Rock Werchter 2026

Op zich is het wel een interessante discussie allemaal. Je moet ergens wel stappen durven zetten. Dit jaar stevenen we toch ook weer af op een zeer traditionele RW, die goed zal werken.
Je kan ook maar boeken wat om handen is natuurlijk.

Op zich is het wel een interessante discussie allemaal. Je moet ergens wel stappen durven zetten. Dit jaar stevenen we toch ook weer af op een zeer traditionele RW, die goed zal werken.

Anderzijds slagen teveel artiesten België over. En dat stoort ook. Je bent lid van Live Nation met een reden, dat is om elke tour mee te kunnen doen.
The XX is niet zozeer traditioneel, wel?

Vooral dat ze naakt haar optreden deed werd gesmaakt volgens deze review:
Car si le show était clairement à la hauteur de nos ambitions avec de la pyrotechnie, de la danse, des chorégraphies sur plateforme à 10 mètres de hauteur et, évidemment, une prestance scénique exceptionnelle, Doja Cat a peiné à se mettre le public dans la poche. La faute, peut-être, au retour de la pluie au milieu de son concert, mais aussi à un catalogue qui peine encore à être fédérateur de notre côté de l’Atlantique. Comme le disait une festivalière autour de nous : "Les gens sont contents de la voir à poil mais s’en foutent de sa musique". C’est plutôt bien résumé, même si dans les faits, le concert était fabuleux à tous points de vue.
Het is maar waar je naar zoekt hè 😉.

Uit deze review van De Standaard haal ik vooral dat ze in potentie Pukkelpop zou kunnen afsluiten, maar dat het live toch net iets te dun is qua inhoud voor een grote major als RW.

Ja, dat is misschien wat kortzichtig gezegd van mezelf. Velen hebben die nog niet live meegemaakt natuurlijk. Die zaten wel jaren in de traditionele Pkp/Werchter rol (The xx).

Over Doja Cat, die moet eerst is Pukkelpop plat spelen voor ze oversteek naar het conservatievere Werchter kan doen (om twijfelaars te overtuigen). Over Doechii zouden ze nu ook niet meer twijfelen, want nu misschien nog wel was.

Komt Lytham dan iedere dag met een nieuwe headliner?

ik neem aan alle andere headliners ten laatste vrijdag als verkoop start bekend zijn. Geen idee of ze nu elke dag iets lossen of bv donderdag of vrijdagmorgen alle vier andere headliners bekend maken.

'Fans can access Lytham Festival’s pre sale from 5pm Friday, while tickets go on general sale at 10am Saturday via lythamfestival.com.

2026 marks the 15th anniversary of Lytham Festival which will return for five nights from Wednesday July 1 to Sunday July 5. More headliners will be announced later this week.'

• Leuk
Waarderingen: PJ
Rock Werchter heeft nou niet bepaald een geschiedenis met hiphop en R&B headliners dus om er dan een te boeken als headliner van wie je vaste gangers waarschijnlijk nog nooit hebben gehoord zie ik niet gebeuren. Gelukkig bestaan daar festivals als Pukkelpop en Les Ardentes voor.
Mja, okay. Maar Doja is zowel rap, r&b als popartieste en heeft ook enkele nummers met wat gitaren in. Is wel vanalles een beetje thuis. Als er een gen z-dagje in zit, dan kan zij niet ontbreken imo. Pop heeft altijd wel een plek op RW, so.

• Leuk
Waarderingen: Mark's Kal
Mag stilletjesaan wel eens gaan beginnen, die eerste aankondiging(en). Word ongeduldig merk ik 🤣
Nog enkele weekjes geduld, lijkt me ;)! Maar het seizoen der aankondigingen komt dichter en dichter! De tijd van vreugde en euforie, maar ook ontgoocheling en rekenen wat er nog kan en wat vervlogen is.

• Leuk
Waarderingen: JP5 en RuneBrico

Recent actieve topics

Users who are viewing this thread