Rock Werchter 2026

Dju wat een drop zeg! Simz zullen ze dan wel niet hebben maar genoeg ander moois. Die voor mij zwakke vrijdag hebben ze ook helemaal bijgetrokken zo!

• Leuk
Waarderingen: MeesPos
FKA Twigs vind ik echt een impressionante boeking hoor. Eerste festivalshow ook?

Verder wel wat kwaliteit in de lineup met Blood Incantation, Mogwai, CMAT, Joy Crookes, Beirut ook wel. En Byrne natuurlijk.

Little Simz haar afwezigheid doet wel echt pijn tot nu toe. Hoeveel ijzersterke platen moet die nog maken vooraleer RW die als een must have ziet. Soit.
Wat vroeg om daar over te beginnen panikeren, nee? Hopelijk nog in een later pakketje!

Renée Rapp staat overigens net na Gorillaz en 21 Pilots op de site, ik verwacht dat die gewoon derde laatste zal staan en Halsey trapje daaronder. Nieuwe naam, maar ook wel heel populair. Heel eclectische line-up die dag ook weer.

• Leuk
Waarderingen: Wout_VS en Elle Marie
Voor elk wat wils weer! Van Beirut tot Rise Against. Blij dat Franz er dit jaar dan toch staat. Verder veel Werchter-lievelingen.

Exact de helft van de affiche is zo bekend zeker?
50 stuks. Nog 24 Slope namen dus nog 26 anderen. Een grote drop zonder belgen trouwens, zie je ook niet veel.

• Leuk
Waarderingen: Bwoite
Dat is helemaal geen verkeerde worp. Wat een line-up in de breedte. Is dat nou omdat de headliners niet de meest grote klappers zijn (op The Cure na) dat ze ook weten dat er onderop wat extra's bij moet of...?

Denk dat het zoiets zou worden, als ik zou gaan. Vetgedrukt is must, schuingedrukt is als er niks anders staat en normaal is dat het eigenlijk mijn muziek niet is maar er wel genoeg goede verhalen over heb gehoord om te gaan kijken.
Donderdag: Mumford and Sons, Loyle Carner, Blood Incantation, All Them Witches, Yard Act.
Vrijdag: The xx, FKA Twigs, The Last Dinner Party, Wolf Alice, Kingfishr, Franz Ferdinand, Social Distortion, Agnes Obel.
Zaterdag: Gorillaz. Halsey, Pixies, Matt Berninger, The Haunted Youth, Dogstar, CMAT, Beirut, Kokoroko.
Zondag: The Cure, Moby, A Perfect Circle, Rise Against, David Byrne, Mogwai, Ethel Cain.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: jimmywe

Users who are viewing this thread