Pukkelpop 2026

Absurd vroeger voorspelling, maar kom!

VRIJ: Raye - Tyler, the Creator
ZAT: Yungblud - Charlotte de Witte B2B Amelie Lens
ZON: Florence & the Machine - Maneskin

Andere prominente namen: Miski, Sombr, Girl In Red, Tom Odell, Pendulum, Elbow, Rufus Du Sol, Fleet Foxes, Ice Nine Kills, Bonibo, Amyl And The Sniffers, Zaho de Sagazan

En dan ook een eerste keer het volledige terrein open op donderdag, maar nog steeds enkele Benelux namen. Pommelien Thijs op de main.

Weet ik veel. 😅

Maar als ze de kans krijgen om ze te boeken, zullen ze geen nee zeggen...
Ik heb liever dat ze de geannuleerde Royel Otis en Mk.gee heropvissen van dit jaar aangevuld met pakweg Deafheaven, Zaho de Sagazan, Indigo De Souza, Youth Lagoon, Nilüfer Yanya, SAULT en NewDad. Om de headliners te voorspellen ben ik intussen te oud geworden, dat laat ik over aan de 'drie wijzen' van Pukkelpop die voor de boekingen zorgen. ;)

• Leuk
  • On fire
Waarderingen: Nelios, Kachelle en elo
Geen idee of ze tourt, maar Little Simz lijkt me ook een perfecte Pukkelpop-naam. Denk dat ze nog een main headliner-status heeft, maar afsluiter in de Marquee zou magisch kunnen worden.

Ik heb dit jaar Vampire Weekend van mijn wishlist gekregen, en de volgende die hoog op het lijstje staan zijn Bon Iver (maar die lijkt te willen headlinen, en dat is te moeilijk) en Big Thief...
Daar gaat Werchter mee lopen ben ik bang, in Nederland subheadliner op DTRH.

Ik heb al om Getdown Services gevraagd toen ik op Pukkelpop 2025 was 🤞

Bijlagen

• FB_IMG_1756415820957.jpg
    FB_IMG_1756415820957.jpg
    284,8 KB · Weergaven: 33
Lekker een heel jaar voor het festival, maar we kunnen Florence wel gewoon opschrijven als co-head niet?

• Leuk
Waarderingen: Elle Marie
Lekker een heel jaar voor het festival, maar we kunnen Florence wel gewoon opschrijven als co-head niet?
Volgens Jimmy was ze vrij correct in het inhalen van shows, dus als ze effectief blijft touren deze zomer, dan hebben we denk ik inderdaad onze eerste naam!

• Leuk
Waarderingen: swissepfan
Ik lees dat Reading/Leeds al 2 van de 2 headliners hebben vastliggen maar ze lossen geen namen. Veel kans dat dit voor PP ook is. Los daarvan zou ik 070 Shake en Still Corners willen zien en Stromae.

Ik lees dat Reading/Leeds al 2 van de 2 headliners hebben vastliggen maar ze lossen geen namen. Veel kans dat dit voor PP ook is. Los daarvan zou ik 070 Shake en Still Corners willen zien en Stromae.
Twee van de drie heeft R/L vast en de derde in onderhandelingen. Stromae als hij tourt is eerder voor Rock Werchter.

Absurd vroeger voorspelling, maar kom!

VRIJ: Raye - Tyler, the Creator
ZAT: Yungblud - Charlotte de Witte B2B Amelie Lens
ZON: Florence & the Machine - Maneskin

Andere prominente namen: Miski, Sombr, Girl In Red, Tom Odell, Pendulum, Elbow, Rufus Du Sol, Fleet Foxes, Ice Nine Kills, Bonibo, Amyl And The Sniffers, Zaho de Sagazan

En dan ook een eerste keer het volledige terrein open op donderdag, maar nog steeds enkele Benelux namen. Pommelien Thijs op de main.

Weet ik veel. 😅
Maneskin bestaat niet meer . Zou Nothing but thieves geen subheadliner voor PKP kunnen zijn?

According to few people from efest forum, one of them are Foo Fighters who were supposed to play this year

According to few people from efest forum, one of them are Foo Fighters who were supposed to play this year
Dat Foo Fighters na Azie dit jaar volgend jaar USA en Europa gaan touren is een open deur instampen. Ze waren geloof ik ook geprogrammeerd op Pinkpop en werden vervangen net als in sommige andere festivals door MUSE. Mijns insziens geen goede boeking voor PKP.

Zoals bij pakweg Chapell Roan dit jaar?
Laatste keer Foo Fighters in PKP was 2012, het jaar na het rampjaar 2011 met de storm die PKP teisterde. Toen waren alle dagtickets van de dag van Foo Fighters binnen één dag uitverkocht. De combitickets duurden nog tot juli 2012 eer die uitverkocht werden.
In 2025 werden alle combitickets binnen vijf uur uitverkocht met de dag van Chappell Roan iets later ook uitverkocht inzake dagkaarten.
Bezoekers van PKP zijn in meerderheid Gen Z en vrouwelijk. Niet echt in rock geinteresseerd. Zowel dit jaar als vorig jaar was de dag met QOSA veruit de minst goed verkopende dag.
Maar goed er zal wel een reden zijn waarom PKP sinds 2012 de Foo Fighters niet meer programmeerde terwijl Rock Werchter ze nadien nog diverse keren ontving als headliner (oa 2017, 2022, 2024).

Laatste keer Foo Fighters in PKP was 2012, het jaar na het rampjaar 2011 met de storm die PKP teisterde. Toen waren alle dagtickets van de dag van Foo Fighters binnen één dag uitverkocht. De combitickets duurden nog tot juli 2012 eer die uitverkocht werden.
In 2025 werden alle combitickets binnen vijf uur uitverkocht met de dag van Chappell Roan iets later ook uitverkocht inzake dagkaarten.
Bezoekers van PKP zijn in meerderheid Gen Z en vrouwelijk. Niet echt in rock geinteresseerd. Zowel dit jaar als vorig jaar was de dag met QOSA veruit de minst goed verkopende dag.
Maar goed er zal wel een reden zijn waarom PKP sinds 2012 de Foo Fighters niet meer programmeerde terwijl Rock Werchter ze nadien nog diverse keren ontving als headliner (oa 2017, 2022, 2024).
Zeg je nou echt dat de Foos hun dag niet zouden uitverkopen? Natuurlijk wel! En de QOTSA-dag was de drukste van de drie hoofddagen dit jaar.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje

De zondag met QOTSA was voor PKP zowel in 2024 als 2025 veruit de minst verkopende dag. Chappell Roan verkocht binnen de 8 uren haar vrijdag PKP uit na opstart sales. Bij Gen Z scoren pop en rap veel hoger dan rock. PKP is een typische Gen Z festival. En als Foo Fighters Pinkpop inhalen dan past Rock Werchter beter in hun tourschema.

Users who are viewing this thread