Forum feedback

Dank allen voor jullie reports betreft het scrollen. Ik duik erin.

Alle extra info is daarbij handig. Ik begrijp tot nu dat het alleen mobiel gebeurt, en zowel op forum als bij het lezen van artikelen op de frontpage.

Mocht je het nog eens tegenkomen, laat bijvoorbeeld weten welke ad (bv 'reclame van blokker') of welke ad positie (bv 'de advertentie na de 5e post van een pagina') dit veroorzaakt, wellicht is het altijd dezelfde. Ook browser/device (apple/android en chrome/safari/etc) is goed om te weten.
Voor mij waren de problemen op een android telefoon op Chrome.
Welke specifieke reclames niet op gelet, mocht ik het nog eens tegenkomen zal ik erop letten en het laten weten.

@Joszwa ik heb tegenwoordig wel soms op zowel mobiel als op laptop dat het forum overspringt naar zo'n website. Heb even screenshotje gemaakt, alleen vergeten de websitenaam te noteren, bedenk ik me nu.

Bekijk bijlage 12596
Ik kreeg zojuist ook zo'n reclame, maar ipv Google, T-Mobile. Kon geen adres noteren, want zit in de soort app op mijn telefoon, die laat geen adressen zien.

• Leuk
Waarderingen: Bob105 en Koekdoos
Ik kreeg zojuist ook zo'n reclame, maar ipv Google, T-Mobile. Kon geen adres noteren, want zit in de soort app op mijn telefoon, die laat geen adressen zien.
Got it! Mmrtb.com?

Weet ook niet of het uitmaakt, maar gebeurde beide keren toen ik het pinkpop 2025 topic opende.

Bijlagen

• Screenshot_20250129-071923.png
    Screenshot_20250129-071923.png
    324,2 KB · Weergaven: 16
Ik kreeg hem ook, op mijn PC (browser: Edge). Geen idee in welk topic ik zat maar ik klikte in ieder geval niks aan.

1738144880428.png

Ik kan nog niet vinden hoe dit komt. Ik krijg het zelf ook niet, terwijl ik toch veel pages check.

Als iemand het weer krijgt, zou je me dan zo veel mogelijk details willen geven? Denk aan:

• Forum of frontpage/blog
  • Mobiel (apple of android) of desktop
  • Browser
  • Welke pagina
  • Klikte je iets aan waardoor je op de nieuwe pagina kwam? Deed je een andere actie, zoals scrollen?
  • Screenshot van de ad
  • etc

Got it! Mmrtb.com?

Deze is in ieder geval geblokkeerd.

Laatst bewerkt:
Ik kreeg hem zonet voor het eerst.
Werchter topic, geen advertentie te zien, had die pagina net aangeklikt (via nieuwe posts - was terechtgekomen op post-513983 als eerste nieuwe, dan de volgende pagina geopend en wou naar beneden scrollen toen die ad erop kwam).
Mobiel, android1000023219.jpg

Volledige link (Block lijkt dus nog niet te werken):

Ik kan nog niet vinden hoe dit komt. Ik krijg het zelf ook niet, terwijl ik toch veel pages check.

Als iemand het weer krijgt, zou je me dan zo veel mogelijk details willen geven? Denk aan:

• Forum of frontpage/blog
  • Mobiel (apple of android) of desktop
  • Browser
  • Welke pagina
  • Klikte je iets aan waardoor je op de nieuwe pagina kwam? Deed je een andere actie, zoals scrollen?
  • Screenshot van de ad
  • etc

Lees deze nu pas, dus geen screenshots in de tussentijd gemaakt, maar van wat ik zo hierop kan antwoorden:
- Heb het op iphone (safari) gehad, maar ook op laptop (firefox)
- Het topic lijkt voor mij niet uit te maken, heb het recentelijk bij zowel het Rock Werchter topic als het Pinkpop topic gehad.
- Ik heb niet echt gelet op of het gebeurde tijdens een specifieke actie, maar het is tot nu toe wel altijd geweest als je net op een nieuwe pagina bent gekomen. Klik zoals gewoon dan op een topic, de pagina laadt en een paar tellen later springt ie over naar een vergelijkbare pagina a la de screenshot hierboven van nikita.
- Altijd op het forum, op de gewone website nog niet meegemaakt, maar zit daar ook minder dan op het forum.

Bij mij is het weggegaan sinds ik mn browser gereset heb. Misschien werkt het verwijderen van je cookies.

Ik heb het zelf ook een paar keer gehad en was even bang dat ik iets van malware te pakken had op mijn laptop.

Het gebeurt bij mij enkel als ik via een internet browser gebruik maak van festileaks, in de app tot nu toe geen last van gehad. Daarnaast gebeurde het bij het overgaan naar een nieuwe pagina. Zowel bij Pinkpop 2025 als Lowlands 2025 topic gehad.

Het gaat met een adverteerder te maken hebben, want ik heb nergens last van en heb uBlock Origin (i know i know)

• Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal
Thanks all.

Ik heb met ons advertentie netwerk contact gehad. Zij hebben een poos geleden al mmrtb.com geblokkeerd en geven na een hoop research aan dat ze denken dat het niet via kan komen.

Een Google search bracht me op een ander forum, dat hetzelfde probleem had een paar weken geleden (wel veel erger dan wij als ik het zo lees). Zij runnen op dezelfde software. Zij lijken het te hebben opgelost, nadat ze ook eerst naar hun ads keken maar daar bleek het probleem niet te zitten. Ik probeer in contact te komen.

Zelf heb ik gek genoeg ook nergens last van, en gebruik ook geen Adblock. Dat maakt het ook wat lastig testen.

Blijf het vooral reporten als je het ziet met zo veel mogelijk info, of als je het juist niet meer ziet.

Als je een idee hebt hoe je het juist kan triggeren is dat ook erg waardevol. Vooralsnog kan ik niet echt een gemeenschappelijke deler vinden: het lijkt zowel mobiel als op desktop te gebeuren en met elke browser (Firefox/Edge/Chrome reports).

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal en Davidd

Users who are viewing this thread