Rock Werchter 2026

Is het drankverbruik op grote festivals een issue? Ik veronderstel dat de tapkranen minder openstaan bij pakweg Pommelien dan bij pakweg System of a Down…
Ik weet niet. Als Pommelien speelt , ga ik juist naar de apero. Dus misschien gaat de consumptie juist wel omhoog met alle boomers die naar de toog rennen.

Maar goed, wat hier boven al werd gezegd. Werchter zal een mix boeken. Opgave is toch om de nieuwe generatie te binden en de oude te behouden.

Laatst bewerkt:
Ik heb me ooit eens laten wijsmaken dat Feeling so real zo'n lied is dat in België super populair is/was maar in het buitenland veel minder.
Nou heeft populairiteit niet alleen met hitnoteringen te maken, maar in die tijd was dat wel de grootste graadmeter.
Via Wikipedia:
Nederland: nr 10 (top 40) of nr 12 (top 100) - Finland nr 1 - Duitsland nr 14 - Zwitserland nr 7.
Voor België is geen hitnotering bekend. Dus het is juist andersom, in het buitenland veel populairder.

• Leuk
Waarderingen: Paddy
De Aperol was dan ook zeer scherp geprijst tegenover andere dranken op de weide.
Is dat zo? Niet zo'n fan van Aperol maar een paar voor de gezelligheid is altijd mogelijk... Hoop dat ze volgend jaar naast Aperol Spritz ook Limoncello Spritz hebben. By far mijn favoriete cocktail als het lekker weer is!

• Leuk
Waarderingen: TNFke en musicislife
Is dat zo? Niet zo'n fan van Aperol maar een paar voor de gezelligheid is altijd mogelijk... Hoop dat ze volgend jaar naast Aperol Spritz ook Limoncello Spritz hebben. By far mijn favoriete cocktail als het lekker weer is!
Volgens mij was t 2.2 coin voor een 0.25cl Aperol Spritz met ~2-3x de ABV van een biertje. De 2 (of 1.8?) coins voor een Karmeliet Tripel bij de Smaak fabriek was ook een goeie deal

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Voor die spot van WSS/PD zou ik m'n geld zetten op Knocked Loose of Architects. Al kan The Offspring er natuurlijk ook altijd staan, maar dan waarschijnlijk hoger op het affiche (al dan niet terecht).
Ik vermoed (en hoop) dat Landmvrks die plaats gaat innemen. Is als metalcore-band toch al iets toegankelijker dan de muziek van Knocked Loose en past dus beter op de mainstage lijkt mij. Knocked Loose zou ik dan weer heel vet vinden in een tent maar dat lijkt mij ijdele hoop.

• Leuk
Waarderingen: Voneulein en Loek123
Teddy Swims - Benson Boone - Sabrina Carpenter
The War On Drugs - Mumford & Sons
Gorillaz - Twenty One Pilots
Florence and the Machine - The Cure

Barnheads: David Byrne, Jack White, Lorde, Pixies+dEUS.

Pukkelpop: The XX, Turnstile

Suikerrock: Moby

Hier laat ik het maar bij :)

Zou je zomaar heel dichtbij mee kunnen zitten. Die Barnheads passen ook top als tegenwicht tegen de mainheads.

Al zou ik ook niet gek opkijken van 1 of 2 electronische Barn afsluiters.

opwarmertje voor werchter alvast. moet zeggen dat de nrs van hun nieuwste album enorm gegroeid zijn. Vond het eig niet een goed album, maar ben hier toch op teruggekomen, o.a. dit nummer.

• Leuk
Waarderingen: jules1994
Ik zou achtereenvolgens de volgende tracks luisteren. Allemaal bekend in hun tijd en laten goed horen hoe veelzijdig hij is en welke ontwikkeling hij heeft doorgemaakt:

- Go
- Feeling So Real / Everything You Touch Me
- Honey
- Porcelain / Natural Blues / Why Does My Heart…
- Extreme Ways
- Lift Me Up
- Pale Horses
Hierna ben ik ‘m een beetje uit het oog verloren en is de kwaliteit volgens mij ook wat achteruit gegaan, maar heeft ie nog best wat uitgebracht. Je kan de volgende tracks nog erachteraan doen, om er een beetje een beeld van te krijgen.

- Almost Home
- Like a Motherless Child
- My Only Love
- You an Me
We beginnen onmiddellijk met een Twin Peaks sample!? Ik ben al quasi verkocht.

• Winning
Waarderingen: visdave34
Ik vind het leuk om te speculeren over welke bands er op Werchter spelen komend jaar. Ik begrijp dat het lijstje super onrealistisch is, maar de voorpret maakt het al leuk. Ik vind je reactie wat onvriendelijk overkomen, dus hier vraag ik me dan ook van af waarom je dat post:)

Ik vind het leuk om te speculeren over welke bands er op Werchter spelen komend jaar. Ik begrijp dat het lijstje super onrealistisch is, maar de voorpret maakt het al leuk. Ik vind je reactie wat onvriendelijk overkomen, dus hier vraag ik me dan ook van af waarom je dat post:)
Trek je er niks van aan! Beetje speculeren is juist leuk! Realistisch of niet, soms nemen mensen hier het iets te serieus.

• Leuk
Waarderingen: jessestaal453
Teddy Swims - Benson Boone - Sabrina Carpenter
The War On Drugs - Mumford & Sons
Gorillaz - Twenty One Pilots
Florence and the Machine - The Cure

Barnheads: David Byrne, Jack White, Lorde, Pixies+dEUS.

Pukkelpop: The XX, Turnstile

Suikerrock: Moby

Hier laat ik het maar bij :)
Die donderdag is zowaar nog erger dan de zondag van 2025. Sterk.

Users who are viewing this thread