Lowlands 2025

Het is voor mij ook de moeilijkste keuze, ik heb Squid op dtrh gezien en dat was maf, maar ook heel goed.

En qua muziek is Squid voor mij een stuk spannender en luister ze veel vaker. Dus ik ga voor Squid
Ik ga toch voor The Beaches aangezien mijn dochter van 14 ook een dagje komt Lowlandsen en er een girlpowertrip van gaat maken met: Ecca Vandal, The Beaches, RAYE en Chappell Roan (en ook even Papa Roach meekijken met de oude mannen 😉) 🤘🏻🔥

Ik ga toch voor The Beaches aangezien mijn dochter van 14 ook een dagje komt Lowlandsen en er een girlpowertrip van gaat maken met: Ecca Vandal, The Beaches, RAYE en Chappell Roan (en ook even Papa Roach meekijken met de oude mannen 😉) 🤘🏻🔥
Wat tof! Mooi om te delen met je dochter! En vette tip: als je haar girlpowertrip compleet wil maken dan zou ik Papa Roach ruilen voor FKA Twigs. Zoiets unieks! Wordt wel veel lopen ;-)

• Leuk
Waarderingen: BeWario en @Marc
Het is voor mij ook de moeilijkste keuze, ik heb Squid op dtrh gezien en dat was maf, maar ook heel goed.

En qua muziek is Squid voor mij een stuk spannender en luister ze veel vaker. Dus ik ga voor Squid
Squid is zeker goed! Een keer in Doornroosje gezien, fantastisch!

Ik neig naar Montel Fish op dat moment, nog niet eerder gezien namelijk!

Heb even gekeken naar de prijzen van Lowlands sinds 2006.
De prijs toen was 117,50 euro
Dat zou met de inflatiecorrectie nu 178,50 euro zijn.

Als je rekening houdt met de inflatiecorrectie dan zie je dat vaak zo'n 4% prijsstijging is per jaar.
Bijzondere jaren waren 2012, 2014 en 2023. Toen waren tickets 10% duurder geworden, in 2023 zelfs 13%
In 2016 was het ticket ineens 5% minder duur.

En de muntprijzen zijn op zich niet heel erg hard gestegen.
In 2006 was de muntprijs 2,10 euro, dat zou met de inflatiecorrectie 3,29 euro zijn.
Wel iets opvallends, tussen 2011 en 2015 zijn de horecaprijzen zelfs naar beneden gegaan als je kijkt naar de inflatie. Voor de rest is er jaarlijks een prijsstijging van ongeveer 3% geweest.
Daarbij kan je natuurlijk niet zien of prijzen op het festival ongemerkt omhoog gegaan zijn. Bijvoorbeeld, eerst was patat bijvoorbeeld 1,5 munt en daarna 2 munten.

Maar sinds 2006 en 2025 is er natuurlijk ook behoorlijk wat veranderd.
De zaken die meer geld kosten zijn:
Mensen komen steeds eerder.
Het terrein is een stuk groter geworden.
Het terrein is voor een deel altijd open.
Voorzieningen zijn een stuk beter geworden.

De jaren 2015 en 2016 hebben ook wat gedaan voor de de reserves.
En vergeet niet de jaren 2020 en 2021. Dat heeft ook een flinke scheur veroorzaakt.
Normaal zou een festival 20-25% winstmarge moeten hebben.
Maar er staan artikelen op internet waaruit blijkt dat dit niet altijd meer lukt.

--- Overzicht Resale Markt Ticketmaster ---
Gegevens van: 2-8-2025, 15:08:47

• Totaal Aantal Resale Tickets: 1362
• Laagste Prijs: €304.98
• Hoogste Prijs: €409.38
• Gemiddelde Prijs: €351.59
• Tickets Onder Oorspronkelijke Prijs (€349): 492
• Tickets Boven/op Oorspronkelijke Prijs (€349): 870
• 10 Goedkoopste Unieke Prijzen: €304.98, €305.89, €305.95, €305.97, €305.99, €306.00, €307.02, €308.04, €309.06, €310.08

--- Uitsplitsing per Tickettype ---

Type: Regulier
- Aantal Tickets: 1137
- Gemiddelde Prijs: €352.16

Type: Regular
- Aantal Tickets: 176
- Gemiddelde Prijs: €348.44

Type: Vodafone/Ziggo Presale
- Aantal Tickets: 40
- Gemiddelde Prijs: €348.87

Type: Vodafone/Ziggo
- Aantal Tickets: 9
- Gemiddelde Prijs: €352.66

• Leuk
Waarderingen: J_M
Heb even gekeken naar de prijzen van Lowlands sinds 2006.
De prijs toen was 117,50 euro
Dat zou met de inflatiecorrectie nu 178,50 euro zijn.

Als je rekening houdt met de inflatiecorrectie dan zie je dat vaak zo'n 4% prijsstijging is per jaar.
Bijzondere jaren waren 2012, 2014 en 2023. Toen waren tickets 10% duurder geworden, in 2023 zelfs 13%
In 2016 was het ticket ineens 5% minder duur.

En de muntprijzen zijn op zich niet heel erg hard gestegen.
In 2006 was de muntprijs 2,10 euro, dat zou met de inflatiecorrectie 3,29 euro zijn.
Wel iets opvallends, tussen 2011 en 2015 zijn de horecaprijzen zelfs naar beneden gegaan als je kijkt naar de inflatie. Voor de rest is er jaarlijks een prijsstijging van ongeveer 3% geweest.
Daarbij kan je natuurlijk niet zien of prijzen op het festival ongemerkt omhoog gegaan zijn. Bijvoorbeeld, eerst was patat bijvoorbeeld 1,5 munt en daarna 2 munten.

Maar sinds 2006 en 2025 is er natuurlijk ook behoorlijk wat veranderd.
De zaken die meer geld kosten zijn:
Mensen komen steeds eerder.
Het terrein is een stuk groter geworden.
Het terrein is voor een deel altijd open.
Voorzieningen zijn een stuk beter geworden.

De jaren 2015 en 2016 hebben ook wat gedaan voor de de reserves.
En vergeet niet de jaren 2020 en 2021. Dat heeft ook een flinke scheur veroorzaakt.
Normaal zou een festival 20-25% winstmarge moeten hebben.
Maar er staan artikelen op internet waaruit blijkt dat dit niet altijd meer lukt.
Mooie anylse, kan me er wel in vinden. Twee zaken die de ticketprijs ook harder hebben laten stijgen dan de inflatie. Een BTW verhoging en het opstarten na Corona heeft extra gekost omdat de infrastructuur wewr opgebouwd moest worden vooral bij de toeleveranciers. Daarbij waren de tickwts al verkocht. 1,5 LL georganiseerd voor de inkomsten van 1

• Leuk
Waarderingen: Mimi
Mooie anylse, kan me er wel in vinden. Twee zaken die de ticketprijs ook harder hebben laten stijgen dan de inflatie. Een BTW verhoging en het opstarten na Corona heeft extra gekost omdat de infrastructuur wewr opgebouwd moest worden vooral bij de toeleveranciers. Daarbij waren de tickwts al verkocht. 1,5 LL georganiseerd voor de inkomsten van 1
Die BTW verhoging is uit mijn collectief geheugen gewist inderdaad. Die was ik helemaal vergeten.
Heb zelf met ticket van 2020 in 2022 naar Lowlands kunnen gaan.
Dus daar is zoals je aangeeft flinke reserves aangesproken.

Overigens is het minimum loon van 18 jarigen van 3,41 euro in 2007 (inflatiecorrectie 5,10 euro) naar 7,20 euro in 2025 gestegen.
Dus daar zit voor festivals ook nog een pijnpunt qua kosten.

Die BTW verhoging is uit mijn collectief geheugen gewist inderdaad. Die was ik helemaal vergeten.
Heb zelf met ticket van 2020 in 2022 naar Lowlands kunnen gaan.
Dus daar is zoals je aangeeft flinke reserves aangesproken.

Overigens is het minimum loon van 18 jarigen van 3,41 euro in 2007 (inflatiecorrectie 5,10 euro) naar 7,20 euro in 2025 gestegen.
Dus daar zit voor festivals ook nog een pijnpunt qua kosten.
Ik blijf erbij mijn ergernis zit in de grote van de bekertjes. Ook omdat je nu eigenlijk denk ik nog meer drukte creëert bij de bar. Betaal liever nog wat meer voor grotere maat. Dan 0,2 met schuim is dat 1 slok 🤣

Ik blijf erbij mijn ergernis zit in de grote van de bekertjes. Ook omdat je nu eigenlijk denk ik nog meer drukte creëert bij de bar. Betaal liever nog wat meer voor grotere maat. Dan 0,2 met schuim is dat 1 slok 🤣
Krimpflatie is echt een ziekte inderdaad.
Doordat er nu geen muntjes meer zijn zie je de echt prijzen en niet de muntprijzen.
Dus prijsstijgingen zie je in euro's en niet meer in stiekem een half muntje extra rekenen.

Wat tof! Mooi om te delen met je dochter! En vette tip: als je haar girlpowertrip compleet wil maken dan zou ik Papa Roach ruilen voor FKA Twigs. Zoiets unieks! Wordt wel veel lopen ;-)
I know, ik vind die planning zou balen, maar misschien wel even combi maken. Thanks voor je tip. Btw, andere dochter 19 jaar is er ook maar dan met haar studentenhuis. Dus voor het eerst met de hele familie op LL 😇🤘🏻💫

I know, ik vind die planning zou balen, maar misschien wel even combi maken. Thanks voor je tip. Btw, andere dochter 19 jaar is er ook maar dan met haar studentenhuis. Dus voor het eerst met de hele familie op LL 😇🤘🏻💫
Mooi hoor met de hele familie. Dat zie ik hier nog niet zo snel gebeuren. Hoor de hele vakantie alleen maar Roxy Dekker en Bankzitters…. Lowlands zou paarlen voor de zwijnen zijn in dit geval :-).

• Haha
Waarderingen: @Marc en degrotegeneraal

Users who are viewing this thread