Pinkpop 2026

Het mag ook de ideale combinatie zijn: 60.000 tot 65.000 mensen per dag, wat (financieel gezien) voldoende is om een goede editie te draaien, maar tegelijkertijd ook zeer prettig is voor alle bezoekers.
Precies!
Nee, gelukkig is dat voor een festival als Pinkpop geen graadmeter of zelfs noodzaak meer voor/om succesvol te zijn.
en dit ook inderdaad

precies wat ik probeer te zeggen.
Maar wellicht geeft de nieuwe benadering van de terreininrichting een heel andere beleving op 65.000 tot en met de dikke 70.000 bezoekersaantallen.
Mijn mening: de verhoging van de capaciteit van 60.000 naar 70.000 heb ik zelf nog altijd weinig positief woord voor over (uit ervaring van de sporadische dagen die daadwerkelijk die 70.000 haalde). Gewoon te druk. Laat staan de wens van Trommelen om naar 80.000 te gaan, die had destijds imo de oogkleppen op voor de beleving van bezoekers. Iets waar Ide en Tirsa laatste jaren echt overduidelijk wel mee bezig zijn, waarbij ze meer bezig zijn met de beleving deze edities dan focus op uitverkochte editie.

En dan zijn wij in het Graspop topic pas tevreden als het bordje uitverkocht er hangt. Geweldig die verschillende belevingen 🄰
Zoveel verschillende festivals, zoveel verschillende begrotingen. Prachtig dat je zo kunt genieten van al die belevingen hier šŸ¤—.

Heeft natuurlijk wel een verleden. Als je alleen maar in dit forum dat soort posts schrijft dan kan je beter wegblijven. We weten toch allemaal wat Dennis bedoelt?!
Je weet dat dit onzin is joh. Ik vond het gewoon een tikkeltje irritant dat je bandnamen fout schrijft, zo moeilijk is het niet. Desondanks veel zin in The Editors dit jaar šŸ˜Ž

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Het mag ook de ideale combinatie zijn: 60.000 tot 65.000 mensen per dag, wat (financieel gezien) voldoende is om een goede editie te draaien, maar tegelijkertijd ook zeer prettig is voor alle bezoekers.
Het hele punt is dat 60.000 eigenlijk echt de max is, en dƔt gun ik ze ook. 70.000 gun ik ze niet, want dat is gewoon een halve marteling voor je publiek. Ook al is het dan uitverkocht, het is tƩ veel.

Het hele punt is dat 60.000 eigenlijk echt de max is, en dƔt gun ik ze ook. 70.000 gun ik ze niet, want dat is gewoon een halve marteling voor je publiek. Ook al is het dan uitverkocht, het is tƩ veel.
Tirsa en Ide zijn daar gelukkig ook van overtuigd. Al zouden de aanpassingen/uitbreidingen dit jaar ervoor moeten zorgen dat het voor ongeveer 65.000 nog redelijk te doen is. Dat wil ik toch eerst zelf ervaren.

• Leuk
Waarderingen: elo
Tirsa en Ide zijn daar gelukkig ook van overtuigd. Al zouden de aanpassingen/uitbreidingen dit jaar ervoor moeten zorgen dat het voor ongeveer 65.000 nog redelijk te doen is. Dat wil ik toch eerst zelf ervaren.
Laten we dan iig hopen dat de weekendtickets uitverkocht raken.. dat is wel de kers op de taart voor de organisatie! Daar willen ze naar toe

Na 14 jaar weer eens een dagje aanwezig, maar krijg het Spaans benauwd bij aantallen van 70.000 bezoekers. Daar heb ik hele slechte herinneringen aan. Mijn eerste festivaljaren waren als bezoeker van festivals als Pinkpop en Werchter, maar tegenwoordig zit ik veel liever op een intiemer en kleinschaliger festival (met ook nog eens vaak veel betere programmeringen dan de huidige ratjetoe van Pinkpop). Doe mij dus maar Misty Fields met iets van 2.000 of 3.000 bezoekers.

Laatst bewerkt:
Het is waarschijnlijk al genoeg gezegd nu denk ik zo. Feit is dat wij allemaal het liefst zien dat het een uitverkochte Pinkpop editie zou zijn. Maar uiteindelijk moet je als organisatie ook de capaciteit in het oog houden, 70.000 is gewoon echt te veel en niet aangenaam voor de bezoekers. Het moet ook wel een beetje veilig blijven. te veel bezoekers kan ook tot onveilige situaties leiden, dat wil je als organisatie ook niet lijkt mij zo. Wil niet zeggen dat het in de toekomst niet zou kunnen, om de capaciteit te verhogen. Maar niet in de huidige setting, indeling. Dan moet je al gaan uitbreiden en het terrein vergroten, en dat zou dan ook nog maar eens moeten kunnen op het huidige terrein.

Het belangrijkste is denk ik dat ze een aantal bereiken, waarmee ze als festival winst boeken. Volgens mij is dat aantal ooit benoemd hier.

En helemaal mee eens dat 70.000 echt veelste druk is, zeker toen je niet de volledige ronde kon lopen en je een soort van moest horde lopen over het veld en in een trechter terrecht kwam om langs het podium te gaan. Wat een hel was dat.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: brutus257
Tweede Pinksterdag, dus traditioneel kijken bij Pinkpop...

Valt wel op dat met nog 4 weekjes te gaan er nog weinig opbouw te zien is.
Maar neem jullie graag even mee naar Megaland op deze Pinksterdag in 2026

Spike bewaakt prominent het Pinkpop terrein
1779707547199.png

Het vernieuwde hoofdgebouw
1779707591581.png
1779707632699.png
1779707660036.png

De tent staat deels
1779707728283.png
1779707759643.png
1779707784894.png

de contour van het Reumkenspad is te zien, tussen Pinkpop-plein / SUN-square en Noord gedeelte/Tent-stage. Pad vernoemd naar de boer van het Olifantsgras (SUN is een afkorting, De gemeente Landgraaf is in 1982 ontstaan door samenvoeging van de gemeenten Schaesberg, Ubach over Worms en Nieuwenhagen,vroeger ook wel de SUN-gemeenten genoemd)
1779707923033.png
1779707970870.png

Nog 4 weekjes maar... het begint serieus te kriebelen!
1779708133191.png

Laatst bewerkt:
Tweede Pinksterdag, dus traditioneel kijken bij Pinkpop...

Valt wel op dat met nog 4 weekjes te gaan er nog weinig opbouw te zien is.
Maar neem jullie graag even mee naar Megaland op deze Pinksterdag in 2026

Spike bewaakt prominent het Pinkpop terrein
Bekijk bijlage 20557

Het vernieuwde hoofdgebouw
Bekijk bijlage 20558
Bekijk bijlage 20559
Bekijk bijlage 20560

De tent staat deels
Bekijk bijlage 20561
Bekijk bijlage 20562
Bekijk bijlage 20563

de contour van het Reumkenspad is te zien, tussen Pinkpop-plein / SUN-square en Noord gedeelte/Tent-stage. Pad vernoemd naar de boer van het Olifantsgras (SUN is een afkorting, De gemeente Landgraaf is in 1982 ontstaan door samenvoeging van de gemeenten Schaesberg, Ubach over Worms en Nieuwenhagen,vroeger ook wel de SUN-gemeenten genoemd)
Bekijk bijlage 20564
Bekijk bijlage 20565

Nog 4 weekjes maar... het begint serieus te kriebelen!
Bekijk bijlage 20566
Begint hier nu ook te kriebelen en veel zin in. Na mijn kampeer weekendjes in de Ardennen die ik elk voorjaar heb, is het na Pinksteren altijd uitkijken naar Pinkpop nog 24 dagen en we rijden af naar Limburgerhof.

Laatst bewerkt:

Users who are viewing this thread