Lowlands 2025

Volgens mij is eerder (vorig jaar?) in de podcast uitgelegd dat het een misverstand is om de laatste act van de dag op de Alpha als 'de' headliner te zien. Lowlands is juist twee jaar geleden begonnen met soms een dance act - voor of na de 'grootste' act van de dag, die de algemeen gangbare headliner is. Vroeger had je dat helemaal niet, iets van Job en Kiki na iets als QOTSA. Twee jaar geleden had je in dit straatje Charlotte de Witte en Underworld, vorig jaar mag je Peggy Gou voor Justice wel zo zien vind ik.

Deze programmering hadden ze vorige twee jaar op vrijdag en zaterdag. Dit jaar, valt me op, dus op vrijdag en zondag. Zaterdag is het alle-ballen-op- Chappel Roan. Dan vrijdag QOTSA (headliner) & Job+Kiki (dance afsluiter/headliner) en zondag FDC (headliner) + Jamie XX (dance afsluiter/headliner). Ben het trouwens met eerdere reacties eens dat dat wel een heeeele fijne combi is. Van het beste wat het VK te bieden heeft!
M.a.w. de nacht/dance programmering begint eerder?

In de podcast zeggen ze dat ze geen reden hebben gekregen van de waarom van het cancelen van asap. Maar wel een vermoeden. Iemand een idee van dat vermoeden? 😚
Volgens mij is hij bang om een album uit te brengen 😉
Recent ging nog viraal dat hij z’n nieuwste muziekvideo weer offline had gehaald. Men had het over een album roll-in in plaats van een roll-out, haha

• Leuk
Waarderingen: emilejol en wsslvrwrt
Ik denk ook eerder dat Rocky zijn planning was om nu al een album uit te hebben gehad, waarmee hij een uitgebreide festival tour ging doen. Maar dat album zal verlaat zijn waardoor heel zijn tour geen sense meer maakt. Daarnaast is het ook gewoon vrij typeren voor een Amerikaanse rapper om zonder pardon een show af te zeggen en te denken dat je wereld in je handen hebt (zeg ik als groot hiphop fan). Lijkt me gewoon gevalletje schijt aan alle festivals en vooral in eigen belang denken.

Oh wat ben ik jaloers als ik naar het blokkenschema kijk. Mijn afwezigheid weerhoudt me er niet van om toch een spoorboekje hier neer te kalken.

Vrijdag:
Marathon > Jalen Ngonda > Goldkimono > Kingfishr/Deadletter > Amaarae > London Grammar > Queens of the Stone Age > Warmduscher > Tramhaus

Zaterdag
Bartees Strange > Sylvie Kreusch > Suki Waterhouse > La Lom > Squid > Vampire Weekend > Royel Otis > Raye/Maruja > Fka Twigs > Chappell Roan

Zondag
Geen idee wat ik met het begin van de dag aan zou moeten, al is op de laatste dag campinghangen met vrienden ook nooit een echte straf. Bij twijfel laat ik me meestal in de Lima of Xray verrassen.
Oceanic & Greetje bijma > Black Country, New Road > Marc Rebillet > Ekkstacy > The Chats > Lola Young > Fontaines DC > MK.gee > Jamie XX

Wat ik mis op Lowlands en ken van Paaspop en pinkpop is Mission Masala. Komen uit België en maken echt meesterlijk lekkere indiaase wraps
zooooo lekker, heb t ook op bks en op solar gegeten.
die chutney wat je op je broodje kan gooien!!, damn daar verheug ik me nu al op, want ze staan ook op pukkelpop

• Wow
Waarderingen: eva84
Wordt weer een lekkere editie.
Been Stellar erbij. En Soapbox. Zijn wel mijn dingetjes. En de rest die we al hadden.
Heb er weer onwijs veel zin in.
Hopelijk wordt er niet veel gecanceld
Tot over paar weekjes. Aftellen is begonnen.🤘🥳🥳🥳🥳

Die zondagavond/nacht is wel echt bizar hoor. Chase&Status, Jamie XX, Heartstring, Flexican, Thys, Sub Focus, Salome, Gigola....
Even wat energie overhouden :D
Ik vind het echt zonde dat ze die knallers altijd op zondag doen. Dat stimuleert ook alleen maar dat mensen maandag nog naar de klote zijn als ze naar huis moeten.

• Leuk
Waarderingen: Veer
In de podcast gaat het over een lijsttrekkers lineup op zondag. Waar vind je dat terug in het programma?

Hahaha, terechte terechtwijzing. Gelukkig noemde ik niet ook nog Kneecap in dezelfde adem..
Leeft overigens echt heel erg hier, lopen veel mensen in Fontaines merch rond en ook Kneecap brengt de Ierse taal weer terug onder de mensen

• Geweldig
Waarderingen: Arndb
Goldkimono in de Alpha? Dat wordt toch ook een lege boel?
Stond die niet een paar jaar geleden in de lima, wel een sprong. Ik weet niet wie die blokkenschema heeft in elkaar geknutselt naar z’n eigen smaak, misschien mocht EvE wel als afscheidscadeau 😀, maar de line up is geweldig!

Users who are viewing this thread