Lowlands 2025

Ik heb vorig jaar iets nieuws bedacht voor de mensen die niet geïnteresseerd zijn in de line-up of er gewoon geen tijd voor hebben om deze van te voren (goed) door te nemen. Ik werd namelijk helemaal gek van die gasten die op het einde van de dag zeiden: Jezus, waarom was ik daar niet bij??
Of: Had niemand even kunnen zeggen dat dat een goeie artiest is??

Vorig jaar ben ik 30 dagen (t/m de woensdag voor LL) gaan aftellen met 30 artiesten. Elke dag maak ik een verhaaltje + ik zoek een goed youtube filmpje van de artiest (live) om mensen te motiveren om mee te gaan.
Als voorbeeld:

"23/29

Nog 7! Dat betekent ook gelijk dat we heel dichtbij Lowlands zitten. Sterker nog, over 6 dagen zijn we al nerveus de auto aan het inpakken om naar het mooiste feest van het land te gaan. Maar eerst nog even wat goede artiesten om mee af te sluiten.

Onze volgende artiest is Jorja Smith!

De 27 jarige Engelse Jorja is geen onbekende van Lowlands. In 2019 speelde ze al in een overvolle Bravo. Dit jaar heeft ze de eer gekregen om op wel een hele mooie tijd te spelen in de grootste tent van Lowlands. Ze zal zaterdagavond de Alpha voorzien van Soul en RnB.

De kenners onder ons weten wat mevrouw Smith in huis heeft. In 2018 werd ze al bestempeld als één van de grootste vrouwelijke talenten en dit heeft ze zeker waar gemaakt. Haar grote hits met onder andere Burna Boy, Drake en Stormzy hebben ervoor gezorgd dat ze een grote gevestigde naam is geworden.

De biermeter wordt niet té hoog ingezet. Na al het muzikale (harde) geweld van de vrijdag en wat er zaterdagavond en zondag nog gaat komen, is Jorja een heerlijke artiest op het juiste moment.

Geniet hier van haar grote single “Be Honest” op lowlands (3FM backstage) en haar Tiny desk concert. Geef maar toe: deze mevrouw kan live zingen!

Wanneer: zaterdagavond in de Alpha

Hoe laat: 20:30

Biermeter: 🍺🍺"

Ik heb echt tientallen mensen in de groepsapp enthousiast gekregen en kreeg ook van iedereen te horen dat ze nog nooit zoveel leuke artiesten hadden gezien door deze lijst van 30 ;) er wordt alweer uitgekeken naar 20 juli, dan gaat ie weer van start (Beetje voorpret hoort erbij hé)!
Ben jij toevallig Jan van de DTRH app? Daar is zo'n zelfde ding en denk dat t goed in de Festileaks LL app zou doen 🤩

• Leuk
Waarderingen: spongebobsong
Geeeeen idee. Ik denk aan een XXX-rated set in de Adonis. Zou de graveyard-shift kunnen zijn...
Deed David Vunk ook niet afgelopen jaar een secret set op zondag in de Adonis (en volgensmij Justin Verkijk ook). Joost lijkt mij ook wel de perfecte man voor die plek. Tijdje geleden mocht hij de Cloud 9 in Tivoli cureren voor Wild 'n Sweet, die hele zaal stond zo vol met rook en kooien. Ik ben zelf een beetje te jong om te vergelijken, maar de vergelijkingen met Rauw werden wel gemaakt door mensen.

RAUW is keihard toe aan een comeback. Maar in een nieuw jasje uiteraard. Dat is ook wel wat Joost "electroclash 2.0" noemt.

De app heeft weer wat updates gehad. De Hacienda namen staan erin. En weer een nieuwe partner: Campina.

meerdere tickets onder de 300 eur

--- Overzicht Resale Markt Ticketmaster ---
Gegevens van: 11-7-2025, 13:17:27

• Totaal Aantal Resale Tickets: 1684
• Laagste Prijs: €295.80
• Hoogste Prijs: €427.18
• Gemiddelde Prijs: €358.88
• Tickets Onder Oorspronkelijke Prijs (€349): 477
• Tickets Boven/op Oorspronkelijke Prijs (€349): 1207
• 10 Goedkoopste Unieke Prijzen: €295.80, €298.86, €299.88, €300.89, €300.90, €301.92, €302.94, €303.96, €304.98, €305.23

--- Uitsplitsing per Tickettype ---

Type: Regulier
- Aantal Tickets: 1423
- Gemiddelde Prijs: €359.11

Type: Regular
- Aantal Tickets: 196
- Gemiddelde Prijs: €359.56

Type: Vodafone/Ziggo Presale
- Aantal Tickets: 53
- Gemiddelde Prijs: €352.56

Type: Vodafone/Ziggo
- Aantal Tickets: 12