Live is Live 2026

Programma begon pas om 16u als ik mij niet vergis. Dus hooguit een halve dag. Gok wel dat de meesten gewoon na hun werk zullen komen.
Dan moet IM toch wel later starten dan 21.00 zoals standaard op graspop, of de voorprogrammas gaan maar een korte tijd krijgen.

Dit gaat floppen, vrees ik. Dit zijn vijf bands die vrijwel niets met elkaar te maken hebben en zo op een willekeurige Graspop poster hadden kunnen staan. Alleen krijg je er daar nog een stuk of 30 bands bij, waaronder een tweede headliner. Maar wel voor hetzelfde geld als wat een ticket voor de LiL dag kost.

Dit gaat floppen, vrees ik. Dit zijn vijf bands die vrijwel niets met elkaar te maken hebben en zo op een willekeurige Graspop poster hadden kunnen staan. Alleen krijg je er daar nog een stuk of 30 bands bij, waaronder een tweede headliner. Maar wel voor hetzelfde geld als wat een ticket voor de LiL dag kost.
Hoeveel was de capaciteit nu geworden? 50.000 ofzo zeker? Zelfs de helft daarvan verkopen zou al straf zijn.

Hoeveel was de capaciteit nu geworden? 50.000 ofzo zeker? Zelfs de helft daarvan verkopen zou al straf zijn.
Vind dat wel heel ambitieus. Kan dat terrein zelfs evenveel volk aan als dat er op een vol TW Classic (55k) staat, aan? Gaan ze wel mogen afstappen van dat kleine podiumpje/schermen.

Dit lijkt alsof ze een buitenkansje hadden om Iron Maiden te strikken en daarna niet goed wisten wat ermee te doen.

• Leuk
Waarderingen: jimmywe
Dit lijkt alsof ze een buitenkansje hadden om Iron Maiden te strikken en daarna niet goed wisten wat ermee te doen.
Vat min of meer het algemene gevoel bij Live is Live samen. Buitenkansjes als headliners, aangevuld met een bonte verzameling acts die binnen het bereik van FKP Scorpio vallen.

• Leuk
Waarderingen: jimmywe
denk dat het ook gewoon heel lastig is om bands te strikken die niet onder livenation vallen.
epica, testament, doro, fleddy leest als een alcatraz lineup

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en mattman
Was Airbourne geen zekerheid volgens iedereen?
Velen gingen er vanuit dat ze hun vaste voorprogrammabands of de bands van 11 juli in Knebworth gingen meenemen.

Ik ben dat eigenlijk wel met je eens. Voelt allemaal wat bij elkaar geraapt. En als groot Epica fan moet ik bekennen dat ze hier erg misplaatst staan, ben bang dat die mooi dood gaan vallen als opwarmer. Ben ook benieuwd hoeveel man een dag vrij nemen op maandag om bij de opener Fleddy te gaan staan.
Zoals @Jamel ook zegt. Ik weet niet meer van buiten met welke woorden maar ... samen geraapt ofzo

Ne programmator dat een beetje kent van metal. Zo van "ah Doro en Epica, dat is allebei met een vrouw. En dan Fleddy Melculy dat is die band van T-shirt van Iron Maiden, dat kan nog grappig worden. Oei ik heb nog een spot over. Euh inne minne mutte 10 pond grutten 10 pond kaas inne minne mutte is de baas ... Testament it is!"

Op maandag eerste optreden om 15 h al

Er wordt aangegeven dat de line up later wordt afgewerkt maar ik vermoed dat ze dat van de website zijn vergeten halen

Dus timetable ongeveer denk ik als volgt?

15 h 00 - 15 h 45: Fleddy Melculy
16 h 15 - 17 h 05: Doro
17 h 35 - 18 h 35: Testament
19 h 15 - 20 h 30: Epica
21 h - 23 h 00: Iron Maiden
23 h 45: curfew

Bijlagen

• Screenshot_20260122_102650_Chrome.jpg
    Screenshot_20260122_102650_Chrome.jpg
    229 KB · Weergaven: 46
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel
denk dat het ook gewoon heel lastig is om bands te strikken die niet onder livenation vallen.
epica, testament, doro, fleddy leest als een alcatraz lineup
Epica stond dit jaar als sub op graspop en testament was laatste keer marquee headliner, dus op zich niet de kleinste namen. Maar het totaalpakket is niet echt boeiend.

Je zou denken dat als je in de pers van de daken roept dat 'Live is Live' het groter aanpakt en gaat voor 55k mensen met een 'fijnproevers'-affiche, je toch meer ambitie toont dan deze line-up.

Precies een line-up geboekt door een boeker die niks met metal heeft. Net zoals die dag van Robbie Williams. Ook het gevoel dat ze maar gepakt hebben wat kon.

Best dit festival gewoon te laten eindigen na deze editie. Het gaat nooit lukken.

• Leuk
Waarderingen: mattman
Misschien moeten ze enkele van de festileaks draft deelnemers eens inschakelen voor de lineup samen te stellen 😅

Je zou denken dat als je in de pers van de daken roept dat 'Live is Live' het groter aanpakt en gaat voor 55k mensen met een 'fijnproevers'-affiche, je toch meer ambitie toont dan deze line-up.

Precies een line-up geboekt door een boeker die niks met metal heeft. Net zoals die dag van Robbie Williams. Ook het gevoel dat ze maar gepakt hebben wat kon.

Best dit festival gewoon te laten eindigen na deze editie. Het gaat nooit lukken.
Dit is het gewoon exact …

Misschien moeten ze enkele van de festileaks draft deelnemers eens inschakelen voor de lineup samen te stellen 😅
ik denk echt dat die bookers wel degelijk heel veel kennis hebben van wat er op dit moment aanslaat. Maar als je jou publiekelijk tegen een gigant als Livenation keert dan ga je natuurlijk ook veel wind tegen krijgen, ik ben er echt van overtuigd dat dit de grootste bands waren die beschikbaar waren die niet met een livenation agent werken of nog niet op een livenation festival zijn geboekt.

Laat het nog maar wat duren, hopelijk tegen spotprijzen (lees:gva) Iron Maiden en Nick Cave meepikken😅
Wie kan daar nu tegen zijn🤣

Users who are viewing this thread