Rock Werchter 2026

Hier is niks van te vinden, hoe weet je dit?

Info kwam van bovenstaande link. Officieel is er nog geen tour via Sade aangekondigd (zie haar website) maar artikel leek me wel geloofwaardig omdat er al locaties en data werden bekendgemaakt. Blijkbaar zie ik nu gebaseerd op een sterk gerucht van fans via fb.
Laten we het houden dat als Sade zou optreden op RW dit geen goede mogelijkheid is maar een verrassing.

ik ben zelf een boomer. Maar wel eentje die de strategie van RW om nieuwe jongere bands op te stellen begrijpt om te verjongen.

Voor Foo Fighters heb je 2015 (op affiche maar last minute geannuleerd) en 2017 vergeten dus vijf keer op de affiche, vier keer effectief gespeeld.
The Editors stonden liefst 8 keer op de affiche: 2006, 2008, 2010, 2012, 2013, 2016, 2018 (classic), 2023. Ik reken headliner of (sub)co- headliner of headliner barn goed wetende dat RW lange tijd TWEE grote namen bovenaan de affiche plaatste maar nu zich beperkt tot Een.
Metallica: 1993, 1999, 2003, 2004, 2007, 2009, 2012 (Boutique), 2014, 2022 (NEGEN keer)
21 pilots kende ik niet maar ben wat info gaan opzoeken op youtube en op het internet. Inderdaad 21 pilots stond in 2022 zowel op het Hurricane Festival als op RW als (co)headliner. Hun optreden op RW in 2022 is legendarisch. Live zijn ze heel goed ook al ken je hun nummers niet goed en hebben ze een belangrijke en loyale fanbase (bv ziggo dome in no time uitverkocht in 2025).
Je kende ze niet, maar hun optreden op RW was wel legendarisch?
Cringen bij het kampvuur is wat ik vooral nog herinner...

Legendarisch omdat er geen ene mafkegel het in zen hoofd haalt om onbeveiligd de Main te beklimmen. Verder weinig tot niks waard, ongeïnteresseerd en gezapig.

Also, judging by last years announcements with festivals that share a reasonable amount with Werchter the next ones to come will be Werchter itself, Northside and Roskilde (all at the end of October last year)

Legendarisch omdat er geen ene mafkegel het in zen hoofd haalt om onbeveiligd de Main te beklimmen. Verder weinig tot niks waard, ongeïnteresseerd en gezapig.
Ja dat was wel vrij bizar en daarom ook wel legendarisch. Heb eigenlijk best wel genoten van die show. En daarna dat ID gedrocht erna, iew

21P is geen band waar ik een kaartje voor koop maar ook helemaal geen probleem mee heb als ze er staan. Zal ze vermoedelijk weer gaan kijken. Hebben ook een aantal nummers die ik gewoon echt goed vind zoals Heathens.

Vond ze de vorige keer best leuk alleen was er een probleem en dat was die kampvuur van een half uur met alleen maar covers echt dat was verschrikkelijk daarna was het wel weer lekker. Hopelijk als ze komen gwn nu wel een volle set van hun zelf of wat kleinere set

Ja dat was wel vrij bizar en daarom ook wel legendarisch. Heb eigenlijk best wel genoten van die show. En daarna dat ID gedrocht erna, iew
Ah, mooie throwback naar die verschrikkelijke paar uur. Voornamelijk omdat ik vond dat er ook nog geen eens een goed alternatief was voor beide, dus dat was afzien ;)

Ik baseerde me voor legendarisch voornamelijk op de laaiend positieve commentaren onder hun youtube concert Rock Werchter 2022.
De journalist van Humo lijkt me wel enorm vooringenomen: elke show is ingestudeerd van A tot Z (je daarover verrassen bewijst dat je geen verstand hebt van live muziek) en blijkbaar is het verboden om genres te blenden.

Oh ja deze recensie had ik ook gelezen. Hecht niet zoveel waarde aan Humo-recensies.

21P is geen band waar ik een kaartje voor koop maar ook helemaal geen probleem mee heb als ze er staan. Zal ze vermoedelijk weer gaan kijken. Hebben ook een aantal nummers die ik gewoon echt goed vind zoals Heathens.
Same here (Jumpsuit is dan mijn favoriet). Al hoop ik natuurlijk op een normale show en niet met al die poespas die ik in die recensie lees.

Ook de nieuwe singles klinken niet verkeerd trouwens, ben wel benieuwd naar dat album.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel

Ik baseerde me voor legendarisch voornamelijk op de laaiend positieve commentaren onder hun youtube concert Rock Werchter 2022.
De journalist van Humo lijkt me wel enorm vooringenomen: elke show is ingestudeerd van A tot Z (je daarover verrassen bewijst dat je geen verstand hebt van live muziek) en blijkbaar is het verboden om genres te blenden.

Oh ja deze recensie had ik ook gelezen. Hecht niet zoveel waarde aan Humo-recensies.
Youtube comments en Dansende Beren, dan is elke show legendarisch vanaf nu

Voor mij is 21 Pilots nogal 13 in een dozijn. Best oké en je vermaakt je waarschijnlijk redelijk, maar legendarisch wordt het alleen als ze rare fratsen uit gaan halen. Niet het type band dat RW de laatste jaren als headliner programmeert.

Ah, mooie throwback naar die verschrikkelijke paar uur. Voornamelijk omdat ik vond dat er ook nog geen eens een goed alternatief was voor beide, dus dat was afzien ;)
ik ben toen als enige keer in 15 jaar naar huis vertrokken tijdens dat kampuur, wou toen liever de nieuwe stranger things gaan zien...
beste keuze ooit, dag erna zo fris als een hoentje weer op de weide

Florence + The Machine toch vrij snel het Sportpaleis uitverkocht. Had ik niet verwacht.

Users who are viewing this thread

• dann
  • Joss