Lowlands 2025

Ik heb net die clashfinder even ingevuld voor mezelf en begrijp daardoor die late slot van Mk.gee ook helemaal niet. Had dat eerder ergens in de middag in de Xray of Bravo verwacht. Echt zonde want Mk.gee stond in m'n top 5 maar weet niet of m'n gemoedstoestand op zondagavond daar dan zin in heeft. Beetje laatste energie eruitknallen met Chase & Status en aansluitend Jamie XX voelt vooraf logischer.

Oja, en dan tegelijk Roland Cristal ook nog in de X-Ray, keuzes keuzes.
Mk.Gee had ik ook heel graag op een ander slot gezien, maar ik denk wanneer deze in de X-ray had gestaan dat het qua crowdcontrol niet goed was gegaan :P Denk dat dit nog wel eens het optreden van het weekend kan gaan worden.

Chase & Status zou normaal gesproken voor mij een no-brainer zijn, maar juist omdat ik ze zo vaak heb gezien kies ik waarschijnlijk toch voor Mk.Gee.

• Leuk
Waarderingen: StevieU2 en fabelachtig
Beetje een aparte opmerking. Ik neem ze de iedere keer aangeboden oplossingen kwalijk. Dat is wat anders. En ja, ik ken de verhalen over beschikbaarheid, een jaar van te voren etc. Maar heel simpel cash = king en als jij betaald als festival dan is er echt wel meer mogelijk. Mojo maakt duidelijk de keuze om dit niet te doen omdat het niet nodig is. De tickets zijn al verkocht. Luxe positie. Alles wordt duurder, tickets en parkeren etc. Maar hebben ze jou weten te verrassen met de geboden oplossingen na het cancelen van FATM, QOTSA en nu ASAP? Slechts 1 x met Justice en dat vind ik als leading Major in NL en grootste moneymaker van Mojo ronduit zwak. Tel daarbij op de headliners als Goldband en Opposites van de afgelopen jaren dan houdt het op dat vlak niet over. Echt serieus, ziekte kwalijk nemen…… 🤷🏼‍♂️
Ik interpreteerde je opmerking zoals je deze had beschreven als dat het enkel om de annuleringen zelf ging.
Zelf lig ik totaal niet wakker van wie de headliner is op Lowlands, heeft geen betekenis voor mij, maar ik snap je punt wel over de kwaliteit ervan. Al denk ik dat je onderschat hoe moeilijk het is, om zeker op korte termijn een geschikte vervanger te vinden.

Wat hoop ik dat die vrouw ooit de headlineslots mag gaan vullen.
Is haar show het afgelopen jaar een beetje veranderd/verbeterd? Vond vorig jaar op DtRH zat er een grote hype omheen, maar ik vond de show zelf niet echt bijzonder.

Begrijp me niet verkeerd, ze heeft een prachtige stem, maar in mijn herinnering was ze vooral heel veel aan het lullen en was de show nou gewoon niet echt bijzonder. Het lijkt me dat haar muziek ook veel beter tot recht komt in een wat kleinere, intieme setting dan op een headlinespot in de Alpha of destijds de Hotot op DtRH.

Ik heb haar sindsdien niet echt meer gevolgd, misschien is het wel flink verbeterd, maar op dit moment neig ik er naar om dan toch wat anders te checken, e.g. einde Chris Stussy en Antony Szmierek.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Is haar show het afgelopen jaar een beetje veranderd/verbeterd? Vond vorig jaar op DtRH zat er een grote hype omheen, maar dat de show zelf niet echt bijzonder was.

Begrijp me niet verkeerd, ze heeft een prachtige stem, maar in mijn herinnering was ze vooral heel veel aan het lullen en was de show nou gewoon niet echt bijzonder. Het lijkt me dat haar muziek ook veel beter tot recht komt in een wat kleinere, intieme setting dan op een headlinespot in de Alpha of destijds de Hotot op DtRH.

Ik heb haar sindsdien niet echt meer gevolgd, misschien is het wel flink verbeterd, maar op dit moment neig ik er naar om dan toch wat anders te checken, e.g. einde Chris Stussy en Antony Szmierek.
Dat was ook de kritiek op haar show, dat er te veel gepraat werd. Maar iedereen die ik sprak, was het erover eens dat de muziek en de zang zelf ontzettend goed was. Ze heeft echt de stem om met één uithaal het hele publiek uit haar hand te laten eten.

Als ze iets minder praat en iets meer gaat spelen (zodat ze niet steeds de vaart eruit haalt) en met een knaller van een tweede album komt kan ze het absoluut ooit tot headliner schoppen. Want haar stem is fenomenaal.

• Leuk
Waarderingen: Mimi
Klopt gemiddelde bezoeker maakt er één feest van en vindt het vaak wel best! Ik ken ook vaak zat een hoop acts niet of pas als ik de luister vlak voor het festival. Kom ieder jaar wel wat leuks tegen dat ik denk das prima als ik die mee pak!

Wat je zegt zoveel mensen en zoveel meningen maar ASAP is toch best een grote naam als je die eigenlijk niet vervangt dan is dat voor vele wel een beetje jammer. Enkel rond de 2.000 kaarten in de doorverkoop. Das wel echt heel veel, zal niet voor niets zijn.

Zo'n Macklemore was in mijn ogen prima vervanging geweest. Een bekende naam in ieder geval. Dat die niet past vind ik zo'n onzin! Lowlands is zo mega divers daar kan toch alles? Sugababes vorig jaar was ook prima! Een Nelly Furtado die genoemd werd was ook prima geweest om er bij te hebben.

Zoals al gemeld zal het wel een geld kwestie geweest zijn. Als ze niet uitverkocht waren was dit denk ik niet gebeurd hoor.
Zeggen dat het een geldkwestie is om niet voor has been Nelly Furtado te gaan terwijl Lowlands de veel meer actuele en veel betere artiest FKA Twigs wel boekt, vind ik wat apart.

• Leuk
Waarderingen: alle namen zijn bezet
Dat was ook de kritiek op haar show, dat er te veel gepraat werd. Maar iedereen die ik sprak, was het erover eens dat de muziek en de zang zelf ontzettend goed was. Ze heeft echt de stem om met één uithaal het hele publiek uit haar hand te laten eten.
Ik vind dat zogenaamde gepraat juist weer een mooie toevoeging. Ze zuigt je in de nummers en als ze over haar song "ice cream man" gaat beginnen, krijgt denk ik iedereen al een brok in zijn/haar keel.

Ik vind dat zogenaamde gepraat juist weer een mooie toevoeging. Ze zuigt je in de nummers en als ze over haar song "ice cream man" gaat beginnen, krijgt denk ik iedereen al een brok in zijn/haar keel.
Dat was ook precies de reden dat ik het gepraat op DTRH wel kon handelen, vind het zelf wel leuk als een artiest vertelt waar een nummer vandaan komt of uit ontstaan is, maar zit altijd wel het risico in dat het de schwung een beetje uit de set haalt.

• Leuk
Waarderingen: degrotegeneraal
Dat was ook precies de reden dat ik het gepraat op DTRH wel kon handelen, vind het zelf wel leuk als een artiest vertelt waar een nummer vandaan komt of uit ontstaan is, maar zit altijd wel het risico in dat het de schwung een beetje uit de set haalt.
Van mij hoeft het ook niet te stoppen, maar op DTRH nam het voor mij wel de overhand. Dat ze daarna steeds gehaaster moest worden omdat het aan het begin te veel was en ze anders niet alle nummers meer kon spelen irriteerde mij daarom ook nog extra.

Gepraat is inderdaad niet per sé vervelend vij een show, vooral omdat ze redelijk wat beladen nummers heeft. Maar in dit geval was ze na elk nummer in mijn beleving 2-3 minuten aan het praten. Het was ook te merken dat het publiek nogal verdeeld was. Is toch een festivalshow waar niet iedereen specifiek voor haar komt. Als ze echt een headliner wil worden dan ga je er ook vanuit dat mensen op een gegeven moment het verhaal ook wel kennen en dat de muziek ook voor zich spreekt zonder dat er een soort spreekbeurt bij moet komen waar elk nummer over gaat 😇.

Van mij hoeft het ook niet te stoppen, maar op DTRH nam het voor mij wel de overhand. Dat ze daarna steeds gehaaster moest worden omdat het aan het begin te veel was en ze anders niet alle nummers meer kon spelen irriteerde mij daarom ook nog extra.
Dit jaar op RW was de balans tussen bindteksten en de muziek bij Raye helemaal goed.

Ben wel benieuwd hoe iedere Festileaks forum gebruiker headline waardig omschrijft? Ik denk dat we namelijk allemaal een andere definitie geven. Een Goldband die meerdere malen de Ziggo uitverkopen en waarbij heel het publiek staat te springen wordt hier gezien als geen waardige headliner. Wat moet iemand dan doen om een headliner te mogen zijn? Niet Nederlands zijn? Minder toegankelijk zijn?

Los van wat ik hierboven zei: schrijf eens in twee zinnen op wanneer een act headline waardig is, zonder van elkaar te stelen. Ben benieuwd hoe anders deze definitie is van iedereen.

• Leuk
Waarderingen: alle namen zijn bezet
Al die woorden die hier besteed worden aan AṢ̌AP en het niet krijgen van een hiphop vervanger.
Om te beginnen kan alle hiphop op LL mij gestolen worden, dus geen tranen van mijn kant wat dat betreft.
FKA Twigs is inderdaad een uitstekende vervanger voor ASAP. Ik heb erg goede verhalen gehoord over haar show. Het gaat mij meer om het feit dat de grootste hiphopnamen op deze editie Rejjie Snow, Frenna en Sef zijn.

In 2018 had je op een editie Kendrick, (Gorillaz), Stormzy, Little Simz, Brockhampton en in 2019 ASAP, Anderson Paak, Loyle Carner, (Lil Uzi die vervangen werd door Dave) op Lowlands staan.

Misschien zijn de hiphop fans de voorgaande jaren verwend, maar als je grootste hiphop naam Rejjie Snow of Frenna is vind ik dat je als hiphop fan terecht teleurgesteld mag zijn.

Als Lowlands maar 1 artiest had geboekt met hetzelfde formaat als een van de artiesten uit 2018/2019 en voor de rest geen hiphop artiesten had geboekt, was hun hiphop programmering dit jaar al beter geweest dan het nu is.

Laatst bewerkt:
Ben wel benieuwd hoe iedere Festileaks forum gebruiker headline waardig omschrijft? Ik denk dat we namelijk allemaal een andere definitie geven. Een Goldband die meerdere malen de Ziggo uitverkopen en waarbij heel het publiek staat te springen wordt hier gezien als geen waardige headliner. Wat moet iemand dan doen om een headliner te mogen zijn? Niet Nederlands zijn? Minder toegankelijk zijn?

Los van wat ik hierboven zei: schrijf eens in twee zinnen op wanneer een act headline waardig is, zonder van elkaar te stelen. Ben benieuwd hoe anders deze definitie is van iedereen.
Kan gewoon in twee woorden. Orgel Joke.

Valt me nu pas op, maar The Murder Capital stond toch de vorige keer in de Heineken? En nu naar de India?

Users who are viewing this thread