Graspop Metal Meeting 2026

Dillinger Escape Plan wtffff
Met die jupiler en metal dome namen donderdag weet ik niet of ik een headliner ga kijken op één van de mainstages. Oh, je hebt ook nog een marquee. En wat doet carpenter bruut tijdens zo'n goeie zondag mainstage headliners? Laat de clashfest beginnen. :D
bloodywood!!! Plz goed geluid dit keer.

• Leuk
Waarderingen: TheGloaming
Eens eventjes gekeken voor mezelf wat interessant is (heb geen must-sees).

Donderdag: Within Temptation, Megadeth, Anthrax, Cult of Luna, Wolves in the Throne Room, wellicht Bloodywood en President wil ik ook wel de kans geven (belachelijke positie uiteraard).
Vrijdag: Volbeat, Alter Bridge, Twisted Sister, Drowning Pool, Elder en Oranssi Pazuzu.
Zaterdag: Architects, Moonspell, Lacuna Coil, Avatar, Rivers of Nihil en Faetooth.
Zondag: Def Leppard, Foreigner, Gaerea en Sólstafir.

Uiteraard niet genoeg, maar toch. Hiermee komen de eerdere worpen wel iets beter uit de verf, maar ik vind het aan de top nog steeds wel heel erg karig, hoor (en nee, dat is niet op basis van persoonlijke smaak). Undercard zit op zich genoeg voor de meesten om je een weekend lang te vermaken, maar dat mag dan weer geen verrassing zijn. Zoals net gezegd, keurig grote namen op kleinere posities weggezet, maar ook de fout gemaakt om bepaalde namen een te groot podium te geven. Dat laatste is wel jammer.

Ga duidelijk niet moeten solliciteren als orakel volgend jaar. Blij om ongelijk te hebben en met de drop, maar vooral de verdeling!

Ga men combi misschien wel herdenken. Buiten EC zondag en -mogelijk- Ghost donderdag als echte must see zit alles op vrijdag en zaterdag voor mij 😄

insane!!!!!
hier kan echt niemand over klagen
Goh, onderschat de mensen niet hé

Ik zou bijvoorbeeld ook de opmerking kunnen maken dat er momenteel maar 1 Belgische act (bark) op die affiche staat, dat vind ik spijtig/weinig.
Nu goed, dat valt natuurlijk ieder jaar te zeggen, en is ook absoluut niet het einde van de wereld.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Goh, onderschat de mensen niet hé

Ik zou bijvoorbeeld ook de opmerking kunnen maken dat er momenteel maar 1 Belgische act (bark) op die affiche staat, dat vind ik spijtig/weinig.
Nu goed, dat valt natuurlijk ieder jaar te zeggen, en is ook absoluut niet het einde van de wereld.
bij de volgende 40 namen zal er nog wel een of twee bij zitten hopelijk

Amai, Graspop nog nooit zo all-in weten gaan - 91 namen!

Ja ze weten de dagen stuk voor stuk wel aantrekkelijker te maken. Van de kleinere namen op de affiche springen Static-X, Drowning Pool, Kadaver, Elder, Lacuna Coil, Corrosion of Conformity, Faetooth, Gaerea en Sólstafir in het oog.

Met Avatar, Mastodon en Anthrax alvast enkele mooie alternatieven als de headliners je niet meteen aanspreken.

En zoals altijd een hele hoop first timers, dat doen ze wel goed.

• Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns
Amai, Graspop nog nooit zo all-in weten gaan - 91 namen!

Ja ze weten de dagen stuk voor stuk wel aantrekkelijker te maken. Van de kleinere namen op de affiche springen Static-X, Drowning Pool, Kadaver, Elder, Lacuna Coil, Corrosion of Conformity, Faetooth, Gaerea en Sólstafir in het oog.

Met Avatar, Mastodon en Anthrax alvast enkele mooie alternatieven als de headliners je niet meteen aanspreken.

En zoals altijd een hele hoop first timers, dat doen ze wel goed.
alcatraz is ook al all in, en de huidige financiële situatie zorgt dat de meeste mensen maar 1 van beide kunnen doen.

Dat gaat waarschijnlijk geen dag (laat staan weekend) GMM worden voor mij volgend jaar.

do: Cult Of Luna, The Dillinger Escape Plan, President (uit nieuwsgierigheid)
vr: Death To All, Uncle Acid & The Deadbeats, Elder, Oranssi Pazuzu
za: BMTH (voor de toffe show, geen must), Rivers Of Nihil
zo: Life Of Agony, Def Leppard (nostalgie), Mastodon, The Gathering

• Leuk
Waarderingen: Joslittel

Users who are viewing this thread