Het is natuurlijk niet alleen Lowlands dat een stuk duurder is geworden, maar vrijwel alles om ons heen. Ik ben de laatste die MOJO zal verdedigen, maar als alle festivals duurder worden en de helft valt nog steeds om, dan is er wat meer aan de hand dan alleen maar hebberigheid van EvE en consorten. Ik betaalde in 2015 ongeveer 1/3e van de huidige prijs van bijvoorbeeld Draaimolen en voor wat nu een dagticket is, kon je destijds een heel weekend naar Awakenings Festival en dan had je nog geld over voor drank en eten. Ja, hebberigheid is nog steeds een factor, maar het lijkt mij complexer dan 'EvE is een gierige zak geworden die schijt heeft aan mensen die niet 3x modaal verdienen'. Het is mij tijdens mijn studententijd bovendien ook prima gelukt om naar Lowlands te gaan omdat ik dat graag wilde, terwijl het geld me destijds niet bepaald op de rug groeide. Daar werden dan andere dingen voor opgeofferd. Het is natuurlijk wel gewoon een luxeproduct, hoe je het ook wendt of keert.
Ik vind bovendien (shoot me) dat 350 euro helemaal niet zo'n gekke prijs is voor wat je er voor terugkrijgt. 4 overnachtingen en 3,5 dag feesten met talloze grote, medium en kleine artiesten. Ik denk dat een campingplek in Nederland in het hoogseizoen ook rustig 40/45 euro per nacht kost en dan heb je nog niks 'leuks' gedaan.