Lowlands 2026

Ik zie het niet gebeuren dat ze en in de ZD staat en Festivals doet
Deed fatm met de dance fever tour van een paar geleden toch ook, zalen en festivals waarom nu niet? Ik denk dat iedereen haar wil hebben, lowlands heeft bonuskansen! Ik zou niet verbaasd zijn als ze al geboekt is, zou vrij normaal zijn een jaar van tevoren. Het is van mij niet alleen een wens maar zeer zeker een heel goede kans dat ze lowlands 2026 gaat headlinen! Geliefd door jong en oud een goede verbinder, ideale headliner in deze tijden.👌

Please geen Florence. Dan zou ik Lorde echt een veel betere keuze vinden, veel relevanter. Florence voelt inmiddels echt als een Pinkpop-act, maar ze zou Lowlands uiteraard kunnen headlinen want ze heeft een aantal geweldige bangers.

Sabrina Carpenter lijkt me té mainstream en té duur, maar zou het stiekem wel gaaf vinden. Was gewoon een topshow op Primavera vergelijkbaar met Chappell.

Tame Impala gaat denk ik één van de headliners van Primavera Sound worden en daarmee een kanshebber voor Lowlands. Kevin Parker gaf dit jaar een verrassings DJ-set en dat voelde heel random. Makes sense dat een festival als Primavera de comeback-primeur krijgt. Al vind ik dat nieuwe nummer afgrijselijk, wat een onsamenhagende rommel (en die techno beat is echt 🤮).

Arctic Monkeys schijnen aan een comeback te werken, die moeten nog even revanche nemen voor 2022 want wat viel mijn favoriete band allertijden toen tegen.

Tyler the Creator zou een droomheadliner zijn voor Lowlands, past perfect. Net als Doechii een uitstekende naam zou zijn.

Qua elektornische namen vind ik het wel interessant welke richting Lowlands op gaat. Als ze persee ieder jaar een kiki/job jobse achtige act willen dan moet je al vrij snel naar mainstream commerciële namen gaan als een Amelie Lens of Charlotte de Witte. Kiki/Job was spot-on voor Lowlands want dat is niet heel mainstream maar wel heel populair. Je hebt al snel het probleem dat iets of te mainstream is of een te kleine naam. Hopelijk een Barry Can't Swim / Justice / Underworld achtige naam.

Qua elektornische namen vind ik het wel interessant welke richting Lowlands op gaat. Als ze persee ieder jaar een kiki/job jobse achtige act willen dan moet je al vrij snel naar mainstream commerciële namen gaan als een Amelie Lens of Charlotte de Witte. Kiki/Job was spot-on voor Lowlands want dat is niet heel mainstream maar wel heel populair. Je hebt al snel het probleem dat iets of te mainstream is of een te kleine naam. Hopelijk een Barry Can't Swim / Justice / Underworld achtige naam.
Op zich hebben ze gezegd dat dit geen vereiste is en dat ze het alleen doet als het logisch voelt, zelfde geldt voor NL headliners

Op zich hebben ze gezegd dat dit geen vereiste is en dat ze het alleen doet als het logisch voelt, zelfde geldt voor NL headliners
Oeh wanneer hebben ze dat gezegd? Dat vind ik dan een zeer goed signaal voor de richting van het festival.

Ben benieuwd of Pinkpop of ll Addison Rae boekt, zal vast een van de twee worden. Katseye wordt Pinkpop denk ik, dat is zo specifiek qua publiek dat je een festival met dagkaarten wilt.

Maar is imo ook niet echt een headliner. Gevoelsmatig iig net dat stapje ervoor.
Is zij dan juist op Lowlands niet gewoon een headliner?
Gevoelsmatig de laatste jaren vaker bands op LL die het voordeel van de twijfel genieten (o.a. NBT, FATM, Asap Rocky).

Ik verwacht dit voor 2026

Alpha:
Froukje & S10 - Florence + The Machine
Tyler, The Creator - Tiësto (trance-set)
Deftones - The Chemical Brothers

Bravo:
Little Simz - IDLES - Royal Otis - Turnstile - Kneecap - Lil Kleine
Zou Tiësto met een trance set fantastisch vinden, maar Tiësto doet toch niets wat niet commercieel is?
En mag hopen dat Lowlands toch wel met een hele grote boog om lil kleine heen loopt.

• Leuk
Waarderingen: Veer en emilejol
Dus we komen uit op?

Lorde - Florence + The Machine - Tyler, The Creator
Doechii - Barry Can't Swim - Froukje & S10
Bravo: Little Simz - IDLES - Turnstile
Waarom zou IDLES nu ineens in de bravo komen te staan als ze vorig jaar op de alpha stonden?

Waarom zou IDLES nu ineens in de bravo komen te staan als ze vorig jaar op de alpha stonden?
Afsluitende Bravo spot > middag Alpha spot? En rock trekt over het algemeen minder publiek op Lowlands, dus een uitpuilende Bravo verwacht ik niet direct als ze daar zouden staan.

• Leuk
Waarderingen: emilejol
Afsluitende Bravo spot > middag Alpha spot? En rock trekt over het algemeen minder publiek op Lowlands, dus een uitpuilende Bravo verwacht ik niet direct als ze daar zouden staan.
Oke fair maar is t niet een beetje vreemd om een band die in 2 jaar verder gegroeid is en ongetwijfeld meer kost om te boeken op een kleiner podium te zetten?

Users who are viewing this thread