Best Kept Secret 2016

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Ik hoorde via via (3voor12 collega’s) dat DTRH als derde headliner Tame Impala heeft gestrikt. Hoe serieus ik het bericht moet nemen weet ik nog niet, maar ik denk dat DTRH dan toch echt de lineup van BKS de grond in stampt.

Dat vind ik een nogal voorbarige conclusie. Zoals het er nu uitziet zal BKS binnenkort weer wat namen bekend gaan maken, en wie weet zijn de rollen dan weer omgedraaid. Overigens zou ik het prima vinden wanneer Tame Impala op DTRH staan, zoveel heb ik niet met die band.
 

TheNational

Randprogramma
12 nov 2012
241
0
Denk dat dat een meningskwestie is. The National heb ik nu al 2x met dezelfde show gezien, en Tame Impala heb ik ook al gezien afgelopen zomer (mochten deze komen). Van de namen die er nu staan heb ik alleen PJ Harvey nog niet gezien van de grotere namen. Verder heb ik op BKS nog veel acts niet gezien, zoals Beck, Beach House en Wilco. Verder ga ik voor het 4de jaar op rij naar BKS en vermaak ik me er ieder jaar, dus ik zal zolang ze elke dag 5-6 namen neerzetten die me interesseren zie ik geen reden om naar DTRH te gaan. Maar dat is natuurlijk mijn mening. Het blijft dus een meningskwestie.
 

Lenny

Playlistbediener
5 jan 2016
45
0
Ik las vaak de naam Massive Attack?
Is dat een realistische naam, ik weet dat ze optredens gaan doe in Nederland.
 

TheNational

Randprogramma
12 nov 2012
241
0
Ik denk dat het een mooie naam zou zijn voor zowel BKS als DTRH. Ze komen inderdaad naar Europa in januari en februari. Voor zover ik weet en kan vinden hebben ze nog geen datums later in het jaar. Maar wat niet is kan nog komen!
 

HunterRule

Randprogramma
15 jan 2015
179
17
Niels Aalbers vertrekt bij Friendly Fire en meldt het volgende: ‘Maar eerst lossen we nog mooie rondes namen voor Indian Summer Festival en Best Kept Secret Festival 2016 de komende weken!’

Is de wensput open? okee… Graag Last Shadow Puppets, Father John Misty, DIIV, Holy Holy, Tool, Goat, Thee oh Sees, Ought, Bear in Heaven, Spoon, Follakzöid (maar dan nu om twee uur in de nacht), Chromatics, And so I Watch you from afar, Japandroids, Hickey Underworld en Richard Hawley . Hoor je me nergens meer over.

Oeh spannend, ik wil in de komende 2 weken nog wel een worp van 10-20 namen om me te helpen een knoop door te hakken m.b.t. Werchter/BKS/DTRH.

Nog maar een grote / middelgrote namen Wishlist: The Strokes, Last Shadow Puppets, LCD soundsystem, Foals, Spoon, New Order, Cold War Kids, Beirut
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.417
650
Ik las vaak de naam Massive Attack?
Is dat een realistische naam, ik weet dat ze optredens gaan doe in Nederland.

Zouden een quasi zekerheidje zijn voor Primavera, dus in juni doen ze dan zeker Europese festivals. En ze hebben ook geen probleem met het spelen van kleinere festivals zolang de omstandigheden goed zitten voor hun show. Enkele jaren geleden nog headliner op Pitch en Cactus, dat is ook telkens voor minder dan 10.000 man.

In mijn ogen is Massive Attack de beste headlinerkeuze die ze kunnen maken als ze een combinatie willen tussen schaalvergroting en mikken op de 'fijnproevers' (die nog met de 'teleurstelling' van PJ Harvey zitten).
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.687
1.221
Mijn wenslijstje voor komende editie is:
The Slow Show, DIIV, Protomartyr, Savages, Foals, Together Pangea, Deerhunter, I Am Oak, Kurt Vile, The Last Shadow Puppets, The Notwist.

Hier kan ik me ook helemaal in vinden :)

Ik voeg voor de lol nog wat toe:
Wavves, Two Gallants, Tweens, Thurston Moore, Television(playing Marquee Moon), Surfer Blood, Cloud Nothings en Sufjan Stevens!
 

TheNational

Randprogramma
12 nov 2012
241
0
Van jou toevoegingen/wensen zou ik ook blij worden, met name: Tweens, Thurston Moore, Television en Sufjan Stevens!
 

Luud

Dagopener
23 mrt 2013
674
0
Deze week namen denk, lijkt me niet dat ze anders zo'n bericht eruit doen. En Massive Attack, zou die headliner zijn? Portishead is toch niet kleiner en die stonden ook (geweldige keuze) op stage 2 geprogrammeerd?
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Deze week namen denk, lijkt me niet dat ze anders zo’n bericht eruit doen. En Massive Attack, zou die headliner zijn? Portishead is toch niet kleiner en die stonden ook (geweldige keuze) op stage 2 geprogrammeerd?

Portishead was gewoon een ijzersterke headliner van de tent de misschien ook wel had kunnen headlinen?
Massive Attack is sowieso een Headliner als die komen.
 

Kid

Dagopener
24 jan 2015
609
77
Massive Attack staat sowieso niet op BKS. Die zitten helemaal onder de plak bij Mojo: Mojo organiseert hun concerten dit jaar (maar ook in vorige jaren) en ze stonden op Pitch (broertje van). Als Massive Attack dit jaar op een Nederlands festival staat, dan sowieso op Lowlands of DTRH.
The Strokes en LCD Soundsysteem zijn wat te duur denk ik, die laatste is bijvoorbeeld headliner op Coachella; dan weet je het wel. En Sufjan Stevens zou ik ook niet op rekenen. Die kans lijkt me echt klein.

The Last Shadow Puppets of Bon Iver zou als laatste headliner zou het droomscenario zijn (maar met wat geluk wel mogelijk), maar Foals en New Order zijn in mijn ogen hele realistische headliners die een dijk van een show neer kunnen zetten.
EDIT: Laat maar, Foals is dit jaar weer geboekt door Mojo.

Ik ben benieuwd of BKS op hip-hop vlak nog gaat scoren. Dat doen ze al jaren érg goed, en door Vince Staples, Run the Jewels, Joey Badass en/of .<span style="text-decoration:line-through;">Paak</span> (ook al Mojo-eigendom) te boeken zouden ze zomaar eens het festival met de beste hip-hop line-up kunnen worden. (Het is laat, ik heb hun tourschema's niet doorgenomen).

Ik denk verder absoluut niet dat DTRH de line-up van BKS de grond in gaat stampen. BKS zal toch meer namen hebben dan DTRH, dus er komt nog veel, bovendien is het een festival wat altijd hele goede bands aan de onderkant heeft zitten. Er touren echt veel goede namen dit jaar, dus beide festivals gaan een geweldige line-up bieden. Dat staat wel als een huis.


(Suede vind ik ook nog wel een echte BKS-band)
Kijk alleen al even naar de kleinere namen die nu op het affiche staan: Explosion in the Sky, Destroyer, Yeasayer. Man o man; om je vingers bij af te likken .Iemand al de nieuwe van Yeasayer geluisterd? Die is echt idioot briljant: https://www.youtube.com/watch?v=7XzqCUbiPc4
 

TheNational

Randprogramma
12 nov 2012
241
0
http://www.cactusfestival.be/2016/damien_rice_nl.asp
http://www.cactusfestival.be/2016/gregory_porter_nl.asp
http://www.cactusfestival.be/2016/kurt_vile_nl.asp

Deze namen komen op Cactus Festival. Met Damien Rice toch weer een nieuwe kandidaat voor headliner?
Kurt Vile zou ik ook tof vinden!
 

Horst Tappert

Campingartiest
13 jan 2015
88
0
Dan liever nog een keer Kurt Vile. Damien Rice hoeft voor mij ook niet echt.
We zien het morgen wel in de what's app wie erbij gaan komen.
 

Horst Tappert

Campingartiest
13 jan 2015
88
0
Gokje...
Van de week weer een reminder dat je kan subscribe'n voor What's App. En alle Social Media-experts beweren altijd dat donderdag de beste dag is om nieuws te brengen. Vandaar.
 

TheNational

Randprogramma
12 nov 2012
241
0
Zijn vanavond niet die festival-awards? Daar is Best Kept Secret toch ook 2x genomineerd? Weet niet of dit betekend of we dan wel of juist niets iets mogen verwachten?
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Gokje…
Van de week weer een reminder dat je kan subscribe’n voor What’s App. En alle Social Media-experts beweren altijd dat donderdag de beste dag is om nieuws te brengen. Vandaar.

Elke keer dat ze iets over de whats app hebben gemeld zijn ze volgens mij nog binnen 2-3 dagen met namen gekomen. Dus laten we hopen dat we deze week nog een pakketje krijgen.

Damien Rice dit jaar weer in de buurt? Sorry maar daar wordt ik natuurlijk wel heel erg blij van. Ben benieuwd of die ook dit jaar met wat nieuws komt.
Zou eigenlijk voor BKS geen hele rare keuze zijn aangezien die show van een paar jaar terug geniaal goed was. Toch zou het niet sterk zijn om met hem te komen in plaats van iemand die er nog niet geheadlined heeft.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken