Rock Werchter 2026

Is populair maar weet niet of die op mainstream festivals zo'n grote spot zou krijgen.

• Leuk
Waarderingen: JP5
Welke hits heeft die dan? Van Kahan kan ik er wel een paar opnoemen maar het enige nummer dat ik van BB ken is Beautiful Things.

• Leuk
Waarderingen: Yannick
Tijd is inderdaad rijp genoeg ervoor. heeft ook enorm veel views gekregen door hun tiny desk concert van twee weken geleden.
Ik hoop alleszins op hun aanwezigheid volgende editie
Voor zij die de tiny desk concert van Turnstile nog niet gezien hebben: aanrader! Zijn idd met die nieuwe plaat en na die waanzinnige AB-show wel klaar voor een mooie sub spot als er een andere sterke headliner staat. Al juich ik ze nog meer toe als barn head

• Leuk
Waarderingen: jarne
Welke hits heeft die dan? Van Kahan kan ik er wel een paar opnoemen maar het enige nummer dat ik van BB ken is Beautiful Things.
Beautiful things: vierde meest gestreamde nummer in 2024.

Mystical Magical was tot nu toe zijn grootste hit in 2025.

Mystical Magical, Sorry I'm Here For Someone Else, Slow It Down.
Soit, ik denk niet dat hij op Rock Werchter zal spelen maar: ja, ze zouden hem boeken en ja, hij zou voor de headliner spelen.

Benson Boone is gewoon een naam die we over 5 jaar totaal vergeten zijn, en ik ga even op zijn Nederlands dit echt een Q-Music band noemen.. Als je hem wil boeken moet je het nu doen, maar niet te hoog lijkt me. Overdag main zou meer dan genoeg moeten zijn.
Exact. Waardeloze act ook, Harry Styles maar dan zonder goede nummers. Zo'n song als Beautiful Things vindt men enkel leuk omdat je er dood mee gegooid wordt. Gaat Werchter nooit hoger dan sub zetten, mag je hopen.

• Leuk
Waarderingen: ChrisV
Exact. Waardeloze act ook, Harry Styles maar dan zonder goede nummers. Zo'n song als Beautiful Things vindt men enkel leuk omdat je er dood mee gegooid wordt. Gaat Werchter nooit hoger dan sub zetten, mag je hopen.
Achja, festivals als Werchter hebben nu een aantal transitie jaren nodig om nieuwe headliners te gaan vinden. Want straks gaat toch weer een Muse/RHCP/Pearl Jam/The Killers/Kings OF Leon/Green Day-ish band weer opduiken die komt headlinen. Vorig jaar hebben ze ook getest met een Sam Fender, en zo zullen er ook nog wel andere pogingen komen, dus in dat kader is een BB ook weer niet heel gek. Wanner gaan ze nu echt vernieuwen, en wie ga je daarvoor inzetten.

Hij heeft meer hits dan Noah Kahan. Voorlaatste plaats is het laagste waar hij voor komt. En hij zou geboekt worden.

Ok, maar je noemde het een headliner.

Ik zie hem wel als sub onder Chappell Roan komen, maar idealiter niet. Liever wat minder sprake van genre-dagen.

Vorig jaar hebben ze ook getest met een Sam Fender, en zo zullen er ook nog wel andere pogingen komen, dus in dat kader is een BB ook weer niet heel gek.

SF heeft wel een tikkie meer credibility dan BB.

Om diezelfde reden denk ik dat Werchter liever een CR dan SC boekt, al zullen ze die laatste ook vast niet afslaan.

Komen jullie er nog uit? 😬

Laatst bewerkt:
  • Leuk
  • Thinking
Waarderingen: Mark's Kal en jarne
Donderdag: Turnstile - Nick Cave
Vrijdag: The Cure - Gorillaz of Moby
Zaterdag: Ghost - Muse
Zondag: The XX - Pearl Jam

Als “undercard” mogen The Pixies, David Byrne, Sublime, Stereophonics, The Offspring, The Last Dinner Party, La Lom, Limp Bizkit, Garbage, Vampire Weekend, Anthrax, The Wombats, Twisted Sister, … komen.

omdat het voor ieders wat wils moet zijn voeg er nog wat popartiesten, singer-songwriters aan toe en als afwerking wat namen om te ontdekken en we hebben een gebalanceerde topeditie.

Laatst bewerkt:
SF heeft wel een tikkie meer credibility dan BB.

Om diezelfde reden denk ik dat Werchter liever een CR dan SC boekt, al zullen ze die laatste ook vast niet afslaan.

Komen jullie er nog uit? 😬
SF = Sam Fender
BB = Benson Boone
CR = Chappell Roan
SC = Sabrina Carpenter

Voordeel van een federaal ambtenaar zijn: praten in afkortingen is de manier om te communiceren 🤣

Users who are viewing this thread