Enlighten me, wat klopt er dan niet aan wat ik heb gezegd?
Ik heb de Hebron moorden even moeten googlen, had er nog nooit van gehoord, maar wat ik er van lees was dat allemaal ook iets genuanceerder dan hoe het op mij overkwam. Maar daar gaat het helemaal niet om, of je feitelijk gelijk hebt of niet. Zou best kunnen namelijk. Het gaat erom de ander te willen begrijpen en mijn reactie was niet specifiek op jou.
Een vraag die bij mij opkomt in specifiek deze discussie is dan ook bijvoorbeeld of Israel er ooit een seconde bij stil heeft gestaan wat de mensen die ergens een bestaan hebben opgebouwd en zijn verdreven (door de Engelsen, door superieur Europa) daarvan vonden, daarbij voelden en wat het gevolg voor hen was. Ik vermoed van niet. Wederzijds begrip, proberen te begrijpen, praten, vragen stellen. Anders gaan ze er nooit uitkomen en geldt het toegestane recht van de sterkste en we zien waar dat toe leidt.
Sws ben ik van mening dat het doodschieten door IDF van uitgehongerde mensen bij een voedseluitgiftepunt op geen enkele wijze te rechtvaardigen valt en heel ferm veroordeelt moet worden. Geen mitsen, geen maren.