Lowlands 2025

Dit gaat de Bravo oprecht moeilijk accepteren denk ik. Vind dit heel tof hoor, begrijp me niet verkeerd maar voor een grote tent is dit wel wat te 'alternatief'? Maar zoals je zegt, die weten vast wel hoe je het grote publiek moet kunnen bespelen.
Alsof een organisatie gaat dicteren wat een artiest speelt.

Zo maar eens een account aangemaakt.

Persoonlijk heb ik het idee dat de mening die hier verkondigt wordt niet de mening is die in een wat algemenere opinie geld. Hoor om mij heen en wat ik lees op social media is er best wat commentaar over de line up. Geen vervanging voor ASAP lees ik en dat commentaar ben ik het wel mee eens. Waren zat opties als je beetje out-of-the-box denkt.

Vindt het persoonlijk wel aardig maar niet geheel top. Zal ook vast komen dat ik niet veel met popmuziek heb en dat er toch best wat pop tussen zitten.

Laatst bewerkt:
Haha jij bent wel echt anti Young Marco hè? Ik vond het als voorprogramma bij Jamie xx ook wel erg tam. En je kunt hem elk jaar wel 8x zien
Keer op keer is het gewoon matig dat ik hem heb gezien. En telkens staat hij weer ergens waar ik ook ben - al dan niet onaangekondigd. Heb hem ook echt al een paar keer hier in de stad gezien overdag, zonder peuk en pet is het nog moeilijk te herkennen.

Maar vind het ook wel een klein beetje leuk om dat herhaaldelijk te zeggen hoor. Hij doet ongetwijfeld wel goede dingen.

Zo maar eens een account aangemaakt.

Persoonlijk heb ik het idee dat de mening die hier verkondigt wordt niet de mening is die in een wat algemenere opinie geld. Hoor op mij heen en wat ik lees op social media is er best wat commentaar over de line up. Geen vervanging voor ASAP lees ik en dat commentaar ben ik het wel mee eens. Waren zat opties als je beetje out-of-the-box denkt.

Vindt het persoonlijk wel aardig maar niet geheel top. Zal ook vast komen dat ik niet veel met popmuziek heb en dat er toch best wat pop tussen zitten.
Mensen hier zijn over het algemeen meer met muziek bezig dan een gemiddelde bezoeker en hebben daardoor ook een andere smaak. Vorig jaar was zo'n beetje iedereen bij Wunderhorse volgensmij, terwijl daar niet zó belachelijk veel mensen stonden. Maarja, social media is meestal ook maar een schreeuwerige minderheid. Er is namelijk elk jaar commentaar op de line-up op social media, wellicht omdat smaken verschillen en er gewoon heel veel mensen zijn.

Over dat er zat opties zijn ben ik wel benieuwd waar je op doelt, Lowlands heeft vrij duidelijk gesproken over hun proces en als een artiest niet kan kan 'ie niet.

• Leuk
Waarderingen: Mimi, Archie en eva84
Ik krijg dus echt de schijterietus van dat Trolska Polska, maar fijn dat andere mensen het wel kunnen waarderen
Wordt meer gezien als een alternatief piratenfeest denk ik. Ieder jaar dat ik er was was er op de zondag een act waar het er helemaal af ging

Ik krijg dus echt de schijterietus van dat Trolska Polska, maar fijn dat andere mensen het wel kunnen waarderen
Ik zou het normaliter ook nooit opzetten, maar het is wel leuk voor de afwisseling denk ik. Jamie xx is me al twee keer tegengevallen, Eivor heb ik ook al eens gezien en dan is het wel een ideale zondagavond act. Fontaines is toch mijn headliner die dag.

Vorig jaar was zo'n beetje iedereen bij Wunderhorse volgensmij, terwijl daar niet zó belachelijk veel mensen stonden.
Ik zal hier over een paar jaar, als ze élk festival headlinen, nog eens weemoedig op terugkijken.
@eva84 je kunt verschillende reacties in 1 post plaatsen he ;)
Hoe gaan we anders ons nieuwe record aan forumpagina's verder scherp stellen?
Raye ook 75 minuten
Raye heeft na DTRH vorig jaar verplicht een kwartier extra gekregen van Mojo, vermoed ik.

Nog niet echt goed kunnen kijken naar het blokkenschema, maar op het eerste gezicht zijn dit de dingen die ik wil zien (al moeten er gezien de overlap ter plekke nog flinke knopen worden doorgehakt).

Vrijdag:
Marathon
CMAT
Boko Yout
Deadletter
4amkru
London Grammar
QOTSA
Aexa
Warmduscher
Tramhaus

Zaterdag:
Joep Beving
Sylvie Kreusch
Weval
Sef
Squid
Vampire Weekend
Royel Otis
Maruja
Antony Szmierek
Murder Capital
FKA Twigs
The Dare

Zondag:
Horace Andy
BCNR
Sofia Isella
Horsegiirl
The Chats
Lola Young
Molchat Doma
FDC
MK gee
Jamie XX

Keer op keer is het gewoon matig dat ik hem heb gezien. En telkens staat hij weer ergens waar ik ook ben - al dan niet onaangekondigd. Heb hem ook echt al een paar keer hier in de stad gezien overdag, zonder peuk en pet is het nog moeilijk te herkennen.

Maar vind het ook wel een klein beetje leuk om dat herhaaldelijk te zeggen hoor. Hij doet ongetwijfeld wel goede dingen.
Ik snap wat je zegt, maar ik heb hem één keer zó goed zien draaien op LenteKabinet (stage was een grote overdekte tent op het strand) waarbij elke plaat raak was en het publiek helemaal mee had dat hij sindsdien bij niet meer stuk kan.

Ik snap daarom de vergelijking tussen BSS en Young Marco wel, zitten qua sound allebei wel in dezelfde hoek maar tegelijk ook niet in een exact 'hokje' dat ze nog makkelijk kunnen schakelen afhankelijk van de vibe / tempo zonder hun eigen 'sound' kwijt te raken. Dat is met een act als horsegiirl toch anders; ook al is het paard een DJ, dan nog verwachten mensen wel die hyperhypermuziek ook al is het 5 uur 's middags (en zelfs dat kan soms prima maar is wat meer plat vermaak).

Dat is met Insterstellar Funk net zo, die dezelfde slot in de Bravo heeft op een andere dag. Die zal meer in de electro/techno hoek zitten vergeleken met BSS die van nature meer house draait. Gewoon getalenteerde DJs met een range aan muziek.

Ik vond bijvoorbeeld stranger op de zondagnacht LL23 ook waanzinnig :)

• Leuk
Waarderingen: Mimi
Iedere dag heel veel tofs te zien. Zal ongetwijfeld ook geweldig worden weer, zoals altijd.

Maar mis wel een paar echte grotere kersen op de taart. Wat dat betreft blij met de toevoeging van FKA Twigs. Dat was het absolute hoogtepunt op DTRH.

Alleen Arca, MK Gee, FDC, Vampire Weekend en Antony Szmierek zijn de echte pareltje voor mij dit jaar.

Ik ben groot fan van elektronische muziek en met name house, maar kun jij of iemand anders misschien uitleggen wat er precies zo speciaal is aan Chris Stussy?

De sets die ik van hem heb geluisterd zijn lekker voor op de achtergrond tijdens het werk, maar meer ook niet echt? Als ik die Coachella set bekijk en vervolgens de comments lees waarin mensen hem de hemel in prijzen alsof hij de nieuwe Messias is... Dan begin ik mezelf af te vragen wat ik over het hoofd zie. Want blijkbaar ligt het dan aan mij. :)

Ik gun die beste man alles trouwens en ik vind zijn sound 100x beter dan andere DJs met veel hype om hun heen (livestream van Tomorrowland was bijvoorbeeld verschrikkelijk), maar alsnog zie ik niet helemaal in waarom het tot een bomvolle Heineken zou leiden.

Waar komt die hype vandaan? Hij heeft niet de zogezegde 'viraliteit' als een Fred Again.., en Fred komt tenminste nog met iets unieks (dat die intieme setting niet helemaal overkwam in de Alpha vorig jaar... dat was ergens te verwachten).
Eens! Erg leuk en sympathiek, zeker leuke platen. Maar verder echt 13 in een dozijn. Zet hem dan iig in de schemering/donker neer. Maar, de tent zal weer uitpuilen.

Ik snap wat je zegt, maar ik heb hem één keer zó goed zien draaien op LenteKabinet (stage was een grote overdekte tent op het strand) waarbij elke plaat raak was en het publiek helemaal mee had dat hij sindsdien bij niet meer stuk kan.
Ja heerlijk. Op Dekmantel vorig jaar schijnt hij ook in een tijdslot van een uur een hele goede set te hebben neergezet, vrienden waren er wel bij. Misschien is het een beetje 50/50. Je weet dat het erin zit. Heb exact hetzelfde met Antal trouwens. Dat is ook hit or miss. Hij heeft een keer de kelder in De School leeggedraaid, Raum vakkundig in slaap gedommeld maar op het strand van Lago Lago weer één van de betere sets van het weekend.

• Leuk
Waarderingen: Dante

Users who are viewing this thread