Graspop Metal Meeting 2026

De enige headliner die op beide festivals zou kunnen headlinen is BMTH lijkt mij, maar die kans is ook erg klein.

Andere bands die RW mogelijk van graspop kan hebben komen we pas achter als die met een pakketje komen over een paar weken

De enige headliner die op beide festivals zou kunnen headlinen is BMTH lijkt mij, maar die kans is ook erg klein.

Andere bands die RW mogelijk van graspop kan hebben komen we pas achter als die met een pakketje komen over een paar weken
klopt, de andere GMM headliners zouden max als Sub of Barn head staan

• Leuk
Waarderingen: Lars. en Loek123
Ahh eindelijk een eerste festival voor Gojira, wat een fantastisch nieuws!

Edit: het gerucht dat Gojira Hellfest pas gaat doen in 2027 lijkt ook te kloppen. Dat bied nog extra mogelijkheden voor Graspop
Anderzijds is het tijdens een weekend waarin Metallica niet speelt. Dus ik vrees er ergens voor dat Hellfest niet het enige festival is dat tot 2027 moet wachten...

Haha,

Sabaton en twisted sister durf ik met al zeker permanent marker op te schrijven!
Met gojira net aangekondigd, deff leppard, twister sister en (evt nog motley crue, scorpions) tekent er wel stillaan toch een mogelijk headliner doemscenario af -> voor mij persoonlijk

Ik blijf hopen op vele aanwezigen uit het lijstje Ghost, Parkway Drive, Electric Callboy, Architects, BMTH, Volbeat, the Offspring, Disturbed, Rammstein.

Laatst bewerkt:
Met gojira net aangekondigd, deff leppard, twister sister en (evt nog motley crue) tekent er wel stillaan toch een mogelijk headliner doemscenario af -> voor mij persoonlijk

Ik blijf hopen op vele aanwezigen uit het lijstje Ghost, Parkway Drive, Electric Callboy, Architects, BMTH, Volbeat, the Offspring, Disturbed, Rammstein.
Enkel Def Leppard, Twisted Sister en Sabaton lijken me zekerheden.

Al de rest blijft een grijze zone.

Rammstein is helemaal uitgesloten natuurlijk...

Enkel Def Leppard, Twisted Sister en Sabaton lijken me zekerheden.

Al de rest blijft een grijze zone.

Rammstein is helemaal uitgesloten natuurlijk...
Ik blijf erbij dat till dat verschuldigd is na zen hl plek vorig jaar. Maar weet dat zo nie werkt dus valt idd onder de noemer 'hoop doet leven'

• Haha
Waarderingen: saurus
Ik blijf erbij dat till dat verschuldigd is na zen hl plek vorig jaar. Maar weet dat zo nie werkt dus valt idd onder de noemer 'hoop doet leven'
Rammstein tourt op zijn vroegst pas in 2027 dus nee die is voor 100% uitgesloten of hij het nou verschuldigd is of niet. Productie ook te groot voor Graspop

• Leuk
Waarderingen: Lars.
Anderzijds is het tijdens een weekend waarin Metallica niet speelt. Dus ik vrees er ergens voor dat Hellfest niet het enige festival is dat tot 2027 moet wachten...
Ik verwacht Pantera en Gojira (ook Knocked Loose en Avatar) toch nog op een paar fesitvals.

Gojira en Knocked Loose zijn support voor Metallica in Hongarije op 13/6 en moeten zich pas terug aanmelden op 21/6 in Ierland. Daar zit een heel comfortabel gat waar ook GMM in past.

Voor Pantera is 11/6 (Hongarije) en 19/6 (Ierland) een werkdag. Dan zit de support-tour er ook bijna op voor hen. Nog één keer op 5/7 in Londen. Een festival is toch een uitstekende manier om te tijd te doden?

Ik denk toch dat de kans klein is dat Graspop die niet heeft.
Copenhell is een week opgeschoven, en voor Hellfest zijn ze al uitgesloten.
Ze hebben op zondag een show met Metallica dus kans lijkt me toch vrij groot dat die op donderdag of vrijdag in Dessel staan
Rammstein heeft al aangekondigd om in 2026 geen shows te spelen dus die hoop kan je laten varen
Ook in ander jaren natuurlijk geen kanshebber voor Graspop overigens
Ik verwacht Pantera en Gojira (ook Knocked Loose en Avatar) toch nog op een paar fesitvals.

Gojira en Knocked Loose zijn support voor Metallica in Hongarije op 13/6 en moeten zich pas terug aanmelden op 21/6 in Ierland. Daar zit een heel comfortabel gat waar ook GMM in past.

Voor Pantera is 11/6 (Hongarije) en 19/6 (Ierland) een werkdag. Dan zit de support-tour er ook bijna op voor hen. Nog één keer op 5/7 in Londen. Een festival is toch een uitstekende manier om te tijd te doden?
Pantera lijkt me uitgesloten, Zakk doet shows met Black Label en Phil doet ook shows met zijn andere band in juni dus denk niet dat we Pantera nog ergens moeten verwachten
En Knocked Loose ook niet uiteraard die stonden dit jaar al op Graspop
Gojira verwacht ik wel, zoals je zegt lijkt het me sterk dat die een hele week geen enkel optreden gepland hebben

• Leuk
Waarderingen: BlackwaterPark
Met gojira net aangekondigd, deff leppard, twister sister en (evt nog motley crue, scorpions) tekent er wel stillaan toch een mogelijk headliner doemscenario af -> voor mij persoonlijk

Denk niet dat Def Leppard en Twisted Sister beiden gaan headlinen
Met 2/8 headliners die niet je ding zijn een doemscenario schrijven lijkt me wel overdreven :)
Heb je Gojira al eens live gezien? Is wel typisch zo'n band waarbij het vaak pas klikt als je ze live ziet (was bij mij ook het geval)

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en saurus
Ik denk toch dat de kans klein is dat Graspop die niet heeft.
Copenhell is een week opgeschoven, en voor Hellfest zijn ze al uitgesloten.
Ze hebben op zondag een show met Metallica dus kans lijkt me toch vrij groot dat die op donderdag of vrijdag in Dessel staan

Rammstein heeft al aangekondigd om in 2026 geen shows te spelen dus die hoop kan je laten varen
Ook in ander jaren natuurlijk geen kanshebber voor Graspop overigens

Pantera lijkt me uitgesloten, Zakk doet shows met Black Label en Phil doet ook shows met zijn andere band in juni dus denk niet dat we Pantera nog ergens moeten verwachten
En Knocked Loose ook niet uiteraard die stonden dit jaar al op Graspop
Gojira verwacht ik wel, zoals je zegt lijkt het me sterk dat die een hele week geen enkel optreden gepland hebben
een knocked loose zie ik wel naar werchter gaan, maar voor gmm is de kans heel klein door de herhaling

Users who are viewing this thread