Graspop Metal Meeting 2026

Bekijk bijlage 16235
Dit is het voorlopige overzicht
(def leppard kan evengoed als sub staan, net zoals within temptation, A perfect circle en alice cooper, of in een 3 headliner constructie zoals Machine Head, Gojira, Disturbed in 2023)

Shouldn't we move Slayer to the "Geen EU tour" category? They are playing shows again and Kerry King has hinted that "Europe (as in European promoters) will come knocking" or something along those lines. I think Slayer aren't mentioned here enough. It would surprise me if they weren't doing any festivals next year and with the reunion, you might even put them up there as South Stage headliners.

Shouldn't we move Slayer to the "Geen EU tour" category? They are playing shows again and Kerry King has hinted that "Europe (as in European promoters) will come knocking" or something along those lines. I think Slayer aren't mentioned here enough. It would surprise me if they weren't doing any festivals next year and with the reunion, you might even put them up there as South Stage headliners.
zou heel nice zijn maar heb ze voorlopig nog in de 'retired' kolom staan tot er effectief een tour is aangekondigd. denk dat het voorlopig allemaal losse concerten waren in en rond de VS toch?

paar leuke metalcore namen op tour
556962123_1333325888159675_8841101330412125510_n.jpg

557303315_1239243674914590_5895812885890166303_n.jpg

zou heel nice zijn maar heb ze voorlopig nog in de 'retired' kolom staan tot er effectief een tour is aangekondigd. denk dat het voorlopig allemaal losse concerten waren in en rond de VS toch?
Fair enough. Personally I figured, with eight shows over the course of a year (6 in the US, 2 in the UK), we can consider them "un-retired".

Fair enough. Personally I figured, with eight shows over the course of a year (6 in the US, 2 in the UK), we can consider them "un-retired".
jij wil er gewoon net een beetje meer hoop uit kunnen halen wanneer je het overzicht van BlackwaterPark bekijkt ;-).
Ik hoop er ook op dat ze ergens verschijnen, maar veel vertrouwen heb ik er niet in eerlijk gezegd.

Qua metalcore is er toch weinig spannends op tour tot nu toe, festivals als Jera, Impericon en Vainstream doen het nog niet echt voor mij
Trivium en The plot in you zijn eigenlijk de enigen op mijn wishlist tot nu toe
Architects en Bury Tomorrow zijn wel leuk en zal ik wel gaan kijken als ik er toch maar wel vaak gezien al en Landmvrks stond er net nog
Bad Omens zou een leuke nieuwe sub zijn maar zie die ook nog wel naar Werchter gaan

Van die posters bovenstaand hoop ik vooral op Rise Against, die wil ik nu toch eindelijk wel eens zien.

• Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns
Qua metalcore is er toch weinig spannends op tour tot nu toe, festivals als Jera, Impericon en Vainstream doen het nog niet echt voor mij
Trivium en The plot in you zijn eigenlijk de enigen op mijn wishlist tot nu toe
Architects en Bury Tomorrow zijn wel leuk en zal ik wel gaan kijken als ik er toch maar wel vaak gezien al en Landmvrks stond er net nog
Bad Omens zou een leuke nieuwe sub zijn maar zie die ook nog wel naar Werchter gaan

Van die posters bovenstaand hoop ik vooral op Rise Against, die wil ik nu toch eindelijk wel eens zien.
volgens mij gaan catch your breath, siamese jou wel aan staan. The browning tourt ook volgend jaar, ook zeker eens checken.

• Geweldig
Waarderingen: Loek123
Wellicht dat we Pantera toch af kunnen strepen, als Down de festivals afgaat zie ik het wel gebeuren dat Pantera gewoon alleen de Metallica shows doet en verder niet optreed in juni

• Verdrietig
Waarderingen: festivalryo
Wellicht dat we Pantera toch af kunnen strepen, als Down de festivals afgaat zie ik het wel gebeuren dat Pantera gewoon alleen de Metallica shows doet en verder niet optreed in juni
Charlie is ook de week erna op Tons Of Rock met Anthrax. Dus mogelijk dat de bandleden verder inderdaad focussen op hun andere bands. Nu bedenk ik me, die moet toch dat weekend ook in Engeland spelen met Pantera?

Evergrey hoop ik wel te zien op Graspop eigenlijk! Zou een leuke afsluiter zijn op een van de dagen in de metaldome!

• Leuk
Waarderingen: El_Leipo
Iron maiden mag mee kiezen we ze willen dat optreed voor hen. Hopelijk kapen ze niet teveel weg van Graspop

Hun tour heeft als voorprogramma:
The Darkness, The Hu, Airbourne, and The Almighty

Dus zal wel van dat lijstje zijn. geen groot verlies aangezien het toch herhaling zou zijn
Zou me niet verbazen dat enkele van die namen ook gewoon op live is live verschijnen. Zeker the hu en airbourne lokken wel wat volk, en the darkness is zo typisch opvulband waarvan meeste mensen wel een nummer kennen

• Leuk
Waarderingen: BlackwaterPark

Users who are viewing this thread