Festileaks Festival Draft VIII

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.451
7.023
Alice In Chains en Electric Callboy staan wel heel erg laag. AiC heeft nog in de late namiddag van RW gespeeld en die laatste vulde bij ons gemakkelijk de Lotto Arena. Geen idee hoe dat zit in NL, maar je onderschat ze misschien wat. En Dimmu Borgir lichtjes over schat? Slash mag toch eigenlijk ook wat hoger?

Het is wederom geen complete poster dat hier staat, er komen nog meer dan 100 namen bij.

Alice In Chains staat geprogrammeerd op de mainstage van van 16:50 tot 17:50, dat is de late namiddag lijkt me, met Slash die erna speelt van 18:45 tot 19:45 (zelfde tijd als op Graspop 2019). Dimmu Borgir staat daar, omdat ze de grote tent afsluiten.

Electric Callboy staat misschien verkeerd, die spelen in een tent van 19:30 tot 20:30, maar de rest staat prima.
 
  • Leuk
Waarderingen: nikita en Timmetje

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.660
2.222
Alice In Chains en Electric Callboy staan wel heel erg laag. AiC heeft nog in de late namiddag van RW gespeeld en die laatste vulde bij ons gemakkelijk de Lotto Arena. Geen idee hoe dat zit in NL, maar je onderschat ze misschien wat. En Dimmu Borgir lichtjes over schat? Slash mag toch eigenlijk ook wat hoger?
Alice in Chains verkocht 013 stijf uit. Electric Callboy verkoopt 013 waarschijnlijk twee keer uit (recentelijk tweede show aangekondigd). Dimmu Borgir verkocht 013 niet (wel bijna) uit, ondanks supports van Amorphis en Wolves in the Throne Room. Amon Armath verkocht in 2016 013 niet uit, wat bij de destijds veel kleinere main stage van 013 in 2013 dan weer wel lukte. King Buffalo lukte dat recentelijk niet, The Hu en Shinedown lukt dat vooralsnog ook niet. Alien Weaponry was de support van Gojira in een tweemaal uitverkocht 013.

Handig dat bijna de volledige lineup de afgelopen jaren in 013 heeft gestaan. Al zijn zaalshows natuurlijk anders dan festivalshows.

Mocht iemand trouwens iets vinden van het font van mijn poster, op de headliner na staat het gewoon alfabetisch. Een definitieve poster volgt :)
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Het is wederom geen complete poster dat hier staat, er komen nog meer dan 100 namen bij.

Alice In Chains staat geprogrammeerd op de mainstage van van 16:50 tot 17:50, dat is de late namiddag lijkt me, met Slash die erna speelt van 18:45 tot 19:45 (zelfde tijd als op Graspop 2019). Dimmu Borgir staat daar, omdat ze de grote tent afsluiten.

Electric Callboy staat misschien verkeerd, die spelen in een tent van 19:30 tot 20:30, maar de rest staat prima.
Ik ging alleen maar af op je lijstje en de volgorde hoor. ;)

Dimmu Borgir, begrijpelijk dan al lijkt t me nog steeds te hoog voor hen. Denk persoonlijk dat EC al op een mainstage hoort gezien hoe mainstream ze zijn tbh, maar personal preference natuurlijk.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.451
7.023
Ik ging alleen maar af op je lijstje en de volgorde hoor. ;)

Dimmu Borgir, begrijpelijk dan al lijkt t me nog steeds te hoog voor hen. Denk persoonlijk dat EC al op een mainstage hoort gezien hoe mainstream ze zijn tbh, maar personal preference natuurlijk.

EC zal ik nog even mee kijken of dat naar de mainstage gaat, dan zitten ze wel meteen een stuk vroeger op de dag, of ze moeten headliner worden
 
  • Leuk
Waarderingen: Yannick

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.609
3.151
Ik ging alleen maar af op je lijstje en de volgorde hoor. ;)

Dimmu Borgir, begrijpelijk dan al lijkt t me nog steeds te hoog voor hen. Denk persoonlijk dat EC al op een mainstage hoort gezien hoe mainstream ze zijn tbh, maar personal preference natuurlijk.
Dimmu Borgir heeft dit jaar op Graspop zondagavond de marquee afgesloten. En die tent stond netjes vol (al kan dat ook aan Deftones gelegen hebben 😬), maar dat is een zeer terechte plaats voor hen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
Dimmu Borgir heeft dit jaar op Graspop zondagavond de marquee afgesloten. En die tent stond netjes vol (al kan dat ook aan Deftones gelegen hebben 😬), maar dat is een zeer terechte plaats voor hen.
Eens!

En Electric Callboy krijg je inderdaad de temt niet meer in. Daar zijn ze snel te groot voor geworden
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Electric Callboy verplaats naar een nieuwe spot als feestelijke afsluiter van de nacht na de headliner. Een uur lang knallen na Gojira, Parkway Drive en System of a Down op de mainstage!
Stacked, benieuwd of de andere dagen kunnen volgen op zoveel moois.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Jehnny-beth.png


Deze aankondiging zat al een tijd in de pijpleiding, maar door @RubenFrusciante met zijn vorige naam is tie wat urgenter geworden.


@royke > @Lion
 

Royke

Dagopener
Sfeerbeheer
2 jul 2018
726
1.242
@theblackmadness had Alestorm. Dus wij boeken een band die qua naam er redelijk op lijkt. Of het er verder op lijkt? Daar doe ik geen uitspraken over. Deze band heeft de organisatie ontdekt op Pinkpop 2019. De band bestaat uit zangeres en gitarist Elizabet “Lzzy” Hale, haar broer drummer en percussionist Arejay Hale, gitarist Joe Hottinger en bassist Josh Smith. Het genre wat ze maken is rock. Verder staat de band bekend om de bijna onafgebroken tournees, met tot 250 optredens per jaar! En inmiddels hebben ze ook meerdere albums uitgebracht. Hun laatste album bevat tracks als Back From The Dead, Bombshell en Psycho Crazy. Ook hebben ze onder andere Get Lucky van Daft Punkt gecovered. De drummer maakt er graag een show van en het is nooit saai om deze band te zien spelen. Dus niet Alestorm maar Halestorm!


@Lion
@wenteldave
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.660
2.222
Bekijk bijlage 2519

Met gepaste trots presenteren wij een van de eerste generatie grote spirituele jazzspelers. Ondanks zijn leeftijd (81) weet hij nog van geen ophouden, in 2021 werkte hij nog mee aan een van de meest geprezen albums van het jaar. Wij hebben het natuurlijk over Pharoah Sanders.

Up Next:

@wenteldave@HollandiaFCB
Fuck, daar had ik ook een mooie spot voor gereserveerd.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lion

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.367
10.201
Aankondiging Naam Vrijdag
Het mixen van soul, funk, R&B en new-wave is een beetje haar geluid geworden. Deze 'free-ass motherfucker' (haar/hun woorden, niet de mijne) heeft het op haar albums over complexe onderwerpen, zoals onderdrukking, identiteit en bevrijding in relatie tot ras en seksualiteit. Het laatste album, Dirty Computer, kreeg een Hugo Award voor dezelfde korte film en werd maarliefst twee keer genomineerd voor een Grammy, waaronder een nominatie voor album van het jaar. Haar/hun is Unbreakable, Janelle Monáe!


@HollandiaFCB > @theblackmadness
 
  • Leuk
Waarderingen: randyrw

Gebruikers die dit onderwerp bekijken