Pukkelpop 2026

Ik vrees dat het echt nog een zwak jaar kan worden qua headliners als ik kijk naar andere line-ups in augustus. Hopelijk ben ik fout.
Moeten we eigenlijk wel nuanceren: omdat The Cure, Nick Cave, the xx, Gorillaz, Twenty One Pilots en Moby t.e.m. augustus touren, en deze bands al elders geplaatst zijn (vnl. RW).

Daarnaast zijn er ook nog namen als Lorde, Tyler The Creator, Florence & The Machine, Raye, Fontaines DC, Deftones (misschien niet de grote uithangborden - maar opent misschien wel perspectieven voor co-head constructies) en misschien ook Charli XCX die rondtouren.

En komt nog bij dat festivals als Sziget en Paredes de Coura nog headliners missen, en voor Lowlands ook nog niets is aangekondigd.

• Leuk
Waarderingen: Elle Marie
Ik vrees dat het echt nog een zwak jaar kan worden qua headliners als ik kijk naar andere line-ups in augustus. Hopelijk ben ik fout.
Hoezo zwak? Je zit met deze poule namen: Charli, Fontaines, Turnstile, Deftones, RAYE, Florence, Tyler, Nothing But Thieves, Zara Larsson en Lorde.

Pak er willekeurig 5 à 6 uit dat rijtje en je zit toch gewoon elke keer met een sterke bovenkant?

Zal misschien niet dé droomuitkomst zijn zoals wij die hier voor ogen hebben maar ongetwijfeld wel gewoon degelijk tot goed.

Wie weet valt één van de headliners uit en kan Lily Allen dan nieuwe headliner worden. Ze is nu ook al op BKK festival (9 tem 11 juli) aangekondigd als een headliner naast onze nationale trots Charlotte De Witte.

• Haha
Waarderingen: elo
Wie weet valt één van de headliners uit en kan Lily Allen dan nieuwe headliner worden. Ze is nu ook al op BKK festival (9 tem 11 juli) aangekondigd als een headliner naast onze nationale trots Charlotte De Witte.
Als sub ok, maar lijkt me, ondanks de huidige hype, toch net niet groot genoeg als headliner?

• Leuk
Waarderingen: Chiel en Elle Marie
Hoezo zwak? Je zit met deze poule namen: Charli, Fontaines, Turnstile, Deftones, RAYE, Florence, Tyler, Nothing But Thieves, Zara Larsson en Lorde.

Pak er willekeurig 5 à 6 uit dat rijtje en je zit toch gewoon elke keer met een sterke bovenkant?

Zal misschien niet dé droomuitkomst zijn zoals wij die hier voor ogen hebben maar ongetwijfeld wel gewoon degelijk tot goed.
Zoiets dan?*

Vrijdag 21/8: Zara - Lorde (of RAYE)
Zaterdag 22/8: Florence - Tyler (of Deftones)
Zondag 23/8: Turnstile - Fontaines DC

*Zara en Lorde spelen allebei op 22 augustus in de UK. Lorde speelt op 20 augustus ook in Oostenrijk. Op 25 augustus speelt ze in Edinburgh
*Florence speelt op 24 augustus in de UK dus 21/22 augustus lijkt het meest waarschijnlijk
*Deftones speelt 23 augustus in de UK dus kan enkel op 21 of 22 augustus
*Turnstile speelt op 20 augustus op Cabaret Vert en is daarna nog het hele weekend vrij (op 28 augustus in de UK)
*Tyler speelt op 26 augustus op Rock en Seine en op 28 en 29 augustus in de UK
* Fontaines speelt 20 augustus in Oostenrijk en vanaf 27 augustus in de UK
* Raye speelt op 29 en 30 augustus in de UK

Zoiets dan?*

*Zara en Lorde spelen allebei op 22 augustus in de UK. Lorde speelt op 20 augustus ook in Oostenrijk. Op 25 augustus speelt ze in Edinburgh
*Florence speelt op 24 augustus in de UK dus 21/22 augustus lijkt het meest waarschijnlijk
*Turnstile speelt op 20 augustus op Cabaret Vert en is daarna nog het hele weekend vrij (op 28 augustus in de UK)

Zara Larsson zit toch ook nog wel een treetje lager dan dit groepje?

Ik vind Zara Larsson ook echt een moeilijke. Muzikaal vind ik het heel weinig om het lijf hebben... Maar ze lijkt ook wel op waanzinnig hoge spots te mikken (headliner Roskilde - misschien ook wel gelinkt aan het feit dat het een Scandinavische artieste is).

Als Jimmy refereert naar een stage afsluiten, lijkt me dat Wave-materiaal...

• Leuk
Ik vind Zara Larsson ook echt een moeilijke. Muzikaal vind ik het heel weinig om het lijf hebben... Maar ze lijkt ook wel op waanzinnig hoge spots te mikken (headliner Roskilde - misschien ook wel gelinkt aan het feit dat het een Scandinavische artieste is).

Zou wel knap zijn als ze haar een tent kunnen laten afsluiten.

Die verkocht de lotto arena quasi meteen uit, dus zie die wel als mainstage afsluiter, maar hopelijk niet natuurlijk

Zoiets dan?*

Lekkere headliners wel op Zara na.

Die verkocht de lotto arena quasi meteen uit, dus zie die wel als mainstage afsluiter, maar hopelijk niet natuurlijk
Klopt, maar Justice deed ING Arena, en stond ook in de Wave... Als Main Stage afsluiter zie ik het toch echt niet meteen.
Op niet-Scandinavische festivals lijkt ze me alleszins niet zo hoog te mikken.

Valt me ook nu pas op dat die hetzelfde parcours aflegt als Lorde (Frequency 20/08 -> APE 22/08), en dan de week erna show in Schotland. Lijkt ook daar logischerwijs alleen maar de vrijdag te kunnen dan. Samen met Lorde een stop maken op vrijdag? 🤞

• Pray
Lorde is trouwens net toegevoegd bij de Gorillaz dag op Bittersweet festival in Polen (13 augustus).

Lorde aangekondigd op Bittersweet Festival in Polen op donderdag 13 augustus als sub van Gorillaz. Headliner op 15 augustus moet daar nog aangekondigd worden, 14 augustus is het TOP.

Verandert an sich niet veel voor de situatie van Lorde. Blijft een dubbeltje op zijn kant of ze er zal staan. Ze hoeft alleszins niet te headlinen, maar ook dat wisten we eigenlijk al.

Edit: ze speelt dus wél drie festivalshows na elkaar. 13 augustus in Polen en 14 en 15 augustus in Zweden en Denemarken.

Lorde is trouwens net toegevoegd bij de Gorillaz dag op Bittersweet festival in Polen (13 augustus).
Was gisteren al aangekondigd.

Users who are viewing this thread