Graspop Metal Meeting 2024

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.009
2.074
Ga dan naar Alcatraz
We verdedigen het omdat we nu 4 dagen festival met goede bands ipv 3 dagen hebben
Dat jij enkel voor headliners komt is uw ding, maar we hebben het wel gehoord nu
Inderdaad. Wat zouden we nu tegen een extra dag feest hebben.
We werken al genoeg doorheen het jaar.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.675
5.170
Four days is absolutly better than three. That gives some time to just relax and enjoy and the risk of clashes is lower. There will be like 8-10 bands that I will see everyday. So 30-40 in four days. If those were packed in three days it would be chaos.
I Dont Think So No Way GIF by The Steve Wilkos Show
 
  • Leuk
Waarderingen: EddiePlaysBass

Joe_Crimson

Randprogramma
6 nov 2023
135
206
Dat zou voor mij trouwens een herhaling acceptabel(er) maken, als een band dan iets speciaals doet en bijvoorbeeld een album in zijn volledigheid speelt. Gewoon 2 keer exact dezelfde setlist zou wel matig zijn, hoop dat Machine Head dat niet doet.
Dat soort dingen moeten sowieso meer bands doen. Er zijn zat grote bands die niks meer van het eerdere werk spelen, als ze dan een tour doen waar ze het eerste album integraal spelen dan sta ik gelijk in de rij.
 
  • Leuk
Waarderingen: EddiePlaysBass

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.225
10.649
Pffff Akephalos ik begin een beetje jeuk van je te krijgen!
Kom je iets te kort?
Aandacht of wellicht een wat intiemere soort aandacht?

Je lijkt mijn ex wel, die wist ook altijd alles beter, maar voerde zelf geen ene zak uit!

Koop je een gameboy en ga je daar even mee amuseren aub?
God wat een trieste reactie. Dit zegt meer over jou dan over de punten die Akephalos maakt hoor. Iemand mag hier best een andere mening hebben over je favoriete festival. Hij onderbouwt het tenminste nog. Een forum is bedoeld om meningen uit te wisselen.

En blijkbaar heeft hij ook diverse pm's van mensen hier gehad. Ik vind dat echt kansloos gedrag om iemand op zo manier te bestoken die een ander geluid laat horen. Dit komt op mij over als pestgedrag en druist volledig in tegen waar de metal community voor staat.
 

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
893
993
Iedereen is er zo van overtuigd dat Alcatraz goedkoper is.
Alcatraz 3 dagen 205 euro
Graspop 4 dagen 315 euro
Als je ticketje voor een zaalshow van Tool koopt ben je meer dan dat verschil kwijt en op Graspoo heb je er nog 40 andere bands extra voor. Dus goedkoper ja, te zien hoe je het bekijkt.

Als je de headliners van Alcatraz in zaal gaat bekijken, zal je niet aan je combiprijs komen. Als je bij Graspop de 4 south headliners in zaal gaat bekijken, zal je wel al wat dichter in de buurt komen van je combiprijs.
Ja Tool geeft een vertekend beeld, maar ze moeten ook betaald worden hé.
 

Joe_Crimson

Randprogramma
6 nov 2023
135
206
Iedereen is er zo van overtuigd dat Alcatraz goedkoper is.
Alcatraz 3 dagen 205 euro
Graspop 4 dagen 315 euro
Als je ticketje voor een zaalshow van Tool koopt ben je meer dan dat verschil kwijt en op Graspoo heb je er nog 40 andere bands extra voor. Dus goedkoper ja, te zien hoe je het bekijkt.

Als je de headliners van Alcatraz in zaal gaat bekijken, zal je niet aan je combiprijs komen. Als je bij Graspop de 4 south headliners in zaal gaat bekijken, zal je wel al wat dichter in de buurt komen van je combiprijs.
Ja Tool geeft een vertekend beeld, maar ze moeten ook betaald worden hé.
Wat dat betreft zijn festivals sowieso "goedkoop". Als ik van alle bands die ik vorig jaar op Graspop graag wou zien naar een los concert zou gaan zou ik zo het driedubbele van de ticketprijs kwijt zijn, misschien zelfs meer.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmy

gerbthederp

Gouden Tip
17 nov 2022
379
858
Zo, even bijgelezen sinds gisteren middag.
Ik merk ook dat er grote gaten liggen tussen meningen van verschillende mensen.
Ik heb ook mijn mening die ik hier al enkele keren heb verkondigd.

Maar mensen persoonlijk aanvallen, in dit topic of in prive, is NOT DONE!
Ieder zijn mening, zeker als deze onderbouwd is. Ik ben het er ook niet altijd mee eens, maar ofwel meld ik mijn standpunt op een nette manier, en als dat niet kan dat zeg ik niets of herzie ik zelfs mijn mening als het echt klopt.

Ik hoop dat de mensen die te ver gegaan zijn hun excuses in privé al aangeboden hebben, openbaar mag ook altijd.

@Akephalos Trek het je niet te fel aan, ik hoop dat als je toch naar Graspop komt we samen een pint kunnen drinken ;)
 

SulpherSouls

Randprogramma
1 dec 2022
206
531
God wat een trieste reactie. Dit zegt meer over jou dan over de punten die Akephalos maakt hoor. Iemand mag hier best een andere mening hebben over je favoriete festival. Hij onderbouwt het tenminste nog. Een forum is bedoeld om meningen uit te wisselen.

En blijkbaar heeft hij ook diverse pm's van mensen hier gehad. Ik vind dat echt kansloos gedrag om iemand op zo manier te bestoken die een ander geluid laat horen. Dit komt op mij over als pestgedrag en druist volledig in tegen waar de metal community voor staat.
DMs heb ik niet gestuurd.

En je mag van mijn reactie vinden wat je wilt, maar als er 1 iemand gewoon alleen maar negatief reageert en continu hetzelfde zegt, ben ik er wel een beetje klaar mee.

We zijn hier allemaal voor hetzelfde, onze liefde voor muziek en een mooi metalfeest. Tuurlijk mag Ake zeggen wat hij denkt, maar om dit 10x op een dag te doen enkel met wat andere woordjes, dan ben je gewoon een notoire zeikbeer en voeg je niks constructiefs toe. En dan mag ik mijn mening daar ook over geven.

Ik heb ook enkel die mening gegeven en het daarbij gelaten. Als iets gezegd is, moet het ook genoeg zijn daarmee.
 
  • Leuk
Waarderingen: redbaron en Piebe71

SulpherSouls

Randprogramma
1 dec 2022
206
531
Van mij mag trouwens wel eerst de undercard komen en daarna de laatste headliner!

Dan hebben we al heel veel onzekerheid weggenomen en krijgen we duidelijk of het idd zo slecht gesteld is dit jaar, wat velen vrezen en dan heb je nog die extra dag spanning over de laatste HL 😊

Ik persoonlijk vind het ook een moeilijke discussie over de undercard, want uiteindelijk is het dezelfde rivier waar je in moet vissen, alleen door tours veranderd de vissmaak eens per jaar. Dit jaar hebben we gewoon echt een belachelijk goede vangst gehad en als er dan niet heel veel nieuws bijkomt, dan zul je toch weer ook daarbij moeten gaan pikken.
 

Joe_Crimson

Randprogramma
6 nov 2023
135
206
Van mij mag trouwens wel eerst de undercard komen en daarna de laatste headliner!

Dan hebben we al heel veel onzekerheid weggenomen en krijgen we duidelijk of het idd zo slecht gesteld is dit jaar, wat velen vrezen en dan heb je nog die extra dag spanning over de laatste HL 😊

Ik persoonlijk vind het ook een moeilijke discussie over de undercard, want uiteindelijk is het dezelfde rivier waar je in moet vissen, alleen door tours veranderd de vissmaak eens per jaar. Dit jaar hebben we gewoon echt een belachelijk goede vangst gehad en als er dan niet heel veel nieuws bijkomt, dan zul je toch weer ook daarbij moeten gaan pikken.
We weten toch al praktisch zeker dat de undercard de eerst volgende bekendmaking gaat zijn? Jimmy zei dacht ik dat de undercard wss morgen komt en de laatste headliner pas na de ticketverkoop.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.265
7.579
Dat enter band gedoe geeft mij de indruk dat ze al een rijtje klaar hadden met 8 headliners maar deze nog niet gedeeld mocht worden.

Ik denk dat bij de grote batch met namen er ook duidelijk wordt wie de north stage afsluit en dat die geen eigen aankondiging krijgt. Zal wel een kleinere naam zijn ivm. Tool
 

R3mko

Playlistbediener
20 nov 2023
34
30
Hoe snel zijn die tip ups meestal uitverkocht?
Nog aan het twijfelen om eventueel zoiets te nemen ipv te moeten sleuren met mijn tent en slaapzak.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.265
7.579
Hoe snel zijn die tip ups meestal uitverkocht?
Nog aan het twijfelen om eventueel zoiets te nemen ipv te moeten sleuren met mijn tent en slaapzak.
Zou er snel bij zijn op zaterdagochtend
Er van af komen als je hem toch niet wilt is altijd gemakkelijker dan om er aan 1 te komen als het uitverkocht is.
 
  • Leuk
Waarderingen: R3mko

Joe_Crimson

Randprogramma
6 nov 2023
135
206
Dat enter band gedoe geeft mij de indruk dat ze al een rijtje klaar hadden met 8 headliners maar deze nog niet gedeeld mocht worden.

Ik denk dat bij de grote batch met namen er ook duidelijk wordt wie de north stage afsluit en dat die geen eigen aankondiging krijgt. Zal wel een kleinere naam zijn ivm. Tool
Zou kunnen inderdaad, wellicht een band die normaal als sub geboekt staat. Een Deep Purple of The Offspring oid.
 

Joe_Crimson

Randprogramma
6 nov 2023
135
206
Hoe snel zijn die tip ups meestal uitverkocht?
Nog aan het twijfelen om eventueel zoiets te nemen ipv te moeten sleuren met mijn tent en slaapzak.
Ik zat er vorig jaar gelijk om 10 uur bij en kwam er in 1 keer door zonder veel problemen, maar heb wel gehoord dat andere mensen meer problemen hadden en bij inferno in een wachtrij kwamen waardoor ze alsnog niks hadden.
 

Timmy

Playlistbediener
31 okt 2023
36
27
Aangezien je het zelf allemaal zo goed weet en kan onderbouwen, stel ik voor dat je in 2025 je eigen festival organiseert. Wellicht kun je ons overtuigen.

Buiten dat, 'voor minder geld bijna dezelfde bandjes' of een 'ander festival waar de helft ook staat'.. Je weet dat die andere festival in een soortgelijke prijsrange liggen? Alcatraz is 209 euro voor een combi ticket voor 3 dagen, Graspop 309 euro. Copenhell is een whopping 2755 Deense kronen (369 euro), Tons of Rock 4190 Noorse kronen (358 euro). Your argument is invalid en de line-ups van laatstgenoemden vergelijkbaar.

Edit: Wacken en Hellfest zitten op respectievelijk 333 en 329 euro. Ik denk dat we Graspop op onze blote knietjes mogen bedanken dat de ticketprijs tegenover vorig jaar slechts met 10 euro gestegen is.


Dit geldt toch net zo hard voor alle andere festivals? Ik vraag me af of het voor jou niet beter is om te kiezen voor een hiatus wbt festivals en over enkele jaren met frisse moed weer terug te komen.

Dat de line-up qua headliners niet je ding is, dat kan natuurlijk. Maar laten we Graspop minstens de kans geven om de eerste batch namen te droppen.
Mooi gesproken...(y)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken