd blijven. Betekent dat er geen goede aandacht voor de onderkant van het affiche komt? Nee, zeker niet. Maar de focus blijft wel de bovenkant.

In het meest ideale geval zit er variatie tussen de 3 headliners. Het liefst zien we in de laatste headliner een soort legend slot. Daar durven we best wat dieper voor in de buidel te tasten en daarom zijn we blij te melden dat de zondag Adele de mainstage afsluit.

Adele.png

Daarnaast willen we het hardere rocksegment zeker niet vergeten. Een van de beste shows die deze festivalorganisator ooit zag komt nu Landgraaf weer onveilig maken. System of a Down.

SOAD.png

@Timmetje @Martijn

Pinkpop zie ik voor me als een festival met grote en aansprekende namen. Dat topdown model zal altijd blijven. Betekent dat er geen goede aandacht voor de onderkant van het affiche komt? Nee, zeker niet. Maar de focus blijft wel de bovenkant.

In het meest ideale geval zit er variatie tussen de 3 headliners. Het liefst zien we in de laatste headliner een soort legend slot. Daar durven we best wat dieper voor in de buidel te tasten en daarom zijn we blij te melden dat de zondag Adele de mainstage afsluit.

Adele.png

Daarnaast willen we het hardere rocksegment zeker niet vergeten. Een van de beste shows die deze festivalorganisator ooit zag komt nu Landgraaf weer onveilig maken. System of a Down.

SOAD.png

@Timmetje @Martijn
Damh weer een van men lijstje weg!

• Leuk
Waarderingen: Blommie

Adele.png

SOAD.png

@Timmetje @Martijn
Wat een duo om te boeken, wauw 🤩

Adele.png

SOAD.png

@Timmetje @Martijn

Dat is gewoon bijna de helft van je budget :LOL:

Wel balen van System of a Down, maar dan kan ik eventueel bespaard budget steken in een andere headliner!

Dat is gewoon bijna de helft van je budget :LOL:

Wel balen van System of a Down, maar dan kan ik eventueel bespaard budget steken in een andere headliner!
Ik ervaar het vaak als een vloek en een zegen. Vloek dat je weer 1 van je lijst kan strepen, zegen dat de keuze voor je wordt gemaakt bij twijfel tussen een aantal acts per positie.
Als ik het goed geteld heb al 5 strepen gezet. Niet goed geteld dus, 6

De volgende act is er één waarvan het muntje twee kanten op kan vallen. Ze stonden eerder op Pinkpop, op een vrij schandalige spot midden in het daglicht en dat maken we als organisatie graag met de band goed. Wij denken dat ze deze spot meer dan waard kunnen gaan maken. De kaartverkoop zal het doen uitwijzen. We kijken in elk geval uit naar de discussies op het Pinkpopforum van Festileaks. ;)

De headliner op de Pinkpop zaterdag:

Nightwish

@Martijn

De volgende act is er één waarvan het muntje twee kanten op kan vallen. Ze stonden eerder op Pinkpop, op een vrij schandalige spot midden in het daglicht en dat maken we als organisatie graag met de band goed. Wij denken dat ze deze spot meer dan waard kunnen gaan maken. De kaartverkoop zal het doen uitwijzen. We kijken in elk geval uit naar de discussies op het Pinkpopforum van Festileaks. ;)

De headliner op de Pinkpop zaterdag:

Nightwish

@Martijn

Heb je ze nou geboekt zonder te weten hoe duur ze zijn? Zie ze niet in de lijst staan 😅

Users who are viewing this thread