Graspop Metal Meeting 2022 – Nieuws en Geruchten

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.550
4.835
Volgens mij is die er niet nee, misschien dat de capaciteit vergroot werd of er waren nog mensen die niet naar graspop konden gaan vanwege een goede reden ofzo? Je kan altijd proberen bij de organisatie of er iets mogelijk is maar er is in ieder geval geen optie via ticketmaster ofzo geloof ik.

Een aantal van mijn vrienden zouden wel hun combi ticket willen inruilen voor combi plus. maar dat gaat ook niet helaas geloof ik. Wel jammer dat hier niets voor is.
Gewoon Combi Plus kopen en Combi verkopen via Ticketswap?
Raak je toch sowieso makkelijk kwijt, lijkt me?
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Gewoon Combi Plus kopen en Combi verkopen via Ticketswap?
Raak je toch sowieso makkelijk kwijt, lijkt me?
Nee helaas dit was een paar weken geleden inderdaad wel het geval toen ik keek, maar nu staan er 160 combi tickets en 90 combi plus tickets te koop op ticketswap, ook nog voor minder dan de origenele prijs
 

imac

Gouden Tip
1 jul 2019
336
289
Hm, dat is wel vreemd..
Dat lijkt vreemd, maar je mag niet vergeten dat o.a. Aerosmith en Avenged Sevenfold al zijn afgevallen. Niet toevallig 2 bands die bij de oudere Metal fan goed in het gehoor liggen. Ik merk ook op rond me, bij de wat oudere Metal fan, dat er een beetje sprake is van ... metaal moeheid. 1 dag zien velen wel zitten, maar geen 3 of 4 meer. Al kan het ook zijn dat zij die van ver komen, liever kiezen voor één festivaldag.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.550
4.835
Dat lijkt vreemd, maar je mag niet vergeten dat o.a. Aerosmith en Avenged Sevenfold al zijn afgevallen. Niet toevallig 2 bands die bij de oudere Metal fan goed in het gehoor liggen. Ik merk ook op rond me, bij de wat oudere Metal fan, dat er een beetje sprake is van ... metaal moeheid. 1 dag zien velen wel zitten, maar geen 3 of 4 meer. Al kan het ook zijn dat zij die van ver komen, liever kiezen voor één festivaldag.
Mwa, ik begrijp nog als mensen hun kaart voor de zondag zouden inleveren wegens het wegvallen van Aerosmith, wat toch dé exclusieve boeking was, en dat dat overwegend de wat oudere metalfans zullen zijn, maar dat zal voor de vrijdag niet opgaan. Sterker nog, Scorpions zal de oudere metalfans veel meer aanspreken dan A7X. Ik vind juist dat afgezien van Aerosmith, die gewoonweg niet meer door iets vergelijkbaars vervangen konden worden, GMM de afvallers goed heeft weten te vervangen, en ze de kwaliteit van het affiche goed hebben kunnen waarborgen.
Zeikerds zul je altijd hebben, maar dat kan toch nooit hebben geleid tot het massaal verkopen van Combi (Plus) tickets?
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

imac

Gouden Tip
1 jul 2019
336
289
Mwa, ik begrijp nog als mensen hun kaart voor de zondag zouden inleveren wegens het wegvallen van Aerosmith, wat toch dé exclusieve boeking was, en dat dat overwegend de wat oudere metalfans zullen zijn, maar dat zal voor de vrijdag niet opgaan. Sterker nog, Scorpions zal de oudere metalfans veel meer aanspreken dan A7X. Ik vind juist dat afgezien van Aerosmith, die gewoonweg niet meer door iets vergelijkbaars vervangen konden worden, GMM de afvallers goed heeft weten te vervangen, en ze de kwaliteit van het affiche goed hebben kunnen waarborgen.
Zeikerds zul je altijd hebben, maar dat kan toch nooit hebben geleid tot het massaal verkopen van Combi (Plus) tickets?
Massaal ... zeikerds ... Vooral dat laatste is een overdreven reactie. Zoveel tickets staan er in vergelijking met andere edities nu ook weer niet te koop. En er zijn ook mensen die om andere redenen dan headliners niet kunnen gaan. En iedereen weet, dat je op een festival nu eenmaal niet alle bands graag kan hebben of horen.

En toch is A7X een band die bij de oudere metal generatie goed in het gehoor ligt.
 

gmm033

Campingartiest
20 nov 2018
89
165
Normaliter ga ik met m'n zwager naar Graspop. Dit jaar met een groep van vier. Voor het overgrote deel overlapt mijn smaak met die van mijn zwager en vriend S maar met vriend E heb ik wat minder overlap. Waar ik midden jaren '90 de afslag Paradise Lost, Emperor enz. nam (aanloopje via Scorpions en andere klassieke hardrockers die begin jaren '90 nog wat uitbrachten) ging hij voor Biohazard, Korn, Incubus, Soundgarden etc. en veel NYHC. Ik denk dat we elkaar wel vinden bij bands als Stake en Amenra, etc, maar hebben jullie nog tips? Met name in het -core genre? Vind het leuk om mijn eigen smaak te kijken en te luisteren, maar bierdrinken met vrienden is ook een van de doelen (en een welkome afwisseling na thuiswerken, coronathuisschool tijdens lockdowns en jonge kids :) )

Mijn eigen spoorboekje is wel compleet, maar veel daarvan is geen must-see omdat ik ze voor corona veel vaker heb gezien.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.215
Ik moet het hier ff gezegd hebben. Planet Zero van Shinedown is een verdomd lekker nieuw nummer van ze! Enorm veel zin in hun show. Zal een van de hoogtepunten worden denk ik
 
  • Leuk
Waarderingen: jonasvh

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.744
2.415
iron maiden tour is gisteren in zagreb gestart, gave setlist alleen lijkt me de reguliere setlist met 11 nummers een beetje kort.
Kan wel kloppen denk ik? Op hun Sinjutsu-album staan er toch enkel maar lange nummers (+- 5/10 minuten). dan moet je er niet zoveel verschillende spelen om aan een redelijk lange speeltijd te komen.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.215
Deze setlist komt net over 1,5 uur heen. Met wat ombouwen en speeches erbij misschien 10 minuten langer. Om de volledige 2 uur vol te maken op Graspop zijn 2 nummers extra niet overbodig.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Was gisteren naar Electric Callboy en dat was me toch een geweldige show, veel beter dan ik had verwacht. Zo veel energie!
Ik zie deze band in de toekomst nog wel hoge spots innemen op de festivals.

Blind Channel was ook niet slecht trouwens, leuke band wel.
 
  • Leuk
Waarderingen: Brian

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.535
Was gisteren naar Electric Callboy en dat was me toch een geweldige show, veel beter dan ik had verwacht. Zo veel energie!
Ik zie deze band in de toekomst nog wel hoge spots innemen op de festivals.

Blind Channel was ook niet slecht trouwens, leuke band wel.
ik denk dat we een volle weide zullen zien op alcatraz, de zalen die ze volgend jaar gaan aandoen zijn gigantisch.
 
  • Leuk
Waarderingen: Pauly Robin en Loek123

imac

Gouden Tip
1 jul 2019
336
289
Vergeet niet Transylvania en Doctor Doctor worden meegerekend in de tijdset. Ook The Bright Side of Life is deel van de show. Een die-hard fan gaat niet naar huis voor hij dat nummer uit volle borst mee zong (als hij nog stem over heeft tegen dan).

Opvallend, voor de donderdag amper of geen tickets te koop op ticketswap of 2dehands.
 
  • Leuk
Waarderingen: jonasvh en prins

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.744
2.415
Weet er iemand de reden waarom IM altijd Doctor Doctor gebruikt als "intro"? Is dat puur om de mensenmassa wat op te hypen of is er hier een diepgaandere reden voor?
 
  • Confetti
Waarderingen: DennisvdBr

joris313

Gouden Tip
28 nov 2019
259
159
Was gisteren naar Electric Callboy en dat was me toch een geweldige show, veel beter dan ik had verwacht. Zo veel energie!
Ik zie deze band in de toekomst nog wel hoge spots innemen op de festivals.

Blind Channel was ook niet slecht trouwens, leuke band wel.
Ja ik was daar ook, heel gaaf inderdaad! Die gaan het sws goed doen op de festivals, Graspop mag ze boeken van mij!
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

jaydee76

Gouden Tip
30 nov 2018
285
227
Deze setlist komt net over 1,5 uur heen. Met wat ombouwen en speeches erbij misschien 10 minuten langer. Om de volledige 2 uur vol te maken op Graspop zijn 2 nummers extra niet overbodig.
Valt wel mee volgens mij; er zijn vijf nummers van de setlist van de vorige tour geschrapt, die samen 30 minuten lang waren. Daar zijn vier nummers voor in de plaats gekomen die samen 27 minuten duren. Verschil van drie minuten dus maar t.o.v. de vorige Legacy of the Beast-tour.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.131
4.220
Weet er iemand de reden waarom IM altijd Doctor Doctor gebruikt als "intro"? Is dat puur om de mensenmassa wat op te hypen of is er hier een diepgaandere reden voor?

Veel bands hebben een vast nummer voor dat ze opkomen. Vooral handig seintje voor de crew om te weten, wanneer het optreden gaat beginnen. Steve Harris en de rest zijn UFO fans, dus vandaar dit nummer.

Volgens Bruce:
"It has the added advantage that everybody knows we play 'Doctor Doctor' before we go on stage. So, before the intro tape, there's five minutes of 'Doctor Doctor'. It's brilliant, so people go, 'Oh, quick.' Stop having a piss, drink the last pint, get to your seats. 'Doctor Doctor' is playing. They'll be on in a minute. And for the road crew, it's also brilliant. It's, like, 'Stop masturbating in the toilet. Wipe your ass.'"
 
Laatst bewerkt:

Gebruikers die dit onderwerp bekijken