Festileaks Draft XVIII: draft of the future

Er staat altijd in de 1e post "Aan het eind van de draft moet je festival er realistisch uit zien".
Als jij het realistisch vindt om op 1 dag 15 namen op 4 podia te zetten moet je dat lekker doen, weet je in ieder geval 1 iemand aan wie je geen tickets kwijt raakt 😅
Ik zie al een horde Facebook-comments voor me: "Breng de ROCK terug in Rock Werchter!!!", "Geldklopperij!!"

• Haha
Waarderingen: MadMandra27
Vraag is, staat de "rock" nog steeds in Rock Werchter binnen 5 jaar? Of wordt het allemaal pop? En doet Pinkpop.. het omgekeerde? 🤔

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: MadMandra27 en Koekdoos
Nog even een vraagje - ik zie in de lijst “afsluiter 2e podium” en “afsluiter van een podium”. Kunnen die nou wel of geen sub zijn van mainstage?

Of is daarvoor het kleurensysteem qua klasse?

Nog even een vraagje - ik zie in de lijst “afsluiter 2e podium” en “afsluiter van een podium”. Kunnen die nou wel of geen sub zijn van mainstage?

Misschien alleen bij een co-headliner, dan kan je ze als “sub” neerzetten na de headliner? Maar als je een headliner hebt, dan moeten ze denk ik een andere stage afsluiten… Alleen bij Pinkpop kan je ze als sub de tweede mainstage laten afsluiten, dan staan ze in principe als sub, maar sluiten ze ook een stage af.

Qua aantal beschikbare namen denk ik ook wel dat het goed zal komen, ten opzichte van het begin zijn er al bijna 200 namen toegevoegd aan de lijst 👌

Qua aantal beschikbare namen denk ik ook wel dat het goed zal komen, ten opzichte van het begin zijn er al bijna 200 namen toegevoegd aan de lijst 👌
En er heeft ook al inflatie plaatsgevonden bij enkele namen. Mijn eerste opzet komt nu boven het bedrag uit dus maar wat gaan wijzigen wanneer de eerste paar acts geboekt zijn.

Mijn voorbereiding is klaar, van alle 3 dagen de laatste 9 namen en ben erg blij met de verdeling in genres en oudere en nieuwere acts.
Heel benieuwd hoeveel van die 27 er daadwerkelijk op het affiche verschijnen 😅

Ik had ook eens kladje van de afsluiter, die van Noord en de sub. Ik denk dat dat nog best wel kan en ook aardig wat overhouden qua geld.

Klopt, de kaap van de 1000 namen is ruim overschreden en er moet nog wel wat bijkomen vanuit m'n pms. Laatste toevoegingen, die ik vandaag heb gedaan, kwamen bv. vooral uit ESNS line-ups.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: MadMandra27

Die categorie heb ik erbij gezet voor dance-acts om bv. de mainstage te kunnen afsluiten, of in het geval van Pinkpop Noord / de Tent. Als je graag 3-400 K uitgeeft aan een dance afsluiter in de Tent is dat natuurlijk je eigen keuze. Volgens beantwoord je je eigen vraag; een band vraagt om een podium af te sluiten als eis.. Kunnen ze dan nog voor een andere act spelen? Nee. :)

Afsluiter tweede podium is vaak richting acts gegaan die beter tot zijn recht komen in een tent (bv. Barn) en heel erg groot zijn, maar niet groot genoeg om te headlinen.. Of gewoon verkiezen om indoors te spelen. Tis niet allemaal zwart/wit.

Die categorie heb ik erbij gezet voor dance-acts om bv. de mainstage te kunnen afsluiten, of in het geval van Pinkpop Noord / de Tent. Als je graag 3-400 K uitgeeft aan een dance afsluiter in de Tent is dat natuurlijk je eigen keuze. Volgens beantwoord je je eigen vraag; een band vraagt om een podium af te sluiten als eis.. Kunnen ze dan nog voor een andere act spelen? Nee. :)

Afsluiter tweede podium is vaak richting acts gegaan die beter tot zijn recht komen in een tent (bv. Barn) en heel erg groot zijn, maar niet groot genoeg om te headlinen.. Of gewoon verkiezen om indoors te spelen. Tis niet allemaal zwart/wit.
Mag je afsluiter 2e podium wel als absolute headliner op een dag neerzetten?

En er heeft ook al inflatie plaatsgevonden bij enkele namen. Mijn eerste opzet komt nu boven het bedrag uit dus maar wat gaan wijzigen wanneer de eerste paar acts geboekt zijn.
Oei is dat echt? Zal beter eens dubbelchecken want had in het begin gewoon de interessante namen gecopypastet in een excel voor mezelf 🤣

Ja, same here. @Yannick zijn er bedragen aangepast? En zo ja, kunnen we dat nog terugdraaien? Bij de meesten zullen de voorbereidingen al getroffen zijn.

Ooh shit ja ik zie het ook bij 1 van mijn namen. Dan moet er al een streep door de eerste van de eerder genoemde 27 namen nog voor we begonnen zijn 🤣

Users who are viewing this thread