Rock Werchter 2026

Het lijkt niet echt storm te lopen voor tickets voor The Last Dinner Party in Vorst Nationaal...

Zal nog wel veranderen als dat nieuwe album er is, maar misschien schatten we ze toch wat te hoog in met de hoge posities die ze hier soms in de voorspellingen krijgen ?
Prijzen van LDP in Vorst zijn nochtans zeer democratisch. Eenmaal tweede album gereleased met een paar hits of afrekening nummers op het tweede album komt dat wel goed voor Vorst Nationaal.

LINKIN PARK - PAPA ROACH......daar komen dan wel nog een paar harde gitaargroepen bij die je dan niet meer kunt programmeren op RW.

Zowel Lola Young als the Beaches hebben in snel tempo hun show volgend jaar in de Roma uitverkocht! The Beaches zou ik graag terugzien op RW en Lola Young met haar nieuwe plaat mag wat mij betreft twee jaar na elkaar:) op RW. De setlist zal er toch grotendeels anders uitzien.

Algemene vraag nu ben ik lang lang geleden naar RW geweest (editie dat het bloedheet was met o.a. Faithless en Pink) maar toen was volgens mij iedere camping nog gratis.

Dat is nu als je dichterbij wilt geloof ik niet meer het geval toch?

En de caravan / camper camping is helemaal niet op loopafstand toch?

Daarnaast wat ik nog weet is dat er niet een nacht programma was. Dus rond 01:00 was het afgelopen. Is dit nog steeds het geval?

Met SOAD is er een kans dat ik weer ga namelijk :) Misschien 1 dag maar liever de complete 4 dagen :)

Algemene vraag nu ben ik lang lang geleden naar RW geweest (editie dat het bloedheet was met o.a. Faithless en Pink) maar toen was volgens mij iedere camping nog gratis.

Dat is nu als je dichterbij wilt geloof ik niet meer het geval toch?

En de caravan / camper camping is helemaal niet op loopafstand toch?

Daarnaast wat ik nog weet is dat er niet een nacht programma was. Dus rond 01:00 was het afgelopen. Is dit nog steeds het geval?

Met SOAD is er een kans dat ik weer ga namelijk :) Misschien 1 dag maar liever de complete 4 dagen :)
Vroeger had je veel losse campings, waar je ook wel voor moest betalen, nooit gratis camping geweten. Nu heb je een grote camping vanuit de organisatie: The Hive. Die is op kwartier wandelen van het terrein. Daar heb je elke avond dj's die spelen tot 3.30 uur en de nodige faciliteiten.

Daarnaast heb je de reguliere campings, ook te betalen. A1 is de dichtste bij het festival. Op kaartje op de site kan je ze normaal wel terugvinden.

Camper/caravan inderdaad wel wat verder.

• Leuk
Waarderingen: CVS
LINKIN PARK - PAPA ROACH......daar komen dan wel nog een paar harde gitaargroepen bij die je dan niet meer kunt programmeren op RW.
Zullen vast nog 1 of 2 Belgische bands bijkomen. Die zouden ook nog op Rock Werchter kunnen staan.

Ze stonden het voorbije 1,5 jaar 5 keer in België, dus om nu weeral bijna 50 euro op te hoesten is allicht wat veel. Van wat ik hoorde ook geen gigantische opkomst op Pukkelpop. Ze zouden die beter organisch en trager laten groeien dan zo hard uit te persen zoals nu het geval is.
Last Dinner Party en Girl in Red werden in een pakketje met Olivia Rodrigo aangeboden mits dat zij hogere plaatsen kregen dan dat ze eigenlijk op dat moment waard waren. Girl in Red waren zelfs de derde grootste act de vrijdag op RW na headliner Green Day en immens populaire legacy act Simple Minds. Dit terwijl ik Girl in Red in 2023 rond 17h zag in de namiddag in een niet te drukke Marquee op Pukkelpop. Bij haar later concert op Vorst Nationaal waren er hooguit vierduizend aanwezigen. Jammer dat sommige bands teveel gepusht worden en het dan onvoldoende kunnen waarmaken. Mits tweede album van Last Dinner Party goed verkoopt en wat hitjes of afrekeningtoppers oplevert zie ik de verkoop later wel goedkomen.

Last Dinner Party en Girl in Red werden in een pakketje met Olivia Rodrigo aangeboden mits dat zij hogere plaatsen kregen dan dat ze eigenlijk op dat moment waard waren. Girl in Red waren zelfs de derde grootste act de vrijdag op RW na headliner Green Day en immens populaire legacy act Simple Minds. Dit terwijl ik Girl in Red in 2023 rond 17h zag in de namiddag in een niet te drukke Marquee op Pukkelpop. Bij haar later concert op Vorst Nationaal waren er hooguit vierduizend aanwezigen. Jammer dat sommige bands teveel gepusht worden en het dan onvoldoende kunnen waarmaken. Mits tweede album van Last Dinner Party goed verkoopt en wat hitjes of afrekeningtoppers oplevert zie ik de verkoop later wel goedkomen.
Je ziet het steeds vaker. Zie ook Wolf Alice, die om god weet welke reden in Vorst geduwd werd. Een vlot uitverkopend AB staat je dan een stuk beter.

Je ziet het steeds vaker. Zie ook Wolf Alice, die om god weet welke reden in Vorst geduwd werd. Een vlot uitverkopend AB staat je dan een stuk beter.
Ja, het is opvallend hoeveel namen die de laatste jaren voor pakweg 2x een uitverkochte AB zouden gekozen hebben nu richting een halfleeg Vorst Nationaal worden verschoven.

MEUTE, The Hives, dEUS, Franz Ferdinand, ...
Beach House en Amenra zijn ongetwijfeld de volgende in die rij.
Wolf Alice is wel het grootste buitenbeentje. Stonden zelfs nooit in AB, maar stonden hier voor het laatst in La Madeleine (en het is niet alsof die sindsdien zo doorgebroken zijn).

• Leuk
Waarderingen: swissepfan

Users who are viewing this thread