Graspop Metal Meeting 2026

Ter aanvulling ik bedoel dan voor het grote publiek. want niemand luisterde naar de in eigen beheer uitgebrachte albums van voor Cowboys from Hell. Die hebben na 1990 nooit iets anders dan groovemetal gemaakt.

Dat wil niet zeggen dat ze die muziek daarvoor niet gemaakt/gespeeld hebben. 😉
De band zelf ziet Cowboys from Hell als hun eerste Album en ook het grote publiek. Het is dus niet te vergelijken met een band als PWD, BMTH, ECB, Behemoth en bijv een Opeth die voor het grote publiek zijn veranderd van stijl. Pantera is een Groovemetal band en toen ze naar eigen zeggen hun eerste Album ( Cowboys from Hell) opnamen tot hun laatste opgenomen album reinventing the steel zijn ze nooit iets anders geweest.

De band zelf ziet Cowboys from Hell als hun eerste Album en ook het grote publiek. Het is dus niet te vergelijken met een band als PWD, BMTH, ECB, Behemoth en bijv een Opeth die voor het grote publiek zijn veranderd van stijl. Pantera is een Groovemetal band en toen ze naar eigen zeggen hun eerste Album ( Cowboys from Hell) opnamen tot hun laatste opgenomen album reinventing the steel zijn ze nooit iets anders geweest.
Hé, ik maakte ook geen vergelijking met die andere bands.
Ik wees alleen op een simpel feit. 💁‍♂️

Ja ik had zelf ook wel verwacht dat Gojira meer tickets zou verkopen na de Olympische hype, maar ik vind persoonlijk het programma van die dag ook niet heel sterk. Als ik een ticket voor Gojira zou kopen dan zou een dagje Dynamo vele malen aantrekkelijker zijn voor mij persoonlijk.

Bij electric callboy staat nog Pendulum, bizkit park, Psychonaut, enter shikari en brutus. Dat vind ik toch wel veel sterker dan het programma van de gojira dag.
Klopt, ik ga ook die Gojira dag, maar behalve Amenra trekt die dag mij echt niet.. Dus dan snap ik dat veel mensen toch twijfelen

De band zelf vergeet liever de eerste vier albums. Nog al logisch, want glammetal (sorry @Koekdoos), maar betekent niet dat die er niet zijn. Het is in ieder geval bewijs dat een koerswijziging soms helemaal niet verkeerd is.

De band zelf vergeet liever de eerste vier albums. Nog al logisch, want glammetal (sorry @Koekdoos), maar betekent niet dat die er niet zijn. Het is in ieder geval bewijs dat een koerswijziging soms helemaal niet verkeerd is.
Die eerste albums waren toch ook met een andere zanger

No one mentioned or did I missed that, but drummer of SOAD confirmed they are coming to Europe, he mentioned Sweden and also bigger venues, like stadiums. But I believe they will play on Hellfest so there is a chance for Graspop, but Werchter is probably more likely
Hij krijgt van de band de leiding om de tours te plannen. Max 9-10 shows per cyclus. Ze mikken specifiek op grotere arena’s, waar sportwedstrijden gespeeld worden. In zijn uitleg begrijp ik dat ze het zo groot mogelijk zien maar ook zo comfortabel mogelijk voor de band.

Ze komen in 2026 naar Europa. Tour van 2027 ligt vast. 2028 wordt nu gepland.

Hij vermeldt ook dat ze een lange en goede relatie hebben met Live Nation: “they always take good care of us.”

Ik zet mijn geld ook op RW.

No one mentioned or did I missed that, but drummer of SOAD confirmed they are coming to Europe, he mentioned Sweden and also bigger venues, like stadiums. But I believe they will play on Hellfest so there is a chance for Graspop, but Werchter is probably more likely
Glad to see you here again! And my hopes are with you. Lets prey!! SOAD for Graspop!!!

Interessant interview, bedankt voor het delen.

Als ze 9-10 shows doen gaat het geen tour van een maand zijn en is het al onmogelijk dat ze beginnen bij RaR/Novarock/Download en tijdens Werchter nog steeds op tour zijn.

De Zuid-Amerika tour was 24 april tot 14 mei. (9 shows)

Verder kan je je afvragen of ze überhaupt festivals gaan doen aangezien hij het duidelijk heeft over stadions van sportteams etc al zou het ook kunnen dat dat over andere contintenten gaat. Ik denk niet dat ze in de benelux een stadion uitverkopen.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en won666

Users who are viewing this thread