'Wat zijn jullie ervaringen met Cabaret Vert? Ik vind het programma op de donderdag behoorlijk sterk en heb een ticket gekocht. Ik vraag mij af wat voor soort festival het verder is'
Het programma donderdag 15 augustus in au cabaret vert is inderdaad heel sterk met oa Queens of the stone age, PJ harvey, Flogging Molly, Fontaines DC, Macklemore, Blondshell en Destroy Boys.
Zelf heb ik het festival niet bezocht (wel Werchter en Pukkelpop) maar heb recent via het internet een grondige analyse gemaakt die ik graag met je deel:
- Dagticket kost slechts 65 euro wat minder dan de helft is van Werchter of Pukkelpop, een koopje!
- Parking is gratis en zowel eten en drinken zijn aan veel democratischer prijzen te krijgen dan in Werchter.
- Zeer groot aanbod aan zitplaatsen oa bij de vele eet-en drinktentjes en veel mogelijkheden om in de schaduw te zitten (meer dan bij Werchter of Pukkelpop) door de vele bomen.
- Meer overzichtelijk met een main stage en een paar kleine podia. Volgens mij ook geen VIP-of Golden Circle toestanden.
- Maximum 30.000 bezoekers per dag wat gevoelig minder is dan bij Pukkelpop en Werchter
- Wordt uitgebaat door een vzw waarbij kwaliteit en comfort voor bezoekers belangrijker is dan winstmaximalisatie.
- Dicht bij de Belgische grens en Luxemburg en optredens beginnen pas op 16h wat een meer deftig uur is en gaat door tot 3h 's nachts.
- Je kunt na het middageten of lunch vertrekken en nog op tijd zijn voor eerste optredens.
Op youtube vind je veel filmpjes over dit festival Cabaret Vert die je een goede indruk geven van het festival.
SLOTSOM je krijgt meer kwaliteit en comfort voor een veel lagere prijs in vergelijking met Pukkelpop en Werchter. Bij andere dagen heb je meestal wel
meer Franse groepen op het programma maar de 15de augustus is een sterke internationale line-up
Ter info: een rapportage over het diverse eten op Cabaret Vert (youtube 2017)
Que mange-t-on au Cabaret Vert ?.