Graspop Metal Meeting 2026

Denk dat de line-up er tot nu toe alleszins prima uitziet, HL's en subs meegerekend. Er zit geen hele grote naam tussen en er zit niet echt een verrassing tussen, is zelfs best voorspelbaar. Iron Maiden en GnR zijn grote namen maar zijn niet echt exclusief te noemen toch? Iron Maiden staan er elke 2/3 jaar, staan ze niet op Graspop dan komen ze wel ergens in de buurt. GnR iets minder frequent wellicht, maar die touren toch ook al 7 jaar met min of meer dezelfde tour en hebben in die tijd twee keer op GMM gestaan en zijn ook nog meerdere keren in de buurt geweest met een eigen show.

De echt grote namen, categorie Rammstein-Metallica-SOAD-Linkin Park, die komen gewoon niet. Of ze komen niet of nauwelijks meer naar festivals omdat een eigen tour veel lucratiever is, of omdat Live Nation ze op een ander festival plaatst. Hier kan GMM weinig aan doen. Ik mis zelf ook de verrassingen dit jaar, maar dat ligt ook aan mezelf. Heb inmiddels de meeste HL waardige bands al eens of vaker gezien, bands die ik nog niet heb gezien (zoals Sabaton) boeien me niet zo omdat het mijn genre niet is. De HL vijver is niet enorm, als je elk jaar naar een metalfestival gaat krijg je op een gegeven moment herhaling.

Zou me elke dag wel kunnen vermaken met de HL's en subs. Combi zit er niet in dit jaar, ga voor één dag, heel misschien twee dagen mocht Ghost toch op donderdag staan. Voor nu trekt zaterdag me het meest. BMTH en Architects zijn twee favoriete bands, Bad Omens ligt ook wel in mijn straatje. Tijdens Baby Metal ga ik wel naar een andere band of ga even ergens zitten.

Does one of the insiders know if we can expect the undercard today? If not, should be Wednesday at the latest, right?
ik denk dat we zullen moeten wachten tot volgende week. ietsje dichter voor de kaartverkoop. donderdag 6 november 10 uur lijkt mij het moment net wanneer de presale begint.

Dat Graspop geld heeft bespaart door geen giga headliner te boeken zie ik toch niet terug in de line up, die hebben dat budget gewoon uitgegeven door duurdere subs te boeken

Vandaar ook deze manier van aankondigen natuurlijk

Op de donderdag bijvoorbeeld 3 ziggo dome acts bovenaan de dag ipv 1 gelredome act en 1 afaslive act, dat gaat toch niet extra budget vrijmaken

• Leuk
Waarderingen: L110Midnight en jonasvh
Dat Graspop geld heeft bespaart door geen giga headliner te boeken zie ik toch niet terug in de line up, die hebben dat budget gewoon uitgegeven door duurdere subs te boeken

Vandaar ook deze manier van aankondigen natuurlijk

Op de donderdag bijvoorbeeld 3 ziggo dome acts bovenaan de dag ipv 1 gelredome act en 1 afaslive act, dat gaat toch niet extra budget vrijmaken
de prijs voor bands is de laatste 4 jaar ook wel gewoon geëxplodeerd.

• Leuk
Waarderingen: Nightrage en Joslittel
ik denk dat we zullen moeten wachten tot volgende week. ietsje dichter voor de kaartverkoop. donderdag 6 november 10 uur lijkt mij het moment net wanneer de presale begint.

Woensdag dan eerder, net als dit jaar. Want de presale begint dacht ik ook al om 9:00!

• Leuk
Waarderingen: Loek123
Megadeth isn’t a Ziggo name, is it? Or are you referring to the unannounced headliner?
Ik bedoelde within temptation, limp bizkit en de naam die nog aangekondigd moet worden, aangezien die daar nog boven staat zal die wel niet kleiner zijn, ga even uit van ghost voor het gemak

3 namen die de ziggo dome uitverkopen op 1 dag boeken lijkt mij een dure grap, het zijn ook niet mijn favoriete bands maar ik zie ook geen geldbesparende lineup waar anderen het over hebben

Ik bedoelde within temptation, limp bizkit en de naam die nog aangekondigd moet worden, aangezien die daar nog boven staat zal die wel niet kleiner zijn, ga even uit van ghost voor het gemak

3 namen die de ziggo dome uitverkopen op 1 dag boeken lijkt mij een dure grap, het zijn ook niet mijn favoriete bands maar ik zie ook geen geldbesparende lineup waar anderen het over hebben
Alright got you. I agree, doesn’t look cheap to me either.

• Leuk
Waarderingen: Loek123
Voor die donderdag headliner die nog mist. Ik hoor zoveel namen. Wat zijn nu de grootste kanshebbers volgens jullie.

de prijs voor bands is de laatste 4 jaar ook wel gewoon geëxplodeerd.
Jah en onze kosten ook dus we delen het allemaal.

Maar wat niet inzichtelijk is, dat is de verhouding tussen de kosten van de bands.
Voorbeeld: een megaband vs huidige headliner. GnR : Bad Omens --> 2:1 of eerder 1,5:1

Daar heb ik geen idee van en dus ook geen idee waar de portefeuille aan op gaat.

En eerlijk misschien ook goed dat we niet weten, anders wisten we hier de oplossing wel, wordt er vast niet gezelliger op.

Jah en onze kosten ook dus we delen het allemaal.

Maar wat niet inzichtelijk is, dat is de verhouding tussen de kosten van de bands.
Voorbeeld: een megaband vs huidige headliner. GnR : Bad Omens --> 2:1 of eerder 1,5:1

Daar heb ik geen idee van en dus ook geen idee waar de portefeuille aan op gaat.

En eerlijk misschien ook goed dat we niet weten, anders wisten we hier de oplossing wel, wordt er vast niet gezelliger op.
de wedde voor de bands is vrij gelijk gebleven maar de productiekost is heel zwaar gestegen. Een band als Parkway drive of ghost zijn dus redelijk duur maar een band die relatief weinig productie mee heeft, ik noem er maar 1 Queens of the stone age is dus niet even veel duurder geworden als die 2 die ik er voor genoemd heb. waardoor je plots uitkomt op een scenario waarbij parkway drive duurder is geworden dan queens of the stone age.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en Projunk
Net een Google search gedaan op Gojira tour 2026, interessante uitkomst! Google AI weet blijkbaar meer, zou dit dan de donderdag TBC zijn?

1761903363908.png

• Leuk
Waarderingen: charlottekos

Users who are viewing this thread