Lowlands 2026

opnieuw NNO begint wel een beetje saai te worden. Niks tegen het NNO, maar het is nu wel leuk geweest, zet dan in op iets zoals met Joep Beving vorig jaar met een andere groep met een nieuw concept.
Dit zeg ik al jaren, vond het al niet meer leuk toen het filmmuziek werd. Al vind ik die ene twee minuten uit Requiem van Verdi wel gewoon vet. Alleen dan gaat iedereen geforceerd grappig doen en vind ik het weer kut.

Nood breekt wet als je zo'n karige line-up hebt. Dit is echt by far de slechtste editie sinds ik ga (2016). De klachten over New Wave vliegen me nu al overal om de oren en de undercard is ook gewoon helemaal ruk.

Antoon komt. Antoon. Dan nog liever Frans Bauer...

Ieder zo zijn mening ik ben enthousiaster over de eerste drop dan die van de vorige twee jaren :)

Lowlands is altijd al een afspiegeling van de tijd geweest. Ik denk ook niet dat je het zo bedoelt, maar ze kunnen natuurlijk geen rekening houden met het feit dat ouder wordende mensen niet meer de actuele muziek volgen.
Nee zeker en dat is ook helemaal goed. Het is denk ik zelfs wat het festival nodig heeft om vooruit te blijven gaan. Echter, sommige jaren was er wat meer een mix. Nu lijkt dat meer 'weg' en daardoor ook juist vernieuwend?

Bij Camp Flog Gnaw in November (Tyler’s festival) kwam Tyler zijn feature doen bij POV tijdens het optreden van Clipse. Het idee van hun mogelijk op dezelfde dag en dan samen op stage geeft me toch een lichte boner

• Leuk
Waarderingen: BeWario
Nood breekt wet als je zo'n karige line-up hebt. Dit is echt by far de slechtste editie sinds ik ga (2016). De klachten over New Wave vliegen me nu al overal om de oren en de undercard is ook gewoon helemaal ruk.
De undercard is nog amper gevuld man. Komen nog 30-40 namen bij qua under/midcard.

"Vliegen me nu al om de oren" = tussen je eigen oren? Of word je serieus platgeappt over New Wave en de undercard? 🙄

Laatst bewerkt:
  • Haha
Waarderingen: justin.feestje
Op het eerste oog hebben ze de puzzel weer knap gelegd. Ook al was ik zelf de afgelopen 2 jaar meer overweldigd, ik vind dit toch ook behoorlijk stacked.

Maar het is aansprekend voor de jongste jongeren en ein-de-lijk weer een fatsoenlijke hiphop line-up (alleen geen Jim Legxacy?!). Opvallend voor de kaartverkoop geen grote dance-rammer (blegh Major Lazer 😞) en Tash Sultana (maar prima voor mij verder). Ook relatief weinig indie, maar ook weinig overlap met DTRH '25.
Ik zie in de undercard juist heel veel overlap met de vorige edities van DTRH

• Leuk
Waarderingen: Veer en Mimi
Wel grappig dat ooit headliner Major Lazer nu ergens in de midcard staat. Maar is beter ook, kan best lachen zijn op een lagere spot.

Ik mis ook inderdaad wel een beetje de indie/gitaar namen voor overdag. En als Hip Hop totaal niet je ding is dat je het best zwaar kan hebben dit jaar.

Ben als gitaarliefhebber wel blij met wat goeie hiphop namen dit jaar. Afgelopen jaren was het qua hiphop wel erg matig.
Maar idd, wat meer gitaarbandjes overdag zoals Geese zijn nog hartstikke welkom!

Ik vind dit wel een van de sterkste eerste worpen in jaren. Wordt het dan:
vrij - Lorde
Zat - Tyler
Zon - New Wave

Zijn pas de eerste namen jo. In de volgende lichting misschien wel veel andere genres.

Tyler, Lorde, Geese, Blood Orange, Dijon, 2Hollis, Clipse, Turnstile zijn relevante boekingen en met Dove Ellis en Keo pakken ze een paar ontdekkingen van ESNS. Doen ze gewoon goed lijkt me. Verder zie ik wel erg veel artiesten die al veel vaker te zien zijn geweest de afgelopen jaren. Duidelijk wordt ook wel dat de focus meer dan ooit op electronica/ hip hop/ pop is komen te liggen. Voor mij , als groot Indie (rock) liefhebber is er weinig meer te rapen op Lowlands ook al hebben ze met Geese dan weer wel de hoofdprijs te pakken in dat genre.

• Leuk
Waarderingen: DanielNedelko

Wat is dit dan voor een reactie haha. Antoon vind ik ook kut, begrijp me niet verkeerd. Maar die gast kan echt wel wat, als je kijkt naar z'n productioneel werk voor o.a. Froukje.

Het wordt me wel steeds makkelijk gemaakt om LL over te slaan met deze line-up.

Users who are viewing this thread