Rock Werchter 2026

Ja, kan zijn dat ik ze te laag inschat hoor. Maar headlinerpositie zou ik wat maf vinden anno 26 voor de grote festivals.
Ik denk wel dat ze te groot en te populair zijn voor de Barn. Maar aan de andere kant stond Snow Patrol daar ook 2 jaar geleden en die verkopen ook Ziggo Dome's. Dat was wel een magisch concert (volgens de aanwezigen).

• Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: ChrisV en Timmetje
Ik denk wel dat ze te groot en te populair zijn voor de Barn. Maar aan de andere kant stond Snow Patrol daar ook 2 jaar geleden en die verkopen ook Ziggo Dome's. Dat was wel een magisch concert (volgens de aanwezigen).
Ja precies. In de categorie: als het daar kan doen en anders laten lopen haha.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Mumford & Sons verkochten Sportpaleis recent uit op enkele uurtjes. Rosalia, Snow Patrol en Editors stonden laatst in Vorst toen ze Barnheadliner werden. Dusja, toch een verschil.
Los daarvan, Rosalia zal zo'n Sportpaleis wel voltrekken vermoed ik. Maar voor de rest eens hoor.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
RAYE heeft op nog geen halve dag de AFAS uitverkocht. Terecht ook na die passage op Werchter dit jaar. De volgende keer komt die om af te sluiten.

• Leuk
Waarderingen: festibob
In de Morgen staat een lijvig artikel nu online over Olivia Dean naar aanleiding van haar nieuwe album:
De journalist ziet haar volgende zomer al op een hoge plaats van Rock Werchter staan:
Extract De Morgen 26 september:

'Olivia Dean groeit en zal blijven groeien. Ze is altijd consequent gebleven, en heeft nooit stappen overgeslagen. In België ging ze van de AB Club, over een passage op Core Festival, naar de grote AB. In het voorjaar van 2026 volgt Vorst Nationaal en het is de logica zelve als ze volgende zomer hoog op de affiche van Rock Werchter staat.'

Benieuwd wie gelijk gaat krijgen: deze journalist of het forum dat haar eerder op PKP of LIL ziet staan.

In de Morgen staat een lijvig artikel nu online over Olivia Dean naar aanleiding van haar nieuwe album:
De journalist ziet haar volgende zomer al op een hoge plaats van Rock Werchter staan:

'Olivia Dean groeit en zal blijven groeien. Ze is altijd consequent gebleven, en heeft nooit stappen overgeslagen. In België ging ze van de AB Club, over een passage op Core Festival, naar de grote AB. In het voorjaar van 2026 volgt Vorst Nationaal en het is de logica zelve als ze volgende zomer hoog op de affiche van Rock Werchter staat.'

Benieuwd wie gelijk gaat krijgen: deze journalist of het forum dat haar eerder op PKP of LIL ziet staan.
Ze weten evenveel. Niks. Uiteindelijk zou PKP wel mooi zijn en beter passend imo.

• Leuk
Waarderingen: Cel
Was in uurtje uitverkocht. Twee wel te hoog gegrepen. Maar zijn wel nogvsteeds erg populair en bij breed publiek. Rosalia heeft nooit Sportpaleis uitverkocht overigens.
Twee is zeker niet te hoog gegrepen. Als je er 1 volkrijgt op een uur, dan lukt 2 met campagne ook. Maar doen ze niet om schaarste te creëren zodat er nog voldoende vraag is wanneer ze op een festival spelen om genoeg dagtickets te schuiven.

Die journalist beweert toch niets?

En volgens mij is Bob zelf de enige die haar op LiL verwacht.
De wens is de vader van de gedachte:). Welke poppy naam verwacht jij op Live is Live festival? Velen speculeren dat Olivia Dean op een festival volgende zomer terechtkomt. Net ook artikel gezien van dansende beren over haar album die haar ook op een festivalpodium ziet:
'Want na Vorst volgt er ongetwijfeld een mooi festivalpodium dat wel een plekje vrij heeft tijdens golden hour, toch?'

Ethel Cain haar tour is bekend tem een juli. Na Primavera heeft ze een show in Luxemburg en Keulen zodat Best Kept Secret nog kan op 12 of 14 juni. Nadien enkele UK data en dan is de laatste dag van haar nu bekende tour terug relatief dicht bij de Benelux met name een juli in Hamburg. Daarna DTRH en/of RW is een reele mogelijkheid.

Users who are viewing this thread